۹۸۷۸۹۵
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

رهایی قاتل از چوبه دار پس از ۷ سال

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: با تلاش شبانه روزی اعضای ستاد تالیف قلوب شورای حل اختلاف استان، فردی قاتل از قصاص و چوبه دار رهایی یافت.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: با تلاش شبانه روزی اعضای ستاد تالیف قلوب شورای حل اختلاف استان، فردی قاتل از قصاص و چوبه دار رهایی یافت.

جبار تجری در تشریح این پرونده اظهار کرد: حدود هفت سال پیش در یکی از روستاهای استان بین دو خانواده درگیری لفظی ایجاد و با مداخله برخی بستگان به نزاع کشیده می‌شود و در نهایت در این نزاع جوانی به قتل رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف استان کرمانشاه، این مسئول افزود: با تشکیل پرونده و طی شدن روال رسیدگی قضایی، این پرونده نهایتا منجر به صدور رای قصاص و اعدام قاتل با تایید دیوان عالی کشور شد.

وی اضافه کرد: طی سالهای گذشته بزرگان زیادی از منطقه و استان برای اخذ رضایت اولیاء دم مقتول به منزل آنها مراجعه کردند، اما پدر و مادر مقتول به هیچ وجه رضایت ندادند تا اینکه به دستور دادستانی پرونده به شورا جهت سازش و اخذ رضایت هدایت شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه تصریح کرد: طی مدت زمان بررسی این پرونده در ستاد تالیف قلوب، اعضای شعبه پس از مشاهده آثار پشیمانی و ندامت قاتل، با اولیای دم ارتباط برقرار کرده و نشست‌های متعددی را با اولیای دم و بزرگان طوایف برگزار کردند.

وی اعلام کرد: سرانجام پس از مذاکرات فراوان اعضای شعبه ۴۴، خانواده مقتول رضایت داده و با حضور در دفترخانه رضایت بی قید و شرط خود را اعلام و اولیای دم از قصاص صرفه نظر کردند.

تجری در پایان گفت: تمام تلاشمان را در ایجاد صلح و سازش میان اصحاب پرونده به کار می‌گیریم، زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد اشارات زیادی به این موضوع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغ

    • ...

      خدارو شکر بخشش از بزرگانه.

    • بدون نام

      اینقدر روند طولانی میشود تا جان شاکی بلب برسدتارضایت شاکی حاصل شود‌ جانی ازادشودودرمواردی هم دوباره جنایتی دیگرازوی سرزند

    • بینام

      قصاص حقی است که خداوند به افراد داده است و جنبه آرامش نفسانی آن مورد توجه قرار گرفته است مطمئن باشید تا زمانیکه قاتل زنده است و روی زمین راه میرود حتما یکی از خانواده مقتول در رنج و عذاب از دیدن قاتل است و ممکن است روزی قصد انتقام کردن را بگیرد و مجددا روز از نو و روزی از نو قصاص یعنی از ریشه کینه را زدن

    • پ

      همین پادر میونیها باعث میشه که براحتی حوون مردوم میکشن بعد راحت میاد بیرون اگ چند نفر بزارن قصاص بشن دیگه کسی رو راحت نمیکشن

    • علی

      اینجور قتلهایی که ناخواسته شده رو ستاد صلح و سازش باید پیگیر باشند تا رضایت بگیرن نه قتلهایی که با قساوت قلب و با نیت قبلی انجام شده رو نباید تلاش کنن،این انگلهایی که از روی قصد قبلی کسی رو میکشن باید اعدام بشن تا اینجور حیوونها از جامعه حذف بشن،بازیگرها برن زندان از اینجور ادمها که ناخواسته قتلی رو انجام داده رو به دنبال صلح و سازش باشند نه ادمهای پولدار که بهشون سفارش شده که جنجال کنن و یه حیوونی رو از زیر چوبه دار نجات بدن

    • بدون نام

      خدا خیرشون بده که از قصاص صرفه نظر کردن و رضایت دادن ، پیش خدا و بنده خدا سرفراز شدن ، انشاالله که هر چی از خدا میخوان خدا بهشون بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج