۹۸۷۷۳۹
۳۲ نظر
۵۶۴۰
۳۲ نظر
۵۶۴۰
پ

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

در این مطلب مهمان خانه اطهر و کوروش هستیم تا از چگونگی چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل پرعشقشان از آن‌ها بپرسیم.

وب‌سایت چیدانه - طلوع حقیقت: معمولا وقتی زوج‌های جوان زندگی جدید و تازه خود را آغاز می‌کنند سلیقه و ذوق بسیاری را نیز برای چیدمان منزل خود به کار می‌برند. به همین دلیل هم هست که هر باری که به خانه یکی از زوج‌های جوان می‌رویم، پا به دنیایی پر از رنگ و ذوق و هنر می‌گذاریم. این بار نیز در این مطلب مهمان خانه اطهر و کوروش هستیم تا از چگونگی چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل پرعشقشان از آن‌ها بپرسیم.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

خانه اطهر و کوروش در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: دو نفر
  • شغل خانم خانه: مهندس معمار و دیزاینر/ شغل آقای خانه مهندس معمار و فعال در زمینه تئاتر
  • موقعیت: شهر تهران، محله دیباجى جنوبى
  • متراژ فضا: ۸۸ متر
  • سال ساخت: ۸۵
  • طبقه اول
  • ملک اجاره اى
  • تعداد اتاق خواب: ۲ عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: ۲ عدد
  • سبک دکوراسیون: نئوکلاسیک
  • رنگ غالب سبز و قرمز قجرى
  • طراح: هر دو نفر
  • مدت زمان بازسازى و طراحی دکوراسیون: ٢ ماه
  • هزینه بازسازى خانه: ٥٠ میلیون تومان
  • هزینه خرید وسایل: ٢٠٠ میلیون تومان

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

بازسازی منزل زوج جوان

دکوراسیون خانه خود را در چند کلمه توصیف کنید

خانه سبز و گرم و دلنشین ما

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

این خانه توسط یکى از دوستان به ما معرفى شد و در وهله اول به علت شناخت صاحبخانه فکر کردیم که می‌تواند گزینه بسیار مناسبى برایمان باشد، به ویژه اینکه خانه در محدوده مورد نظر ما بود، پلان خوب و هم چنین نور کافى داشت. اما مشکل اصلى این خانه قدیمى بودن آن بود که خوشبختانه از طرف صاحبخانه اجازه بازسازى گرفته شد؛ بنابراین بدون اینکه حتی فکرش را هم بکنیم اولین خانه اى که به ما پیشنهاد شد به نتیجه رسید و دیگر نیازى به وقت گذاشتن و جست و جوی بیشتر نبود.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

آیا منزلتان بازسازی شده است؟

بله، در خانه قبل از ما براى سایر مستأجرین تعمیراتى صورت گرفته بود، ولى در اصل اولین بازسازى کامل توسط ما انجام شد.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

داستان دکوراسیون خانه خود را تعریف کنید.

ما در حقیقت براى طراحى خانه از خط داستانى خاصى استفاده نکردیم، بلکه اولویت ما همنشینى و ترکیب بندى وسایل و رنگ‌ها به گونه اى بود که یاد وسایل کلاسیک در دل فضایى مدرن جریان داشته باشد. گویی که گالرى کوچکى از یادگاری هاى تهران دهه ٤٠ و ٥٠ در بسترى از فضاى مینیمال و مدرن امروز جاى گرفته باشند.

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

رنگ و سبک مورد علاقه من و کورش تلفیقى بود و بر همین اساس سبک نئوکلاسیک را انتخاب کردیم. از آن جایی که خانه نور خیلى خوبی داشت و وجود رنگ هاى متنوع و شاد از ویژگی هاى سبک نئوکلاسیک به شمار می‌رود رنگ هاى سبز و قرمز قجرى انعکاس خیلى زیبایى در فضاى خانه ایجاد می‌کرد و گرماى بصرى خانه را افزایش می‌داد، بنابراین ما هم به سراغ همین رنگ‌ها رفتیم.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

چیدمان منزل زوج جوان

آیا برای دکوراسیون خانه روند خاصی را پیش گرفته اید؟

به علت قدیمى بودن لوله کشى‌ها و پوسیدگى دیوار سرویس ها، کارهاى بازسازى از سرویس‌ها شروع شد و براى استفاده بیشتر فضاى بلا استفاده بین دو سرویس براى قرارگیرى ماشین لباسشویى آماده گشت. به صورت همزمان برای بزرگ‌تر و کشیده‌تر دیده شدن دیوارها، تخریب سقف کاذب نیز آغاز شد.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

فضاى آشپزخانه بسته بود و کابینت هایى آهنى داشت. از آنجایى که فضای آشپزخانه کوچک بود بعد از برداشتن دیوار‌ها فضاى بدون استفاده کنار آشپزخانه برای قرار گرفتن یخچال آماده شده و به آشپزخانه اضافه گشت. برای بزرگ‌تر دیده شدن این فضا باید براى کابینت‌ها از رنگ هاى روشن استفاده می‌کردیم و، چون محل قرارگیرى آشپزخانه بین نشیمن و ناهارخورى بود رنگ سفید مناسب‌ترین گزینه به حساب می‌آمد و به راحتى هم این امکان را فراهم می‌کرد که با رنگ سایر وسایل هارمونى پیدا کند.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

طرح کابینت‌ها هم دقیقا به همین دلیل ساده انتخاب شدند، چراکه اکثرا فضاهاى نشیمن و ناهارخورى به علت نوع مبلمان و چیدمان آن‌ها چشمگیرتر هستند. انتخاب کابینت هایى ساده و با رنگ روشن مانع خسته شدن دید افرادى می‌شد که طولانى مدت در خانه حضور دارند. براى جلوگیرى از یکنواختى کابینت‌ها و همین طور گرم‌تر شدن فضاى آشپزخانه صفحه کابینت‌ها از جنس چوب انتخاب شدند.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می‌دهد؟

گرماى بصرى که در خانه ایجاد شده باعث می‌شود که این جمله را در صحبت اطرافیان بار‌ها بشنویم که " گرما و انرژى خانه شما ... "

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

داشتن چه فضا یا وسیله‌ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

کورش به گل و گیاه علاقه بسیاری دارد و من هم عاشق هواى آزاد هستم، بنابراین دیدن بالکن هرچند کوچک خانه هر دو نفر ما را هیجان زده کرد، اما قبل از ما به خاطر کولر قدیمى و بزرگى که داخل بالکن نصب شده بود، بالکن عملا استفاده چندانى نداشت، بنابراین با تعویض کولر قدیمى با دستگاهى جدیدتر و البته کوچک‌تر و همین طور نصب در حداکثر فضاى بالاى بالکن سعى کردیم از زیر کولر برای ساخت و نصب طبقه براى گلدان‌ها استفاده کنیم و براى بخش باقی مانده فضای بالکن هم نیمکتى ساختیم تا بتوانیم از هوای آزاد استفاده بیشتری داشته باشیم.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

از آنجایی که ما به عنوان مستأجر در خانه حضور داشتیم براى طراحى و دکوراسیون منزل باید نکات زیادى از جمله میزان هزینه تا راحتى شرایط براى مستأجرین آینده در نظر می‌گرفتیم.

برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده کرده اید؟

به عنوان کسى که در حوزه معمارى و دیزاین فعالیت دارد در طول هر پروژه به طرح‌ها و ایده‌های بسیاری بر می‌خوردم که در ذهن خود می‌خواهم تمام آن‌ها را در خانه ام پیاده کنم، بنابراین قرار دادن یک دنیا طرح و ایده در فضاى محدود با تمرکز بر روى یک سبک و تلاش در انتخاب مینیمال هاى آن سبک می‌توانست به جای گیرى ایده هاى بزرگ در فضاهاى کوچک کمک کند.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

خرید وسایل منزل زوج جوان

معمولا برای خرید وسایل چه فروشگاه، بازار یا محلی را انتخاب می‌کنید؟

براى خرید وسایل، در وهله اول اگر امکان ساخت آن توسط خودمان وجود داشته باشد، دست به کار می‌شویم و اگر هم چنین چیزی مقدور نباشد به سراغ برند‌ها و شرکت‌ها یا پیمانکارانى می‌رویم که در طى پروژه‌ها از نتیجه کار آن‌ها راضى بودیم یا دوستانمان که اکثر آن‌ها هم معمار هستند آن‌ها را به ما پیشنهاد می‌دادند.

وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟

اگه قرار باشد بین وسایل داخل خانه یکى را انتخاب کنیم، قطعا انتخاب ما آکواریوم خواهد بود! ماهی هاى کوچک داخل آکواریوم باعث شدند که حتى وقتى ما در خانه نیستیم زندگى در داخل خانه جریان داشته باشد.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت‌ها دوست دارید؟

از آنجایی که وسایل و فضا‌ها با طراحى و ذوق خود ما ساخته و آماده شده اند براى ما یادآور یک دوره خوش از زندگی مان هستند، بنابراین تمامی آن‌ها به یک اندازه برایمان عزیز و دوست داشتنی هستند.

آخرین وسیله‌ای که برای خانه خریده اید چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

درست خاطرم نیست، ولى فکر می‌کنم آخرین وسیله اى که براى خانه خریدیم تلویزیون بود که از نمایندگى ال جى تهیه کردیم.

آیا وسیله‌ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده اید؟

با توجه به حرفه من و کورش، طراحى سفارش و ساخت نزدیک به ٧٠ درصد وسایل خانه توسط خود ما انجام شد. از آنجایی که معمولا طراحى و ساخت کارهاى چوبى پروژه‌ها توسط خودمان صورت می‌گیرد، طراحى و ساخت کابینت‌ها هم به عهده خود ما بود.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

میز وسط آشپزخانه در اصل یک سینى مسى قدیمى بود که با پایه اى که خریدارى و بعد هم رنگ کردیم بدین شکل مورد استفاده قرار گرفت. لوستر داخل آشپزخانه و یکى از اتاق‌ها یک آب کش و یک کاسه مسى قدیمى بودند که آن‌ها را تبدیل به لوستر کردیم.

براى لوسترهاى دکوراسیون نشیمن و ناهارخورى ایده ما لوسترهاى برنز ایتالیایى بود که متاسفانه، چون رنگ برنز لوستر‌ها طلایى بودند به وسیله تکنیک پتینه توسط یکى از اساتید قدیمى پتینه به رنگ دلخواه ما، یعنى سبز آبى درآمدند. دیوار فضای ناهارخورى ابتدا آجر شد و بعد خود ما روى آجر‌ها را با تکنیک کهنه کارى پتینه کردیم.

ورودى فضاى دو سرویس و لاندرى که میان آن ایجاد شده بود، باز بود و به ناهارخورى دید داشت. از آنجایی که دنبال وسیله اى غیر از ساخت در یا پارتیشن براى کور کردن دید ورودى سرویس‌ها بودیم در نهایت به وسیله یک پارچه مخمل، رومیزى رشتى دوزى قدیمى که داشتم را به صورت پرده در آوردیم و روى دیوار آجرى ناهارخورى نصب کردیم.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

من همیشه به وسایل قدیمى علاقه زیادی داشتم و پیگیر آن بودم که چگونه می‌توان آن‌ها را از داخل کمد‌ها درآورد و کاربرى جدیدى بخشید. بر همین اساس یک تخته سبزى خردکنى قدیمى که مربوط به مادربزرگم بود را به عنوان صفحه استفاده کردیم و با نصب چهار فنجان قدیمى به عنوان عدد روى آن، ساعت دیوارى‌ای که می‌بینید ساخته شد.

قاب هاى نصب شده روى دیوار‌ها هم که یکى شامل قاشق چنگال هاى نقره قدیمى و یکى کلکسیون کلید و قفل هاى قدیمى بودند بر اساس همین ایده ساخته شدند. براى دیگ مسى قدیمى هم پایه آهنى سفارش دادیم تا به عنوان دکور، میز و فضاى گل آرایى مورد استفاده قرار بگیرد. سرویس بهداشتى مهمان که کلیه وسایل آن ابزار ساختمانى هستند از کارگاه ساختمانى محل کار کورش، توسط خود ما رنگ و نصب شد.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

کدام تغییر دکوراسیون منزل خود را بیشتر دوست دارید؟

بالکن، چراکه به دلیل وجود کولر بزرگ و... قبل از حضور ما غیر قابل استفاده بود.

وسایل و لوازم نشیمن منزل زوج جوان

  • کاناپه: به قیمت ٧ میلیون تومان
  • دو صندلى میزبان: هر کدام ٣ میلیون تومان
  • دو مبل یک نفره: از گالرى شخصى
  • میز تلویزیون: به قیمت حدودى ۳ و نیم میلیون تومان
  • میز جلو مبلی: گالرى شخصى
  • میز و صندلی غذاخوری: میز حدود ٥ میلیون تومان و صندلى‌ها هرکدام ۲ و نیم میلیون تومان
  • آباژور: از یک صفحه‌ای در اینستاگرام هدیه گرفته شد.
  • فرش: بازار بزرگ تهران

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه‌‌ی دیدنی اطهر و کوروش

وسایل اتاق خواب منزل زوج جوان

  • لوازم دکوری: اکسسوری هاى داخل خانه که ساخت خودمان است همگى با همکارى دوست و همکار عزیزمان ساخته شد
  • آباژور: آباژور داخل اتاق و کتابخانه ساخت خودمان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام این خونه کجاش حاصه چیز خاصی نداشت خیلی هم تاریک و تیره هیتش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا ادم رو خانه اجارهای باید این همه هزینه کنه

      • مریم

        چچقد بدم اومد

    • نور

      پس بالکن و اتاق خوابا کوووو
      از بالکن فقط صحبتشو کردید
      خب یه عکسم نشون میدادید

    • بدون نام

      خونه همه همینه دیگه،نشون دادن نداره،اشپزخونشم که....داغان

    • بدون نام

      )پس اتاق خواب چیشد

    • دکتر

      نمیدونم چرا از این جور خونه ها پر از خنزل پنزل بدم میاد. مشکل از منه یا بقیه هم همین طورن؟ انگار مد شده

      پاسخ ها

      • زهرا

        منم مثل شمام. نمیدونم چطور تمیز کاری میکنن.شاید اهل تمیز کاری نیستن

      • نرگس

        یه جور ژست هنری داره مثلا

    • بدون نام

      همیشه این خونه های تجملاتی میزارید که صاحبان خونه مشاغل لول بالا دارن.خونه هایی بزارید ک وضع مالی صاحب ملک متوسط و حتی پایین باشه و هنرشون بیشتر مشخصه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خونه اي كه وضع مالي صاحبش متوسط رو به پايين باشه خدايي ديدن داره؟ اين به قول شما لول بالاش بوده اينه خونه ش 50 ميليون خرج كرده آخرش اين شده. ديگه ببين متوسط رو به پايين چه عزاخونه اي ميشه.

      • بدون نام

        خونه هشتاد متری با این سر و وضع تجملاتی محسوب میشه؟؟؟!!!!! میخواهید چه عکسی یذاره خونه های دهه شصت که ملت پشتی میچیدن تو خونه
        این خونه یه خونه معمولی بود و تنها ویزی که نداشت تجملات بود؟؟!!! اخه تو هشتاد متر خونه چه تجملاتی بذارن

    • بدون نام

      خیلی گرم و زیبا

    • نرگس

      زشت ترین خونه ای بود که تا حالا عکسش رو گداشتین وسایل زشت و گرون

    • شقایق

      الان واقعن بنظرتون ۲۰۰ ملیون جهاز خریده؟؟؟
      یا پنجاه تومن هزینه باز سازی کرده؟؟؟
      مردمو چی فرض کردید
      همه زندگیش پنجاه تومن نمی شد

    • حدیث

      اصلا زیبا نبود. نمی‌دونم چه اصراری دارید و خونه های شلوغ و تاریک رو نشون بدید . هیچ کدوم از وسایل با هم همخونی نداشت

    • بدون نام

      من درک نمیکنم یارو خونه اجاره ای رو ۵۰ تومن خرجش میکنه!!!!! شما اگه میدونید قضییه چیه به منم بگید والا

    • بدون نام

      والله خانه ما با اونکه مهندس معمار هم نیستیم و چیدمانی رو خودمون انجام دادیم خیلی خیلی از این بهتره. کاش می شد عکسش رو بذارم. میخوام بگم همچین چیزی متفاوتی نیست.
      زدن رو دست برادران اسکات

    • نوشین

      دلباز نبود اصلا. در کل خیلی معمولی. یعنی اصلا ارزش 200 میلیون دیزاین نداشت

    • بدون نام

      بسیار مرتب و زیبا .مبارکتان باشه.خصوصا فضای پذیرایی خیلی زیبا بود

    • بدون نام

      بسیار مرتب و زیبا .مبارکتان باشه.خصوصا فضای پذیرایی خیلی زیبا بود

    • بدون نام

      خیلی قشنگ و با سلیقه چیده شده

    • بدون نام

      مبارک شان باشد خوب بود

    • بدون نام

      فقط جهت راحتی در استفاده از تلویزیون بنظرم باید کاناپه روبروی تلویزیون باشه بهرحال همیشه که مهمون تو خونه ی آدم نیست شایدم بخاطر عکسها محل قرارگیریش تغییر کرده. اما کلا خونه یعنی راحتی و آسایش، حالا هرکی هر جور دوست داره مبارکش. قبول کنیم که هر کس سلیقه ای داره و بهش احترام بذاریم.

    • بدون نام

      خیلی گرم و زیبا بود . از فرش سالن خیلی خیلی خوشم اومد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون فرش نیست عزیزم قلبچه هست

    • بدون نام

      نه تنها قشنگ نبود خیلی هم همه چیز بی ربط بود و چندین بار گفته شده مینیمال که احتمالا تعریف مینیمال را نمیدانستند...در کل هیچ چیز جالب نیست

    • بدون نام

      خوشبخت بشن گرم و صمیمی
      میدونین تحقیر کردن ، تنها گناهی هست که بخشیده نمیشه !!چه خبرِ تونه ، با سلیقتون جور نیست ، همینو بنویسین !!این الفاظ زشت چیه بکار میبرین ، هیچ چیز دنیا بی حساب کتاب نیست !!

    • بدون نام

      خیلی هم خوب بود انشالله تنتون سالم باشه خوشبخت باشید براتون پر از خیر و برکت و وسعت رزق باشه خداوند کمکتون کنه خونه خودتون رو انشالله بخرید و بهتر از این ها هم دستتون تو اعمال سلیقه و چیدمان باز باشه موفق باشید.

    • sami

      این خونه کجاش 88 متره انقدر کوچیکه که یه دست مبل چیدن حال پرشده ناهارخوری رو مجبور شدن چسبیده به در ورودی بزارن بنظر من خونه 60 متره
      لطفا به شعور مخاطبین احترام بزارید

    • بدون نام

      عکاستون چشم نخوره

    • بدون نام

      اصلا خوب نبود خیرسرشون اینا طراح ومعمارن دوستاشونم همینطور اما مشخصه که از معماری وطراحی فقط اسمشویدک میکشن.واقعا ازاون پایه میزی که روش یه سینی گذاشتن باضافه اون چره ها یی که واقعا جاش توهمون مغازه هاست میخوان چه استفاده ای بکنن اون میزای جلومبلی هم یه جوری گذاشتن تو تراس انگارگذاشتن توانباری.خدارحم کرده ۷۰درصدوسایلم ساخت خودشون بوده پس به چی ۲۰۰میلیون دادن؟یکی نیست بگه ۵۰میلیونومیذاشتی روپول پیشت یه جایی رومیگرفتی که نیازبه بازسازی نداشته باشه که مجبورنباشی یه هزینه ووقت برای خودت اونم توخونه ی مستاجری صرف کنی .هرچنداحتمالا اون ۵۰میلیون درآخرباصاحبخونه حساب میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج