۹۸۷۶۹۱
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

مدیران ورزش و شوق پایان‌ناپذیر خدمت

«بازنشسته نیستم تا زمانی‌که وزارت ورزش مرا بازنشسته نکند.» این پاسخ تکراری محمدرضا داورزنی به‌سوال خبرنگاران درباره سابقه کارش است.

فرهیختگان: «بازنشسته نیستم تا زمانی‌که وزارت ورزش مرا بازنشسته نکند.» این پاسخ تکراری محمدرضا داورزنی به‌سوال خبرنگاران درباره سابقه کارش است. پس از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، بسیاری از روسای فدراسیون‌ها استعفا کردند اما مهدی تاج (رئیس وقت فدراسیون فوتبال) و محمدرضا داورزنی (معاون وقت وزیر ورزش و جوانان) به‌دلایلی در پست‌های خود باقی ماندند. تاج اعلام کرد جانباز است و داورزنی هم به‌دلیل مخالفت وزیر ورزش و جوانان به کار خود ادامه داد و حتی به ریاست فدراسیون والیبال هم بازگشت. این درحالی بود که داورزنی ۳۹ سال سابقه کار داشت و تلاش‌های زیادی شد تا نتواند به انتخابات فدراسیون والیبال وارد شود اما موفق شد تایید صلاحیت بگیرد و با رای خوبی بالاتر از بهنام محمودی رئیس فدراسیون والیبال شود.

شایعات درباره بازنشستگی او البته ادامه داشت تا اینکه روز شنبه رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری با سوالی دراین‌باره مواجه شد و واکنش عجیبی نشان داد و گفت از این موضوع بی‌خبر است. این درحالی است که همه اهالی ورزش از رابطه خوب صالحی‌امیری (که او هم سابقه خدمت زیادی دارد ولی خودش را بازنشسته نمی‌داند) با داورزنی و سلطانی‌فر باخبر هستند و بسیاری اعتقاد دارند این پاسخ درواقع نوعی فرار روبه‌جلو است.

امضای حکم بازنشستگی؟

شنیده‌ها از وزارت ورزش و جوانان البته حاکی از آن است که حکم بازنشستگی داورزنی حدود دوهفته پیش به وزارت ورزش رسیده و گفته می‌شود دو روز پیش نیز امضا شده است. درواقع سلطانی‌فر در تدارک آن است که به‌نوعی حکم جدایی داورزنی را به او تحویل دهد و معاون پیشین خود را برکنار کند؛ اتفاقی که والیبال را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد اما باتوجه به خلوت‌بودن امسال و نبودن مسابقات مهم والیبالی، به‌نظر بهترین فرصت برای کنار گذاشتن داورزنی فراهم شده است.

شوق خدمت، حداقل تا 6 سال دیگر!

داورزنی که کنار رفتنش از پست معاونت وزارت ورزش را نیز به بحث بازنشستگی‌اش ربط داده بودند، دیروز در گفت‌وگو با ایسنا دوباره تاکید کرد بازنشسته نیست و طبق قانون می‌تواند با وجود ۳۹ سال خدمت، تا ۶ سال دیگر خدمت کند! درست مانند بسیاری از مدیران ورزش که با کمک تبصره‌های مختلف همچنان میزهای ریاست را رها نکرده‌اند. وی گفت: «نه بازنشسته شده و نه درخواستی در این رابطه داشته‌ام که مورد موافقت یا عدم موافقت واقع شود. براساس مستندات قانونی، افراد تا ۶۵ سالگی با مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس و دکتری امکان اشتغال دارند و با درخواست وزارتخانه متبوع خود و تایید دولت، می‌توانند فعالیت شغلی خود را ادامه دهند و بسیاری از افراد هستند که ۴۵ سال نیز سابقه کاری داشته‌اند. هر زمان براساس قانون بازنشسته شوم افتخار می‌کنم که سعادت داشته و تا آن زمان به کشورم خدمت کرده‌ام، بازنشستگی اتفاق خیری است که پس از سال‌ها خدمت نصیب افراد می‌شود و مهم این است که تا زمان فعالیت خود بتوانیم مفید واقع شویم و اثرگذار باشیم.»

مرادی گزینه سرپرستی، آماده‌باش کاندیدای معروف به مشاورانش

اما سرنوشت فدراسیون پس از داورزنی (درصورت پایان مقاومت آقای رئیس) چه خواهد شد؟ دراین‌باره شنیده‌ایم وزارت درنظر دارد وحید مرادی، مشاور امور اجرایی را به‌عنوان سرپرست تعیین کند تا شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم شود. دراین‌باره حتی شنیده‌ایم یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون به‌محض مطلع‌شدن از این موضوع، به مشاورانش پیام داده که شرایط حضور او در انتخابات را فراهم کنند تا به ریاست فدراسیون برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      برخی ازدست اندرکاران دولت مربوطه به دوره مهندس موسوی هستند حالا شماانتظارداری داورزنی بی خیال این پست بشه.بالاخره آقازاده درخارج کشور خرجش بالاست.

    • بدون نام

      بابا همین داروزني واقعا ی مدیر خوب و کارآمد بوده و تونستع تیم ملی والیبال رو تو سطح جهانی ب عنوان یکی از بهترین تیم های جهان قدرتمند کنه حالا شما بیاین بگین بره بجاش برن او مديراي بی لیاقت مفت خور رو بردارن ک ن تو سیاست ن تو ورزش هیچ کاری جز پول مفت بیت المال بخورن دیگه بلد نيستن .....!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج