جاباما
۹۸۸۱۰۷
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

پرسپولیسی‌ها در انتظار ۲۰میلیارد تومان ناقابل!

پرسپولیس با وضعیت فعلی باید منتظر شدیدترین جریمه‌های ممکن در ماه‌های آینده باشد مگر آنکه هر چه سریعتر مشکلات را از پیش رو بردارد.

خبرورزشی: پرسپولیسی‌ها یک بحران واقعی را تجربه می‌کنند که اگر به سرعت برای مقابله با آن آستین‌ها را بالا نزنند، این بحران می‌تواند کمر باشگاه را بشکند. اتفاقی که در گذشته، با همین شیوه مدیریت همراه با فوت وقت، لطمات جبران‌ناپذیری به بدنه باشگاه زد که آخرینش، از دست دادن شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به خاطر بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی بود. اگر مدیران فعلی پرسپولیس نیز دست روی دست بگذارند و زمان را بیشتر از این از دست بدهند، اتفاقاتی که در گذشته رقم خورده بود،

تجربه ثابت کرده دفاعیه‌های پرتعداد این باشگاه بر آرای فیفا هیچ تأثیری ندارد و مدیران قبلی با رفتار‌های خود، راه مذاکره در همه پرونده‌ها را بسته‌اند. از یک سو، بی‌پولی گریبان باشگاه را گرفته و از طرف دیگر، بی‌اعتمادی به خصوص در شکایت‌های خارجی، پرسپولیس را به لبه پرتگاه کشانده است. از این رو، باشگاه یا باید به درآمدزایی فوری برسد یا جریمه‌های سنگینی مثل کسر امتیاز یا بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی را به جان بخرد. جریمه‌هایی که می‌تواند هواداران پرسپولیس را به عصبانی‌ترین طرفداران یک باشگاه در جهان تبدیل کند.

بدهی‌های پرسپولیس گسترده است و به این آسانی قابل جبران و بحث نیست. بازیکنان فعلی باشگاه هم معترض هستند که چرا با آن‌ها تا اینجای فصل تسویه حساب نمی‌شود. سرخپوشان منتظر بودند تا شاید شب عید، میزان دریافتی‌شان به حدود ۷۰ درصد برسد، اما کل پرداختی هیئت‌مدیره به حساب آنها، متجاوز از ۴ درصد کل قرارداد نبود تا صدای اعتراض پرسپولیسی‌ها را به آسمان بلند کند. بازیکنان این تیم در حال حاضر معترض هستند و مدام در تماس با افشین پیروانی و یحیی گل‌محمدی، اعتراض خود را بیان می‌کنند. باشگاه برای آرام کردن اوضاع نیازمند حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه است تا حساب پرسپولیسی‌ها را پر کند و پرداختی‌ها را به حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد برساند. در کنار این رقم، بازیکنان پرسپولیس هنوز پاداش پیروزی‌های خود در لیگ و جام‌حذفی را دریافت نکرده‌اند که آن هم، بودجه زیادی می‌طلبد.

در سمت دیگر با بزرگ‌ترین چالش فعلی باشگاه مواجه هستیم. برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس به فیفا شکایت کرده و کمیته انضباطی فدراسیون جهانی به سرخپوشان نامه‌ای داده با این مضمون که اگر هرچه سریع‌تر با سرمربی پیشین خود تسویه حساب نکنید، جریمه‌های سختی در انتظارتان خواهد بود. رقم تسویه حساب هم عجیب به نظر می‌رسد؛ یک میلیون و ۵۵ هزار یورو! یعنی اگر باشگاه بخواهد با نرخ یورو در بازار آزاد، پول برانکو را بدهد، باید به فکر اندوخته‌ای حدود ۱۸ میلیارد تومان باشد. پولی که می‌تواند نیمی از مشکلات فعلی باشگاه را حل کند، اما به خاطر سوءمدیریت توسط مدیران قبلی، حالا باید به یورو تبدیل شده و از کشور خارج شود.

برانکو مدعی است زمانی که تحت قرارداد پرسپولیس بود، حدود ۱۴ ماه هیچ پولی غیر از پاداش‌های برد دریافت نکرد و شکایت او به فیفا، یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو بود، اما فیفا فقط یک میلیون و ۵۵ هزار یورو را قبول کرد. در خصوص این پرونده، تیم حقوقی پرسپولیس مدعی است به دنبال گراند یا جزئیات رأی رفته، اما شنیدیم گراند پرونده مدتی قبل به باشگاه ارسال شده و حتی زمان برای این موضوع هم از دست رفته است. این یک هشدار جدی است؛ باشگاه باید هر طور شده پول برانکو را جور کند و راه فراری ندارد.

البته برانکو تنها نیست؛ نفر بعدی، گابریل کالدرون است. سرمربی آرژانتینی با آن اخلاق و رفتار‌های خاص خود که شجاعت جالبی برای نیمکت‌نشین کردن بازیکنان پرمدعا داشت، اما به طور کلی نتوانست محبوبیت برانکو در تیم را به خود اختصاص بدهد. کالدرون با قراردادی ۸۵۰ هزار دلاری به پرسپولیس پیوست که باشگاه فقط ۳۰۰ هزار دلار پول به او داده و عجیب اینکه کالدرون در فیفا به دنبال شکایتی یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلاری است! البته این‌طور به نظر می‌رسد که فیفا با رقمی حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار دلار از این شکایت موافقت می‌کند ولی به هر حال پرسپولیس در قبال پرونده شکایت احتمالی کالدرون هم سندی برای دفاع از خود ندارد و محکومیتش قطعی است. اگر این‌طور بپذیریم که کالدرون با شکایت ۶۵۰ هزار دلاری از فیفا بازمی‌گردد، پس باشگاه برای تسویه حساب با این مربی نیز باید حدود ۱۰ میلیارد تومان کنار بگذارد! رقمی که حتی شب عید هم در حساب پرسپولیس نبود تا بازیکنان را شارژ روحی کنند.

این‌ها به کنار؛ یک‌سری دیگر از طلبکاران هم هستند که اگر باشگاه با آن‌ها به صورت فوری تسویه حساب نکند، جرایم سنگینی علیه پرسپولیس می‌گیرند. ماریو بودیمیر مهاجم بی‌کیفیت باشگاه در نیم‌فصل دوم از لیگ هجدهم، به فیفا شکایت کرده و حکم ۴۷۵ هزار یورویی گرفته است؛ حدود ۸ میلیارد تومان! فیفا اعلام کرده باشگاه باید هرچه زودتر پول این بازیکن را بدهد. ایگور پانادیچ دستیار برانکو هم از فیفا علیه پرسپولیس رأی ۷۶ هزار و ۴۸۰ یورویی گرفته که حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

سرتن چوک با شکایتی ۱۲۲ هزار دلاری، نیلسون با رأی ۸۳ هزار دلاری، مارکو استیلینوویچ، خواکین، اینیگو والنسیا، فرناندو گابریل و... دیگر شاکیان خارجی علیه باشگاه پرسپولیس هستند که در مجموع حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان دیگر از این تیم طلب دارند و برای رسیدن به پول خود، راهی کمیته انضباطی فیفا شده‌اند. شکایت آن‌ها واقعاً خطرناک است و اتفاقاً فیفا نشان داده روی شکایت‌های کوچک هم کوتاه نمی‌آید.

از سوی دیگر، مدیران پرسپولیس طی ۴ فصل گذشته به بازیکنان ایرانی هم بدهکار شدند که برخی از آن‌ها حالا دیگر فوتبال را کنار گذاشته‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند به پول زمان بازی خود در پرسپولیس برسند! بدهی باشگاه به بازیکنان ایرانی که در حال حاضر در لیست تیم نیستند، بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان است که البته شاید با گرفتن تخفیف به حدود ۲ میلیارد تومان برسد. سازمان لیگ هم در این مورد همکاری صمیمانه‌ای با سرخپوشان ندارد و میزان درآمد‌های این باشگاه را در آن سازمان را روشن نمی‌کند تا از این طریق، پرسپولیسی‌ها موفق به تسویه حساب فوری با طلبکاران خود شوند.

به هر حال اوضاع باشگاه بسیار بد و خطرناک است. به راحتی می‌توان صدای زنگ خطر را شنید. یکی از نزدیکان پرسپولیس در این مورد به ما گفت: «تمام درآمد‌های پرسپولیس یا پیش‌خور شده یا با قرارداد‌های مبهم از بین رفته است. نه راه پیش داریم و نه راه پس. نمی‌توانیم با وعده و وعید‌های بیشتر، طلبکاران را به آرامش دعوت کنیم. تنها راه باقی مانده، تزریق پول است. اگر باشگاه می‌توانست حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان به حساب خود واریز کند، تمام این مشکلات و پرونده‌ها با مذاکره و گرفتن تخفیف حل می‌شد و نیازی به نگرانی و استرس هم نبود. متأسفانه در حال حاضر نه وقت داریم، نه پول و نه پارتی که بتوانیم حداقل ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان بگیریم و خیال همه را راحت کنیم!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این وضعیت هم محروم وهم کسر امتیاز تو کتمان است

      پاسخ ها

      • @

        تو داخل که خودشون می برن وخودشون میدوزن.مگه فیفا حقشون روکف دستشون بزاره....

    • یک منتقد

      خیالتون راحت! همونطور ک پول ژوزه و غیره جور شد این ۲۰میلیاردم توسط امدادهای غیبی بهشون میرسه!تجربه ثابت کرده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج