۹۸۷۹۸۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

«خلیفه حفتر» خود را حاکم لیبی اعلام کرد

«خلیفه حفتر» پس از یک سال حمله و عملیات نظامی ناکام برای اشغال پایتخت، با ادعای اینکه توافق «الصخیرات» با «دولت وفاق ملی» لیبی منسوخ شده، خود را حاکم این کشور اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» شب گذشته (دوشنبه) در یک نطق تلویزیونی، خود را حاکم لیبی اعلام کرد و توافق «الصخیرات» در سال ۲۰۱۵ را منسوخ شده دانست.

به نوشته اسکای نیوز، او در این سخنرانی گفت: «درخواست مردم لیبی برای به دست گرفتن رهبری کشور در مرحله کنونی را با افتخار و مباهات می‌پذیرم».

«خلیفه حفتر» خود را حاکم لیبی اعلام کرد

حفتر در حالی این ادعا را مطرح کرده که از فروردین سال گذشته با حمایت برخی کشورهای منطقه و غربی (مصر، عربستان، امارات و آمریکا) حمله به طرابلس را با هدف اشغال آن آغاز کرده اما تاکنون نتوانسته این هدف را محقق کند.

خلیفه حفتر توافق الصخیرات را موجب نابودی لیبی دانست و ادعا کرد که این توافق دیگر به گذشته پیوسته است و تلاش خواهد کرد تا شرایط را برای تشکیل نهادهای ملی برای اداره کشور و تدوین قانون اساسی برای تشکیل یک دولت «غیر نظامی» فراهم آورد.

او مدعی شد: «ما چشممان به دستور مردم است و تمامی توان خود را برای رفع مشکلاتشان به کار خواهیم گرفت».

منظور «خلیفه حفتر» از درخواست مردم برای به دست گرفتن رهبری لیبی، بیانیه شورای شهر «الزنتان» در جنوب غرب لیبی است که روز شنبه در آن بیانیه از خلیفه حفتر خواسته شده تا اداره کشور را به دست گیرد.

دولت وفاق ملی لیبی اعلامیه شامگاه دوشنبه حفتر در لغو توافقنامه سیاسی الصخیرات این کشور را کودتا علیه دولت (غرب) لیبی خوانده است.

توافقنامه الصخیرات در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی در شهر «الصخیرات» مغرب بین دو طرف‌ درگیر در لیبی و در حضور نماینده سازمان ملل و شماری از نمایندگان کشور‌های عربی و غربی به امضا رسید و تشکیل شورای ریاستی و دولت وحدت ملی را به همراه داشت. اما مدتی پس از آن «خلیفه حفتر» اعلام کرد که این شورا و دولت فائز السراج غیر قانونی است.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر (پایتخت) نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنت کند غرب و آمریکا را که چه به روز لیبی بدبخت آوردن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید که روز سقوط قذافی ایران هم داشت خوشحالی میکرد و تمام کمک های موشکی و تسلیحاتی قذافی در زمان جنگ رو از یاد برد

      • بدون نام

        آره والله!!
        رئیس جمهور مردمی و دوست داشتنی به اون خوبی داشتن (قذافی رو میگم)، که همه‌ی مردم لیبی عاشقش بودن!! کاش خدا نصیبت می‌کرد که یه چند سالی شهروند لیبی بودی (مخصوصاً اگه زن بودی)، تا به بزرگی و جوانمردی آن مرد بزرگ پی میبردی که چه مرد بزرگ و نازنینی بود و غربیها چه جنایتی در حق مردم لیبی کردند که آن مرد بزرگ را کشتند!!
        ای بر پدر هرچی آدم بیشعور و نمک نشناس و ... هست. چه در عراق ، چه لیبی چه افغانستان و ... . حال مردم یک کشور را فقط باید از همان مردم پرسید!

    • بدون نام

      تولد یک دیکتاتور

    • دونالد ترامپ

      مردم هر کشور انتخاب ميکنن که پيشرفته باشن يا عقب افتاده وقتي خود مردم ميتونن رييس جمهور داشته باشن چه نيازي،به حاکم هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی کیو مردم خودشون رییس جمهور و انتخاب کردن بعد قدافی اون دونالد ترامپت از این ژنرال برای جنگ داخلی حمایت میکنه برای اینکه نفت لیبی رو مفت ببره

    • دونالد ترامپ

      مردم هر کشور انتخاب ميکنن که پيشرفته باشن يا عقب افتاده وقتي خود مردم ميتونن رييس جمهور داشته باشن چه نيازي،به حاکم هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از اربابت ترامپ بپرس چرا داره از حفتر حمایت میکنه وقتی لیبی رئیس جمهور داره

    • بدون نام

      یعنی لیبی بعد از این همه کشته و خرابی و زحمت برمی گرده سره خونه اولش؟؟

    • بدون نام

      اول لیبی رو تحریم کردن تا امتیازات هسته ای بگیرن تحت توافق وقتی گرفتن بازم تحریمها رو لغو نکردن مردم لیبی که حکومت رو مقصر وضع اقتصادیشون میدونستن ریختن خیابون ناتوی مهربان به بهانه حمایت از مردم لیبی به لیبی حمله کرد قذافی رو سرنگون کردن حکومت جدید تشکیل شد اما از همین حفتر غربیها حمایت کردن تا باز هم جنگ در لیبی ادامه داشته باشه و این سناریو دیر یا زود در ایران هم اتفاق می افته

    • حسن

      جالبه اونجا هم مردم دارند....

    • حبیب ورکاتی

      زنده باد قذافی فقید

    • بدون نام

      انهایی که به قذافی شلیک کردند و خوشحال بودند ایا به اینروزها فکر کردند هرملتی که بدون هدف و برنامه کشورش را درگیر اشوب کند باید بداند میتواند شروع کننده باشد اما پایان ان با توافق کشورهای خارجی و تقسیم غنایم توسط انان پایان خواهد یافت

    • بدون نام

      حفترخاین ناکام ازدنیاخواهدرفت همانندهم تیپ هایش.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج