جاباما
۹۸۸۰۵۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ترامپ دریافت هشدار درباره کرونا را تکذیب نکرد

رئیس‌جمهور آمریکا گزارش‌های پیشتر منتشرشده مبنی بر اینکه پیش از شیوع کووید-۱۹ هشدارهای متعددی درباره آن دریافت کرده را تکذیب نکرد.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گزارش‌های پیشتر منتشرشده مبنی بر اینکه نهادهای اطلاعاتی این کشور بارها به او درباره شیوع کرونا هشدار داده بودند را رد نکرد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت ترامپ در کنفرانس خبری روزانه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه برخی گزارش‌ها حاکی است در ماه‌های ژانویه و فوریه هشدارهای متعددی به او درباره شیوع کرونا داده شده است گفت: «باید چک کنم. باید چک کنم. می‌خواهم تاریخ دقیق هشدارها را بررسی کنم.»

ترامپ دریافت هشدار درباره کرونا را تکذیب نکرد

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» اواخر دیروز دوشنبه گزارش داد به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره خطرات کروناویروس در گزارشهای اطلاعاتی ماه‌های ژانویه و فوریه بارها هشدار داده شده بود.

به گفته مقامات کنونی و سابق آمریکا که نامی از آنها برده نشده، این هشدارها که تعداد آنها بیشتر از دوازده بار است در زمانی که ترامپ هنوز خطرات همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ را دست‌کم می‌گرفت، در خلاصه گزارش طبقه‌بندی شده روزانه درباره مهمترین موضوعات جهانی و تهدیدات امنیتی گنجاده شده بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد برای هفته‌ها در این گزارشها شیوع ویروس دنبال و در آن ادعا می‌شد چین اطلاعات درباره مرگبار بودن آن و آسان بودن شیوعش را مخفی می‌کند. در آنها همچنین درباره پیامدهای ترسناک سیاسی و اقتصادی این همه‌گیری هشدار داده می‌شد.

این مقامات به واشنگتن پست گفتند از آنجا که رئیس‌جمهور اغلب گزارشهای روزانه را نمی‌خواند و از این که مجبور شود آنها را بشنود هم عصبانی می‌شود، نتوانست برای مقابله با یک همه‌گیری بزرگ کشور را آماده کند.

ترامپ اواخر ژانویه سفر بین آمریکا و چین را محدود کرد اما با این حال کل فرصت ماه بعد (فوریه) را به دست‌کم گرفتن این ویروس گذراند. او تا ۱۳ مارس زمانی که بازار سهام سقوط نکرد و موارد ابتلا خیز نگرفت، در آمریکا وضعیت اضطراری اعلام نکرده بود.

بنابر اعلام داشنگاه «جانز هاپکینز»، تا امروز سه‌شنبه، ۹۸۸ هزار و ۴۶۹ مبتلا و ۵۶ هزار و ۲۵۳ قربانی کرونا در آمریکا به ثبت رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرمان عظیمی

      برای ترامپ، مرگ و میر اهمیت نداره، با علم به اینکه اکثر فوتی ها، میانسال و بزرگسال هستند، براش نفع هم داره، از هزینه مازاد بیمه، نجات پیدا میکنه، طبقه ضعیف و دست و پاگیر، سد راهش نخواهد شد و... به طور کلی، یه سری نفع این بیماری داره که با سرچ در اینترنت، متوجه خواهید شد. برای همین به گزارشات توجه نمی کرده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج