۹۸۸۱۳۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آخرین وضعیت آبی‌ها در مواجهه با طلبکاران خارجی

مارتین فورکل مربی بدنساز سابق آلمانی باشگاه استقلال در آخرین ماه سال ۹۸ به‌خاطر ۱۸ هزار دلار از استقلال شکایت کرد و همان‌طور که دو روز پیش خبر دادیم چیزی به‌پایان مهلت تسویه‌حساب براساس نامه فیفا با این مربی آلمانی باقی‌نمانده

فرهیختگان: مارتین فورکل مربی بدنساز سابق آلمانی باشگاه استقلال در آخرین ماه سال ۹۸ به‌خاطر ۱۸ هزار دلار از استقلال شکایت کرد و همان‌طور که دو روز پیش خبر دادیم چیزی به‌پایان مهلت تسویه‌حساب براساس نامه فیفا با این مربی آلمانی باقی‌نمانده و آن‌طور که در نامه فیفا رسانه‌ای شد نوشته شده از ۲۳ آوریل ۲۰۲۰ استقلال ۶ روز فرصت دارد این ۱۸ هزار دلار به همراه دیرکرد یعنی مجموعا۲۰ هزار دلار را برای وی واریز کرده و تا مهلت ۲۹ آوریل یعنی امروز دهم اردیبهشت ۹۹ رسید پول به اضافه پاسخ فیفا را ارسال کند.

این درحالی است که مدیران طی این چند روز در باشگاه فقط به‌دنبال جوابیه برای نامه فیفا بودند و این‌طور که خبرنگار ما کسب اطلاع کرده از واریزی پول و ارسال رسید برای فورکل تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری نبوده است.

در این نامه به‌طور واضح به استقلال هشدار داده شده پاسخ فیفا به‌همراه رسید پرداختی به فورکل ارائه شود و این درحالی است که طبق آنچه در نامه فیفا آمده، در روز یازدهم ماه می‌۲۰۲۰ قرار است کمیته انضباطی فیفا به همین منظور تشکیل جلسه دهد و از آنجایی که یک‌بار در مرحله صدور اولیه رای و بار دوم در مرحله حکم نهایی تسویه‌حسابی با مربی آلمانی صورت نگرفته است این موضوع می‌تواند عواقبی ازجمله کسر امتیاز یا بسته شدن پنجره‌های استقلال را درپی داشته باشد.

همان‌طور که در بالا ذکر شد تا عصر دیروز خبری از تسویه‌حساب با فورکل و پرداخت مطالباتش توسط استقلالی‌ها نشد و اگر این امر امروز هم محقق نشود استقلال فقط به‌خاطر حدود ۲۰ هزار دلار جریمه سنگینی را متحمل خواهد شد‌. این در حالی است که استقلالی‌ها به‌تازگی از فدراسیون فوتبال درخواست کردند در نامه‌ای از فیفا بخواهد از محل درآمدهای باشگاه استقلال به طلبکاران خارجی این تیم پرداختی انجام شود که در این نامه اسامی سرور جباروف، گادوین منشا و سه وکیل خارجی ذکر شده و گویی در آخرین لحظات آبی‌ها خواستار گنجانده شدن نام فورکل در این لیست نیز بودند، اما مهلت ۶ روزه این فرصت را از آنها گرفت و به‌نظر می‌رسد اگر امروز هم از پرداخت مطالبات فورکل خبری نباشد مطمئنا خیلی زود این تیم از این ناحیه متضرر خواهد شد.

دردسر جدید به‌خاطر بویان

بویان نایدنوف دیگر بازیکن خارجی استقلال که دوران چندان درخشانی را در جمع آبی‌پوشان سپری نکرد نیز حدود ۲۰۰ هزار دلار از استقلال طلبکار است که بعد از اعتراض استقلال به این حکم فیفا و بررسی آن در دادگاه کاس حالا یک دردسر تازه انتظار آبی‌ها را می‌کشد. وکیل این بازیکن مقدونیه‌ای در نامه جدیدی اعلام کرده است که باید کلیه مطالبات بویان به‌همراه دیرکرد آن که حدود ۳۰۰ هزار دلار خواهد شد به وی پرداخت شود، چون درغیر این‌صورت باز هم استقلال در آینده نزدیک جرایم دیگری را از ناحیه فیفا متحمل خواهد شد. این بازیکن اهل مقدونیه، با دستور شفر به استقلال پیوست اما تنها ۲۷۰ دقیقه برای استقلال به میدان رفت. حالا هم بدهی مالی سنگینی برای استقلال به‌جا گذاشته است. گفتنی است این بازیکن در یک جلسه تمرینی، به علت استفاده نادرست از بارفیکس مصدوم شد و فصل را از دست داد!

استقلال در آن زمان برای نجات از این بدهی سنگین، پرونده را به دادگاه کاس فرستاد و با پرداخت هزار فرانک سوئیس، تمبر باطل کرد اما بعدا عدم پیگیری استقلالی‌ها در این دادگاه و پرداخت نکردن ۲۵ هزار فرانک برای پیگیری حقوقی پرونده بویان، باعث شد تا دادگاه عالی ورزش رای فیفا را لازم‌الاجرا بداند.

شفر و استرا، تهدیدهای بعدی

دو سرمربی خارجی ایتالیایی و آلمانی سابق استقلال جزء طلبکاران باشگاه هستند که البته رقم طلب‌شان چشمگیر است. پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد که استراماچونی سرمربی نیم‌فصل اول استقلال هنوز اقدام قضایی درخصوص مطالباتش انجام نداده و بعد از جدایی فقط به ارسال یک نامه برای تسویه‌حساب و پرداخت مطالباتش بسنده کرده است. این‌طور به‌نظر می‌رسد که استراماچونی که دو فصل با استقلال قرارداد داشت و در همان نامه پیگیر وصول طلبش برای هر دو فصل بود، منتظر آغاز فصل جدید است تا در صورتی که با هیچ باشگاهی قرارداد نبندد بتواند طبق قانون مبلغ قراردادش به ازای دو فصلی که با باشگاه استقلال امضا کرده بود را از این باشگاه بگیرد. اگر این اتفاق رخ دهد استقلال با یک شکایت یک میلیون و ۱۰۰هزار دلاری مواجه خواهد شد که پرداختش قطعا باشگاه را با مشکل مواجه می‌کند. به‌همین دلیل مدیران باشگاه امیدوارند مربی ایتالیایی برای فصل بعد با یک باشگاه جدید قرارداد ببندد تا باشگاه با بدهی کمتری مواجه شود.

آخرین مهلت وینفرد شفر نیز سیزدهم فروردین‌ماه امسال بود که او هم بعد از این مهلت در گفت‌وگوی تلفنی با سعادتمند برای تسویه‌حساب و دریافت مطالبات استقلال زمان دیگری را مشخص کرد تا در یک گفت‌وگوی رودررو طرفین به توافق جدیدی برای پرداخت مطالبات شفر و پسرش برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج