۹۸۷۵۷۸
۱۶ نظر
۵۰۱۲
۱۶ نظر
۵۰۱۲
پ

واکنش عضو خبرگان به اعتراض جوانان خوزستانی

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شعارِ جوانان جویای کار شهر حر بر حق است اما هرگونه ایجاد بی‌نظمی برخلاف قانون و جای دفاع ندارد.

خبرگزاری مهر: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شعارِ جوانان جویای کار شهر حر بر حق است اما هرگونه ایجاد بی‌نظمی برخلاف قانون و جای دفاع ندارد.

آیت الله محسن حیدری اظهار کرد: پیرو اعتراض جوانان جویای کار در شهر حر شهرستان شوش با فرماندار و مسئولان ناظر در شهرستان شوش صحبت کردم و چند نکته را به وی گفتم.

واکنش عضو خبرگان به اعتراض جوانان خوزستانی

وی افزود: نکته اول اینکه بستن مسیر تردد، کاری غیرقانونی و بی‌نظمی است و نباید این اتفاق می‌افتاد و مسئولان ذی‌ربط حق برخورد را با مسببان این بی‌نظمی دارند.

وی توضیح داد: نکته دوم اینکه شعاری را که جوانان جویای کار مطرح می‌کنند قابل دفاع است و بومی بودن مراتبی دارد؛ یک مرتبه‌اش این است که «بومی» به کسی می‌گویند که ایرانی باشد، یک مرتبه دیگر خوزستانی باشد یا خوزستانی نباشد. اما در نهایت حق تقدم با افرادی است که آبا و اجدادشان در آنجا کار و کشت و زرع می‌کردند و انتظار دارند مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بومی بودن مراتبی دارد و اولویت را باید به اهالی شوش و جوانانِ همان منطقه داد. در نهایت اگر متخصص مورد نیاز شرکت از بین بومی‌ها پیدا نشد، سپس از غیربومی‌ها استفاده کنند. این حق نیز قابل دفاع است.

وی همچنین تأکید کرد: در مورد بازداشتی‌ها، آنها را نمی‌شناسم اما از نام خانوادگی آنها می دانم این خانواده‌ها متدین و انقلابی هستند و هیچ گونه انحرافی ندارند و خودم از مسئولان شوشی خواهش کردم که قضیه زودتر جمع شود و گسترش پیدا نکند.

جوانان جویای کار در شهر حر طی روزهای اخیر نسبت به استخدام افراد غیربومی در شرکت‌های صنعتی که در نزدیکی این شهر هستند، اعتراض داشتند. جوانان این شهر معتقدند تعداد چشم‌گیری از نیروهای پنج شرکت صنعتی در حاشیه این شهر از افراد غیربومی تشکیل شده است و جوانان شهر حر مجبور هستند برای اشتغال به استان‌های دیگر از جمله قم مهاجرت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر اینجوریه تعداد زیادی خوزستانی دارن در صنایع استان اصفهان کار میکنن پس باید اصفهانیها هم تظاهرات کنن بگن فقط بومی اصفهان باید در ذوب اهن و فولاد مبارکه و پالایشگاه و پتروشیمی و ده ها کارخونه دیگه کار کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مواد اصلی کارخانهای اصفهان از کجا میاد از جنوب و شرق کدوم معادنو دارید؟؟
        آیا این استانها به اندازه اصفهان امکانات دارند؟ چرا باید فرق باشه؟

      • بدون نام

        همون اصفهان شما هم وقتی جوانان بومی بیکار باشند به هیچ عنوان نمیزارن افراد غیر بومی اول استخدام بشن و اگه هنوز شغل بود اونوقت بدن بت بومی....
        خواهشنا بدون آگاهی کافی قضاوت نکنید

      • بدون نام

        اوه اوه..
        یادتون باشه مواد اولیه از خوزستان به سمت اصفهان نیاد کارخونه ها و صنایعش باید بخوابن..خودم از پتروشیمی ابادان دستور ترخیص مواد اولیه برای کارخونه‌‌.‌‌‌......اصفهان گرفتم.

      • بدون نام

        تو خوزستان بیشتر پتروشیمی ها و شرکت های صنعتی شغل هاشو اصفهانی ها گرفتن مگه خوزستانی تحصیل کرده با تجربه کمه که اصفهانی ها رو جذب میکنن ؟؟؟

    • بدون نام

      نصف کارکنان شرکت ها و کارخونه های خوزستان از استانهای دیگه هستند،حالا مقایسه کنید با اصفهان که کارگر غیر اصفهانی رو استخدام نمیکنند

    • بدون نام

      کارگر خدمات شرکتهای فراوان در خوزستان بومی هستن

    • بدون نام

      میلیون جووون ایرانی هستن ک ن شغل دارن ن آینده ن امید به زندگی خوش ب حال اونايي ک تو این مملکت یا اغازاده هستن یا پارتی دارن ما بدبخت بیچاره ها هم ک هیچ "ي روز تقاص همه این ناحقی هاشون در حق جوانان این مملکت رو میدن"

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چراعلکی حرف میزنی

      • بدون نام

        انشاالله

      • بدون نام

        تعدادزیادی بعضی ازخوزستانیها از زمان جنگ موندگار شدن خیلی کم .ولی خوزستان فرق داره خوزستان فقط مردم بومی وزمینهای اجدادشن بیکاران ۷۰درصد جوناشون بیکاران

    • بدون نام

      جنوب واسه خودش بهشتیه از لحاظ معادن و ... ولی از نظر امکانات و اب و هوایی جهنمه...کیفش رو بقیه میکنن دود و زجر و گرفتاری و بدبختیش مال ما جنوبی هاست...

    • حسین از اهواز

      اصفهانیها اصلا غیر خودشان به کسی اجازه کار درراصفهان را نمیدهند چه رسد غیر بومی بیاید در اصفهان کار کند. این یک دروغ بزرگ است خوزستانیها درراصفهان کار میکنند.

    • بدون نام

      من خودم اصفهانی هستم و کارگر یه شرکت بزرگ تولیدی فرش،تعداد زیادی کارگران ما خوزستانی هستند!!!!

      پاسخ ها

      • kak

        اراک که یک شهر صنعتی است ۹۵ درصد کارکنان و کارگران و مدیران خوزستانی ، اصفهان و لرستانی دارد . متاسفانه جوانان شهر اراک در بدترین شرایط بیکاری به سر میبرند. ظلم هم حدی داره.

    • بدون نام

      خودم شاهدم که چقدر نیروی کار شمالی تو کارخونه های جنوب کشور کار میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج