۹۸۷۸۶۰
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

در باشگاه استقلال چه می‌گذرد؟

باشگاه استقلال با رقمی حدود ۵۰ میلیارد تومان بدهی در حال حاضر با چالش‌‎های متعددی رو به رو شده است.

ایلنا: باشگاه استقلال تهران در حالیکه تصور می‌شد با معرفی مدیرعامل جدید بتواند روزهای بهتری را نسبت به سال گذشته تجربه کند اما با گذشت نزدیک به یک ماه از حضور احمد سعادتمند با مشکلات متعددی رو به رو شده است. استقلال تا به امروز نتوانسته مطالبات بازیکنانش را پرداخت کند، وضعیت مذاکره با طلبکاران هنوز مشخص نیست و همینطور تکرار سریالی اشتباهات از سوی سعادتمند سبب شده تا انتقاد هواداران از این مدیر تازه‌کار به سرعت رو به افزایش باشد.

هیات مدیره

اسماعیل خلیل‌زاده که ریاست هیات مدیره باشگاه استقلال را بر عهده دارد، پس معرفی شدن مدیرعامل جدید آبی‌ها، از سمت خود استعفا داد اما وزارت ورزش در بیانیه‌ای اعلام کرد که حضور او به عنوان رییس هیات مدیره در باشگاه استقلال ادامه خواهد یافت. خلیل‌زاده با شنیدن این خبر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تمایلی برای ماندن در استقلال ندارد اما فعلا در این سمت حضور دارد اگرچه پس از ابتلا به ویروس کرونا و همینطور فوت همسرش از دید رسانه‌ها خارج است و مشخص نیست که مشغول به چه کاری است.

کامران منزوی که از اواخر سال گذشته تصمیم به استعفا گرفته بود هم یکی دیگر از اعضای هیات مدیره این باشگاه استقلال که با استعفا از سمتش تصمیم به پایان همکاری داشت اما پس از اینکه وزارت ورزش با این درخواست مخالفت کرده بود تصمیم گرفته به کارش ادامه بدهد و همچنان در این جمع باقی بماند.

به غیر از احمد سعادتمند، عضو چهارم هیات مدیره این باشگاه حجت نظری است که به صورت کامل مشخص نیست تاثیر او در امور این باشگاه تا به امروز چه بوده است؛ انتخاب نظری تا جایی سوال برانگیز بود که حتی فرهاد مجیدی هم از وزارت ورزش درخواست کرد تا مدیران پولساز را برای این باشگاه انتخاب کنند! به نظر می‌رسد مخالفت سرمربی باعث شده تا نظری تصمیم بگیرد همانند خلیل زده دور از چشم رسانه‌ها باشد و همین مساله هم نقش او را مبهم کند. نظری تصمیم دارد تا به زودی از سمت خود کناره‌گیری کند و از همکاری با هیات مدیره فعلی رضایت ندارد. به نظر می‌رسد او با شرایط فعلی طی روزهای آینده تصمیم خود را عملی می‌کند.

سعادتمند ماه گذشته دربرنامه فوتبال برتر اعلام کرد تصمیم دارد برای تکمیل شدن هیات مدیره باشگاه یک یا دو عضو دیگر را با نظر وزارت ورزش و جوانان به کادر مدیریتی این باشگاه اضافه کند که تا به امروز چنین اتفاقی نیفتاده است و جلسات مدیرعامل تازه وارد که سابقا عنوان ریاست هیات مدیره را در اختیار داشت در این رابطه بی نتیجه مانده است.

طلبکاران

روز گذشته فیفا رسما باشگاه استقلال را تهدید کرد در صورتی که مبلغ بدهی خود به مارتین فورکل را پرداخت نکند، طبق قوانین با آنها برخورد خواهد کرد. فورکل یکی از اعضای سابق باشگاه استقلال است که اکنون به لیست طلبکاران در فیفا اضافه شده است. بویان نایدنوف، لئوناردو پادوانی، وینفرد شفر، میگوئل کولی، گادوین منشا و باشگاه پاختاکور ازبکستان در پرونده انتقال ایسما به استقلال در حال حاضر به عنوان طلبکاران جدی باشگاه تهرانی شناخته می‌شوند.

وینفرد شفر هنوز رای قطعی فیفا را دریافت نکرده است اما سعادتمند در نظر دارد تا با او دیدار کند. مدیرعامل استقلال در نظر دارد تا با این سرمربی آلمانی گفتگو کرده و او را متقاعد کند که در اقساط طلبش را دریافت کند. بویان، فورکل، منشا و سرور جپارف قرار است از آن طلب ۳۵۰ هزار دلاری استقلال در فیفا مطالبتشان را دریافت کنند. در همین راستا در تاریخ ۲۲ آوریل یک نامه از فیفا به دست باشگاه رسیده است؛ در این نامه تایید شده که فیفا از یک بانک سوئیسی استعلام گرفته است تا شرایط پرداخت پول به حساب باشگاه استقلال را بررسی کند.

درخصوص طلب ۱۰۰ هزار دلاری لئوناردو پادوانی، مدافع برزیلی که اخیرا هم از وضعیت مدیریت باشگاه گلایه داشت، باشگاه استقلال امروز اقدامی انجام خواهد داد. به نظر می‌رسد باشگاه در نظر دارد تا برای پرداخت مطالبات این بازیکن که از دو سال پیش به علت مصدومیت شدید نتوانسته دوباره در مستطیل سبز حاضر شود هم قسط بندی را در نظر داشته باشد تا رضایت او را جلب کند.

آندره آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی تیم استقلال که در زمستان گذشته با وجود اینکه تا پایان فصل آتی قرارداد داشت از این تیم جدا شد هم یکی از طلبکاران جدی این باشگاه است اما او هنوز شکایتی در این خصوص از باشگاه به فیفا نداشته است و فعلا او تصمیم نداشته تا از این طریق مطالباتش را وصول کند.

انتصابات

روز گذشته دو تصمیم جدی از سوی سعادتمند گرفته شد که با واکنش تند هواداران هم رو به رو بود. ابتدا اعلام شد که امیر سلطانی از سمت معاونت ورزشی باشگاه کنار رفته است و سعید رمضانی به عنوان سرپرست معاونت باشگاه انتخاب شد. بسیاری از هواداران در فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند که صرف نظر از تسلط بر زبان انگلیسی، معاون ورزشی باید هم در مذاکره و جذب بازیکن تبحر داشته باشد و هم با مراودات حقوقی و بین المللی آشنا باشد که بعید به نظر می‌رسد رمضانی چنین فاکتورهایی را داشته باشد.

سعادتمند همینطور با ورود به باشگاه استقلال کاظم قیم را به عنوان مسئول روابط بین الملل باشگاه معرفی کرد با توجه به اینکه او هیچ سابقه‌ای در این پست نداشته است و پیشتر از این با یکدیگر در تیم والیبال بانک سرمایه با یکدیگر همکاری داشتند. در حالیکه استقلال درگیر پرونده‌های فیفا و شکایت مربیان و بازیکنان خارجی است این تصمیم مدیرعامل هم با انتقادات گسترده هواداران در فضای مجازی رو به رو شده است.

استقلال چقدر بدهکار است؟

وقتی مدیران باشگاه استقلال از سال گذشته به صورت متوالی در حال تکرار این جمله هستند که منابع مالی باشگاه تا سال ۱۴۰۲ پیشخور شده است، سوالی که در ذهن اکثر هواداران شکل می‌گیرد این است که در حال حاضر این باشگاه چقدر بدهکار است؟ پاسخ این سوال از جمع ۸۹۰۰ وام قرض الحسنه عبدالرضا موسوی، ۱۰ میلیارد وام از یک شرکتی که سعادتمند به عنوان رئیس هیات مدیره پیشتر از آن وام گرفته بود، ۶ میلیارد تومان وام هم از یک شرکت دیگر، ۱۰ میلیارد تومان باقی مانده قرارداد بازیکنان فعلی، ۱۵ میلیارد تومان وام شاهرخ سبک دست، عضو سابق هیات مدیره در زمان مدیریت بهرام افشار زاده به دست می‌آید که روی هم رفته نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان میب

رابطه کادرفنی با سعادتمند

یکی از انتصاباتی که سعادتمند انجام داد برکناری محمد نوری فر از سمت مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال بود. او فرد رسانه‌ای مورد اعتماد فرهاد مجیدی در باشگاه را در حالی از سمتش برکنار کرد که جانشین او تا به امروز پس از ۲۴ ساعت معرفی نشده است و بیشتر به نظر می‌رسد دخالت او در انتشار بیانیه بازیکنان علیه مدیریت و وزارت ورزش و جوانان مسبب این اتفاق بود.

پس از برکناری نوری فر، فرهاد مجیدی که از زمان معرفی سعادتمند با انتشار چند بیانیه به تصمیمات وزارت ورزش و جوانان معترض شده بود عکسی از نوری فر در کنار خود منتشر کرد و اعتراضش را به تصمیم مدیرعامل این باشگاه نشان داد. پس از مجیدی مجید نامجو مطلق و صالح مصطفوی دو عضو دیگر کادرفنی بودند که با انتشار عکس نوری فر اعتراض خود را به تصمیم سعادتمند نشان دادند.

گفته می‌شود مجیدی تا به امروز دیداری با سعادتمند نداشته است و از انتخاب او به عنوان مدیرعامل ناراضی است. سعادتمند در حالیکه نتوانسته تعهد مالی نسبت به بازیکنان را عملی کند در حال حاضر با کادرفنی هم ارتباط خوبی ندارد و این مسئله می‌تواند باعث ایجاد شکاف بزرگی برای نابودی رویای هواداران این تیم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک شهروند

      بدبختی عااام

    • علی خزائی

      عجب خر تو خری شد این باشگاه کیسه کش

    • hm@

      فربادرسی نیست....ترا بخدا بیش ازاین استقلال راتاراج نکنید بخدا اه هوادار دامن شما رومیگیره...اصلا این تیم رومنحل کنین تا یه روزی بدست اهلش برگرده....ننگ به سلطانیفر لونگی ترین عقده ای تاریخ فوتبال...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج