۹۸۷۸۳۵
۲ نظر
۵۰۳۹
۲ نظر
۵۰۳۹
پ

چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

با افزایش هر روزه مگاپیکسل در دوربین‌های عکاسی این سوال مطرح می‌شود که چشم انسان نهایتا تا چه میزان می‌تواند این افزایش کیفیت را درک کند و مگاپیکسل چشم انسان چقدراست.

برترین‌ها: با افزایش هر روزه مگاپیکسل در دوربین‌های عکاسی این سوال مطرح می‌شود که چشم انسان نهایتا تا چه میزان می‌تواند این افزایش کیفیت را درک کند و مگاپیکسل چشم انسان چقدراست.

چشم انسان و دوربین‌های عکاسی

چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

کیفیت عکاسی در دوربین‌های عکاسی و موبایل‌ها در حال افزایش است بتازگی دوربین‌های موبایل‌های پرچمدار می‌توانند با ۱۰۸ مگاپیکسل عکاسی کنند، اما کیفیت چشم ما چقدر است و تا چه میزان می‌تواند این افزایش کیفیت را درک کند؟

در این باره مقاله‌ای در رسانه‌های تکنولوژی جهان توسط دکتر راجرام کلارک منتشر شده است و با شبیه سازی‌ها انجام شده مگاپیکسل حدودی چشم انسان ۵۷۶ مگاپیکسل برآورد شده است.

البته این نکته را باید دانست که روش آنالیز اطلاعات توسط مغز انسان با دوربین‌های عکاسی متفاوت است. مغز انسان اطلاعات گرفته شده از دو چشم را در کنار هم قرار می‌دهد و با حرکت‌های سریع چشم اطلاعات را کنار هم قرار می‌دهد و یک تصویرسازی جامع را انجام می‌دهد. در اصل چشم انسان پیکسل‌ها را بصورت ترکیبی با هم تلفیق می‌کند.

این محاسبات اگر درست انجام شده باشد یعنی چشم انسان فیلم‌هایی با کیفیت هشت کی را می‌تواند درک کند و افزایش بیشتر از این میزان دیگر تفاوتی برای چشم ما نخواهد داشت. در حال حاضر شرکت دوربین سازی قصد دارند تا دو سال آینده دوربین‌های خود را با توانایی ضبط هشت کی وارد بازار کنند. احتمالا در دو سال آینده پرچمداران موبایل توانایی ضبط تصاویر متحرک با کیفیت هشت کی را خواهند داشت. این کیفیت چهار برابر کیفیت چهار کی کنونی است.

منصوری فراری تیونینگ کرد

چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

شرکت منصوری فراری ۸۱۲ سوپر فست را تبدیل به یک هیولای خیابانی کرده است. قطعات بدنه این خودرو از فیبرکربن ساخته شده‌اند. این سوپر اسپرت قدرتمند ایتالیایی در حالت استاندارد از موتور ۶.۵ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر استفاده می‌کند. با این موتور ۷۸۹ اسب بخار قدرت در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور در هفت هزار دور در دقیقه تولید می‌شود. فراری ۸۱۲ سوپر فست می‌تواند در ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. موسس شرکت تیونینگ منصوری یک ایرانی با نام کوروش منصوری است.

بهترین دوربین‌های جهان

چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

تیپا معتبرترین رده بندی دوربین‌های عکاسی در جهان است این رده بندی بهترین دوربین‌های سال را معرفی کرده است. بر اساس این رده بندی که بخش‌های مختلفی دارد در بین دوربین‌های دی اس ال آر پیشرفته، دوربین کانن دی ۹۰ بهترین شناخته شد. این دوربین که قیمتی حدود هزار و ۲۰۰ دلار دارد می‌تواند فورکی با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند و از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاه می‌کند این سنسور از نوع سامانه پیشرفته تصویر نوع سی است.

کانن دی ۹۰ می‌تواند برای روزنامه نگاران گزینه مناسبی باشد. در بخش دوربین‌های فول فریم تخصصی، دوربین سیگا فول فریم اف پی بهترین شناخته شده است. این دوربین بدون آینه از سنسور ۳۵ میلی متری فول فریم استفاده می‌کند و قیمتی در حدود هزار و ۹۰۰ دلار دارد. این دوربین قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری مناسبی دارد. در بخش دوربین فول فریم حرفه ای، دوربین سونی آلفا هفت آر مارک چهار به عنوان بهترین انتخاب شد. این دوربین از سنسور فول فریم ۶۱ مگاپیسکلی استفاده می‌کند. در این دوربین از فناوری پیکسل شیفت استفاده شده است که می‌تواند عکس‌های ۲۴۰ مگاپیکسلی بگیرد این دوربین حدود سه هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

برترین دوربین در زمینه فیلمبرداری هم دوربین پاناسونیک اس یک اچ شناخته شد. این دوربین از سنسور فول فریم استفاده می‌کند و می‌تواند تصاویر چهار کی را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با بیت ریت بالا و دینامیک رنج ۱۴ فیلمبرداری کند. قیمت این دوربین حدود چهار هزار دلار است.

کوچکترین شاسی بلند تویوتا

چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

تویوتا یاریس سال هاست از محبوب‌ترین خودرو‌های کوچک شهری ساخت تویوتا محسوب می‌شود؛ حالا این شرکت روی پلت فرم این خودرو تویوتا یاریس کراس اوور را با نام یاریس کراس عرضه کرده است. خودرو‌های کراس اوور روی پلت فرم خودرو‌های سواری توسعه پیدا می‌کنند، اما برخی خصوصیت‌های خودرو‌های شاسی بلند را هم دارند. این خودرو دارای پیشرانه هیبریدی است و نیرو به صورت هوشمند بیین چهار چرخ آن پخش می‌شود. برای انتقال نیرو هم از یک جعبه دنده سی وی تی اتوماتیک شش سرعته در این خودرو استفاده شده است.

استارلینک شش ماه تا اجرا

چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

با قرار گرفتن ۶۰ ماهواره از پروژه استارلینک این پروژه تنها شش ماه تا فاز اول راه اندازی خود فاصله دارد. این پروژه که به اینترنت فضایی معروف است می‌تواند بسیاری از مرز‌ها ارتباطات را جابجا کند و امکان دسترسی اطلاعات بدون فیلتر را برای کاربران ایجاد کند. البته در فاز اول که بتا نام دارد تنها کارکنان تسلا و اسپیس ایکس به امکانات اینترنت ماهواره‌ای دسترسی خواهند داشت.

اسپیس‌ایکس از ماهواره‌های استارلینک ۴۲۰ عدد را در مدار قرار داده است. برای پوشش بهتر و اجرای فاز بعدی باید تعداد ماهواره‌ها در مدار تا هزار عدد افزایش پیدا کند. این ماهواره‌ها در فاصله مداری ۵۴۰ کیلومتری از زمین قرار گرفته اند.

گوشی جدید موتورولا

چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

شرکت موتورولا محصول جدید پرچمدار خود را معرفی کرده است. موتورولا اج و اج پلاس محصولات جدید این شرکت هستند که از نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کنند. این محصول دارای صفحه نمایشگر ۶.۷ اینچی و پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶گیگابایت حافظه داخلی است در پشت گوشی از سه دوربین استفاده شده است که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است و می‌تواند با کیفیت شش کی فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این تلفن همراه هم به سنسور ۲۵ مگاپیکسلی مجهز شده است.

منبع: DW

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایول بازم از این تیپ مطالب بزارید.چنتا خبر در یک خبر

    • محمد

      عالی بود ممنون ازمطالب خوبتون بازم بذارید مرسی ازبرترین ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج