جاباما
۹۸۷۸۶۴
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

واحد‌های مسکن ملی چه زمان افتتاح می‌شوند؟

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح نخستین سری طرح اقدام ملی مسکن در خرداد و تیر امسال خبر داد.

خبرآنلاین: وزیر راه و شهرسازی از افتتاح نخستین سری طرح اقدام ملی مسکن در خرداد و تیر امسال خبر داد.

محمد اسلامی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن، گفت: هم اکنون در سراسر کشور با آماده سازی زمین، احداث ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در حال انجام است،بدین معنا که در برخی از مناطق آماده سازی زمین و در برخی مناطق ساخت خانه‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه نخستین سری افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن در خرداد و تیر امسال انجام می‌شود، افزود: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در دو مرحله انجام شد که در مرحله دوم محدودیت تعداد برداشته شد و با وجود بحران کرونا، ثبت نام به شکل نامحدود و به دو شکل سامانه اینترنتی و سامانه پیامکی انجام شد. اکنون زمین آماده شده به شکل فردی و یا گروهی به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود تا به احداث مسکن اقدام کنند.

اسلامی ادامه داد: احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با مشارکت مردمی، و با حمایت‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور و بنیاد مسکن در شهرهای کوچک و سازندگان خوشنام در شهرهای بزرگ و مراکز استانها احداث می‌شود. امید است تا بر اساس وعده‌ای که داده شد، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی دهک‌های چهار تا هفت با این روش در زمان مقرر تحویل متقاضیان شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: تصمیم ما در سال ۹۹ این است که به رونق بخش مسکن اقدام کنیم. به همین دلیل نیز به سازندگان و سرمایه گذارانی که زمین آماده و یا واحدهای مسکونی نیمه تمام و آماده دارند، اعلام کرده‌ایم که می‌توانند در اقدام ملی مسکن با دولت مشارکت داشته باشند و به این طرح متصل شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، طرح اقدام ملی برای دهک‌های یک تا سه با کمک سازمان‌های حمایتی، و برای دهک‌های ۴ تا ۷ با کمک انواع پروژه‌ها از جمله زمین ۹۹ ساله، زمین مشارکتی اجرایی و علمیاتی خواهد شد، توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی آمادگی کامل دارد تا با پروژه‌های مختلف و مشارکت مردم، طرح اقدام ملی مسکن را به سرانجام برساند.

وی هدف از مشارکت بیشتر مردم را در طرح اقدام ملی مسکن، رونق و تحرک تولید مسکن در شهرهای گوناگونی که پروژه‌های مسکن راکد دارند، عنوان کرد و گفت: بار دیگر از سازندگان و سرمایه گذارانی که زمین و یا واحدهای مسکونی آماده واگذاری و یا واحدهای نیمه تمام دارند دعوت می کنیم تا برای مشارکت با وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن به ادارات کل راه و شهرسازی استان خود مراجعه و اعلام آمادگی کنند تا طرح‌های آنها نیز در مدار تولید مسکن قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ماه‌های آتی که فشار تقاضا به بخش عرضه مسکن می‌آید و با بحران کرونا این مساله تشدید شد، چیست؟، گفت: بیش از یک میلیون نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند. در مرحله دوم با برداشتن محدودیت‌ها، تلاش شد تا عده بیشتری در طرح مشارکت کنند و ثبت نام برای همه متقاضیان انجام شود. تلاش‌هایی انجام شده است که متقاضیان واقعی را بتوانیم در این طرح مشارکت بدهیم. اکنون، افرادی که در حساب پس انداز مسکن یکم، پس انداز کرده‌اند در اولویت هستند و به این طرح متصل می‌شوند.

اسلامی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات، کارت اعتباری مصالح نیز فعال شده است تا بتوان به این طریق، منابع خفته تولید کننده نیز در مدار تولید مسکن قرار بگیرد. در واقع امکان فروش اقساطی، هم به تولید کننده در تولید مسکن و فروش واحدهای احداث شده کمک کند و هم کمک می کند تا سرمایه در گردش به وجود بیاید.

وی توضیح داد: آورده ۲۵ درصدی سرمایه گذار برای دریافت وام و تسهیلات در شورای پول و اعتبار اصلاح شده است و این اصلاح با این هدف بوده تا مشارکت کنندگان، آورده کمتری در ابتدای کار داشته باشند و آورده متقاضیان در پروژه ها، به تامین هزینه های ساخت کمک کند. این ها فرصت هایی هستند که از سوی وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت فراهم شد تا فرصت ساخت و ساز بیشتر شود.

اسلامی تصریح کرد: تسهیلات بانک، آورده متقاضیان، سازنده و کارت اعتباری، توامان کمک می کند تا ساخت و ساز رونق پیدا کند. در عین حال با سازمان نظام مهندسی ساختمان توافق کرده‌ایم تا تخیف بدهند. با شهرداری نیز توافق کرده‌ایم تا در خصوص پروانه‌های ساختمانی تخفیف بدهند. همچنین در بافت فرسوده تسهیلات جدیدی که ایجاد شده است، و تخصیص دومی که آقای نوبخت کمک کردند و از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود، یقینا، موجب تحرک بخشی به رونق تولید مسکن می شود و اینها غیر از مسکن مهر خواهد بود و چالش‌های مسکن مهر را نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقا من کارگر از کجا سی میلیون پول بیارم برا سپرده کمترش کنید این سپرده گذاری رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سر کاریه گوش نده

    • لولو

      80 در صد اورد اولیه رو ندارند کسی هم نه سرمایه گذاری میکنه نه شریک میشه ..کاش میشد حد اقل بصورت اجاره به شرطه تملیک بشه...یا خیلی شرایط پرداخت اسان تر...

    • بدون نام

      سال ۱۴۱۰ اگه عمری باشه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج