۹۸۸۱۱۹
۳ نظر
۵۰۱۶
۳ نظر
۵۰۱۶
پ

در روزهای کرونایی، سحری چی بخوریم؟

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به اینکه کم‌آب شدن بدن و خشکی گلو می‌تواند زمینه را برای ابتلا به کووید ۱۹ فراهم کند، در وعده سحر باید سبزی‌هایی که آب بیشتری دارند و در طول روز از تشنگی و کم‌آبی بدن جلوگیری می‌کنند از جمله کاهو، خیار و گوجه فرنگی مصرف شود.

ایسنا: رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به اینکه کم‌آب شدن بدن و خشکی گلو می‌تواند زمینه را برای ابتلا به کووید ۱۹ فراهم کند، در وعده سحر باید سبزی‌هایی که آب بیشتری دارند و در طول روز از تشنگی و کم‌آبی بدن جلوگیری می‌کنند از جمله کاهو، خیار و گوجه فرنگی مصرف شود.

مهنوش صاحبدل اظهار کرد: وعده سحر و دو وعده افطار و شام وعده‌های اصلی روزه‌داران هستند، به ویژه برای افرادی که در طول روز فعالیت زیادی دارند. نوع غذاهایی که در وعده سحری مصرف می‌شود، در تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن و حفظ کارایی و جلوگیری از کم‌آبی بدن، ضعف و خستگی نقش مهمی دارد.

وی افزود: در وعده سحر باید از غذاهای کم‌حجم و غنی از مواد مغذی که کم‌نمک، کم‌چرب و کم‌شیرین هستند، استفاده شود. اصولا مصرف زیاد قند، نمک و چربی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

در روزهای کرونایی، سحری چی بخوریم؟

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: در این وعده باید مقدار مناسبی از سبزی‌های مختلف مانند سبزی خوردن و سالاد صرف شود. سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، از تشنگی و خشکی گلو که می‌تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ کند، جلوگیری می‌کنند.

صاحبدل با بیان اینکه مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی‌شود، گفت: مواد مغذی شیرین با تحریک انسولین و ورود سریع قند خون به داخل سلول‌ها و در نتیجه افت قند خون، موجب گرسنگی زودرس می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کم‌آب شدن بدن و خشکی گلو می‌تواند زمینه را برای ابتلا به کووید ۱۹ فراهم کند، در وعده سحر باید سبزی‌هایی که آب بیشتری دارند و در طول روز از تشنگی و کم‌آبی بدن جلوگیری می‌کنند از جمله کاهو، خیار و گوجه فرنگی مصرف شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان افزود: نوشیدنی‌های خیلی شیرین نیز مانند نوشابه‌های گازدار، شربت‌ها و چای خیلی شیرین و چای پررنگ موجب تشنگی، خشکی دهان و گلو در طول روز می‌شوند و توصیه می‌شود در وعده سحر مصرف نشوند. چای پررنگ می‌تواند موجب دفع آب بدن و کم‌آبی در طول روزه‌داری شود.

این کارشناس تغذیه گفت: غذاهای پر پروتئین مثل انواع کباب، ماهی و غذاهای خشک و پرروغن مانند کتلت و کوکو، سوسیس و کالباس، پیتزا، کله‌پاچه و همچنین غذاهای چرب و سرخ‌شده و پرادویه موجب احساس تشنگی و خشکی دهان در طول روز می‌شوند که در شرایط فعلی شیوع بیماری کووید ۱۹، این مواد غذایی نباید در وعده سحر مصرف شوند.

وی بیان کرد: به طور کلی غذاهای ساده و سبک مثل انواع پلو و خورش در حجم کم (برای افرادی که فعالیت بدنی بیشتری در طول روز دارند) و غذاهای سبک‌تر شبیه وعده صبحانه (برای افرادی که در طول روز فعالیت کمی دارند) در وعده سحر می‌تواند مناسب باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلا همه تعطیلیم اخر نفهمیدیم در چندشال پیس این کارشناسان که الان ادعای دکتری تغذیه میکنن و نبودن همه مردم روزه میگرفتن اونم با نون خالی ولی الان با این توصیه ها هیچ کسم روزه نمیگیره چرا چون خودشونم نمیدونن چی میکن اخرنفهمیدیم چی بخوریم یا نخوریم

    • نازک بین

      اقای برترین ها شما لطف کنید از مسولین به پرسید مردم در این وانفسای اقتصادی چه عذایی بخورن که با پول شون همخوانی داشته باشه حقوق مساوی با یک خرج خانه دو اقساط سه هزینه درمان چهار پوشاک پنج ایاب وذهاب شش اجاره منزل به اضافه ی اب و برق وگاز و پول تلفن وموبایل هفت هزینه دانش اموز و دانشجو ووووو چیزهای دیگر بماند وحالا با این حقوق نجومی که ما دریافت می کنیم مطابقت داره یانه حالا شما پیدا کنید ناخدای کشتی را اگه پیدا بشه

    • بدون نام

      دکترها در بقیه ایام سال میگن سالاد و میوه را همراه غذا نخورید و بلافاصله پس از غذا هم آب نخورید اما همین که به ماه رمضان می رسیم همه این کارها برای سلامتی مفیده و به خصوص در این روزهای کرونایی موجب تقویت سیستم ایمنی میشه!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج