۹۸۸۲۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فرمانروایی اسپانسرها در تلویزیون

ورود جدی اسپانسرها به تلویزیون، قطع ماهواره ای شبکه های ایرانی، ازدواج آزاده نامداری و فرزاد حسنی، ایفای نقش میانسالی ستایش توسط نرگس محمدی، کارگردان شدن آقای مختار، بریده شدن پای مجری سرشناس از تلویزیون، قطعی شدن ساخت سری سوم پایتخت و خبر تصمیم به ساخت اولین سریال ۱۰۰ قسمتی سیما از مهم ترین سرفصلهای خبری رادیو و تلویزیون در فصل تابستان به حساب می آید.

خبرگزاری مهر: ورود جدی اسپانسرها به تلویزیون، قطع ماهواره ای شبکه های ایرانی، ازدواج آزاده نامداری و فرزاد حسنی، ایفای نقش میانسالی ستایش توسط نرگس محمدی، کارگردان شدن آقای مختار، بریده شدن پای مجری سرشناس از تلویزیون، قطعی شدن ساخت سری سوم پایتخت و خبر تصمیم به ساخت اولین سریال ۱۰۰ قسمتی سیما از مهم ترین سرفصلهای خبری رادیو و تلویزیون در فصل تابستان به حساب می آید.

رسانه ملی اصولا به عنوان مهم‌ترین رسانه مطرح در جمهوری اسلامی ایران اخبار مهمی دارد که در رسانه‌ها ثبت و ضبط شده و حتی گاهی در برنامه‌های خود رادیو و تلویزیون نیز به نقد و چالش کشیده می‌شود. در این بین تابستان ۹۲ نیز برای سازمان صدا و سیما خالی از اخبار مهم و حواشی نبود.

در ابتدای تیرماه رادیو یک سالگی رادیو فصلی را جشن گرفت. همان زمان شبکه تلویزیونی پرسپولیس در سایه اقدامات مدیرعامل باشگاه پرسپولیس راه‌اندازی شد و شبکه پرسپولیس TV روی هاتبرد، فرکانس ۱۱۱۳۷، سیمبل ریت ۲۷۵۰۰، اف ای سی ۴/۳ قابل دریافت شد.

در این روزها محمدعلی کشاورز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که از مدتی قبل برای انجام عمل جراحی و ادامه درمان در بیمارستان «آتیه‌» تهران بستری شده بود، از بیمارستان مرخص شد. برنامه‌ «ویتامین ۳» نیز طولانی‌ترین مراسم عقد تلویزیونی را با حضور ۲۰ زوج به مناسبت نیمه‌ شعبان روی آنتن برد.

عزت‌الله ضرغامی، در تیر ماه با ارسال نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب، گزارش جامع عملکرد معاونت‌ها و برنامه‌سازان صداوسیما در طول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را تقدیم ایشان کرد.

ورود جدی اسپانسرها به تلویزیون

از چند ماه قبل بی‌پولی سازمان صدا و سیما دردسرساز شده بود و کم کم صدای گلایه برنامه‌سازان و عوامل تلویزیون بلند شد. به نحوی که تهیه‌کننده برنامه «خاله شادونه» از پخش سری جدید این برنامه به دلیل محدودیت های مالی با فرمت جدید و با مشارکت اسپانسر خبر داد.

در این روزها اعلام شد برنامه زنده و ترکیبی «ساعت ۲۵» شبکه تهران، نظرسنجی‌ای را با موضوع تیتراژهای تلویزیونی برگزار می‌کند و از مخاطبان می‌خواهد که برترین تیتراژ سریال را از بین ۱۰۰ تیتراژ انتخاب کنند.

رسانه ملی علاوه بر مشکلات داخلی در تیرماه با معضلات بین‌المللی نیز دست و پنجه نرم می‌کرد و مسئولان ماهواره «اینتل ست» از قطع پخش برنامه ماهواره‌ای شبکه‌های کشورمان در این ماه خبر دادند.

قطع ماهواره ای شبکه های ایرانی

همزمان پرس تی‌وی نیز در خبری اعلام کرد: شرکت ارایه‌دهنده خدمات ماهواره اینتل‌ست که مقر آن در کشور «لوکزامبورگ» قرار دارد، با ارسال نامه‌ای برای دفتر خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد که تحریم‌های غیرقانونی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دلیل اصلی توقف پخش برنامه شبکه‌ای ایرانی از این ماهواره بوده است. و پخش برنامه‌های شبکه انگلیسی‌زبان «پرس تی‌وی» و شبکه اسپانیایی‌زبان «هیسپان تی‌وی» از تاریخ یکم ژوئیه یعنی (۱۰ تیر) متوقف خواهند شد.

در ادامه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران فرانسه اقدام اینتل‌ست علیه رسانه‌های ایرانی را محکوم کرد.

در این ماه چهارمین جشنواره نمایش‌های رادیویی همزمان با دومین سالگرد افتتاح رادیو نمایش با حضور محمد حسین صوفی معاون صدا در باغ موزه قصر برگزار شد و رادیو ورزش نیز در این ماه ۱۵ سالگی‌اش را جشن گرفت.

حضور حجت‌الاسلام روحانی رییس جمهور منتخب در سی و دومین همایش افق رسانه در صداوسیما یکی دیگر از اخبار مهم رادیو و تلویزیون در تیر ماه بود.

ازدواج آزاده نامداری و فرزاد حسنی

یکی از اخبار جذاب تیر ماه این بود: فرزاد حسنی و آزاده نامداری دو مجری سرشناس تلویزیون، با قرائت خطبه عقد از سوی سید حسن خمینی، پیوند زناشویی بستند.

احسان علیخانی هم پس از یک سال دوری به برنامه «ماه عسل» برگشت.

پیشکسوتان و جوانان حوزه‌ دوبلاژ نیز در محل ساختمان بنیاد سینمایی فارابی دور هم جمع شدند تا از زحمات چهار تن از پیشکسوتان این عرصه تقدیر کنند.

در ادامه تحریم‌های رسانه‌ای علیه ایران، برخی شرکت‌های ماهواره‌ای که صداوسیما از آنها به عنوان لابی صهیونیست‌ها یاد می‌کند، مخاطبان پرس تی‌وی را از تماشای آن محروم کردند.

این موضوع باعث شد مدیر اتاق خبر پرس تی‌وی همزمان با ششمین سالگرد راه‌اندازی این شبکه در کنفرانسی خبری با خبرنگاران شرکت کند تا به پرسش‌هایی درباره‌ قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران توضیح دهد.

ناصر خویشتن‌دار، از دوبلورهای قدیمی نیز هنرمندی بود که از ناراحتی معده رنج می‌برد، از بیمارستان مرخص شد.

سخنرانی محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور سابق برای گفتگو با مردم نیز برای آخرین بار در شبکه یک در تابستان اتفاق افتاد.

نرگس محمدی باز هم ستایش شد

از میان معدود آثار نمایشی که به مرحله ساخت رسیدند، می‌توان به سری دوم سریال «ستایش» اشاره کرد که پس از معرفی گزینه‌های مختلف برای ایفای نقش میانسالی «ستایش»، سرانجام اعلام شد که نرگس محمدی که در سری اول این سریال ایفاگر نقش اصلی بود، همچنان «ستایش» می‌ماند.

تابستان برای انیمیشن خبر خوشی نداشت و هما شکیبی از کارگردانان مطرح حوزه انیمیشن در سن ۵۸ سالگی درگذشت. «خداوند لک لک‌ها را دوست دارد» از معروف‌ترین آثار این انیماتور است.

در این ماه سید عزت‌الله ضرغامی میزبان محمود احمدی‌نژاد شد تا از تلاش‌های هشت ساله او تقدیر کند.

همچنین احمدی نژاد به طور سرزده از مراحل تهیه و ساخت سریال تلویزیونی «مادرانه» بازدید و با عوامل و بازیگران این سریال از نزدیک گفتگو کرد.

رنگ شلوار احسان علیخانی در برنامه «ماه عسل» برای او دردساز شد و او به اجبار در این خصوص در برنامه زنده توضیحاتی ارائه کرد.

اکبر خواجویی، کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون در این فصل تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت و در استراحت مطلق به سر برد.

«رادیو هفت» تولد ۸۰ سالگی داوود رشیدی را در این ماه جشن گرفت.

بهرام شفیع مجری برنامه قدیمی ورزش و مردم به دلیل حمله قلبی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران بستری شد.

کارگردان شدن آقای مختار

در این ماه اعلام شد فریبرز عرب‌نیا بازیگر مطرح که چند سالی از زندگی‌اش را صرف «مختارنامه» کرده است، تصمیم گرفته کارگردانی را تجربه کند. بنابراین مینی‌سریال «رنگ شَک» را از مرداد وارد پیش تولید خواهد کرد.

در ادامه هجرت کارگردانان مطرح تلویزیون به شبکه نمایش خانگی، داود میرباقری نیز که مدتی بود سریال خود «شاهگوش» را کلید زده بود، از محسن تنابنده به عنوان بازیگر نقش بدل خواننده لس‌آنجلسی استفاده کرد. امری که با انتشار عکس های تست گریم این نقش حسابی خبرساز شد.

از لحظه پخش قسمت آخر سری دوم پایتخت این سوال درباره این سریال مطرح بود که آیا سری جدید آن ساخته خواهد شد یا خیر. در تابستان الهام غفوری تهیه کننده این سریال پرمخاطب در این خصوص توضیح داد: برای ساخت سری سوم صحبت جدی با سازمان صداوسیما نداشته‌ایم و هنوز درگیر مشکلات مالی سری دوم هستیم.

در این ماه نیروهای امنیتی مصر با هجوم به دفتر شبکه العالم در قاهره، رییس دفتر این شبکه خبری را بازداشت کردند.

بریده شدن پای مجری سرشناس از تلویزیون

با رسانه ای شدن موضوع شکایت از مجری سرشناس معارفی، شاکی وی اعلام کرد او یک محکوم کیفری است و نمی‌تواند به تلویزیون بازگردد . این شاکی در پی اعلام نظر این مجری سابق مبنی بر امکان بازگشتش به تلویزیون، با اعلام جریان‌های مطرح در ارتباط با شکایتش، گفت آماده است در صورت تداوم آنچه که انکار واقعیت و تهمت و افترا می‌داند، کلیه آرای قضایی پرونده را منتشر کند.

سپردن کارگردانی برنامه «سنجد» به عروسک گردان این عروسک یعنی نگار استخر، امیر فیضی کارگردان سابق این مجموعه عروسکی تصریح کرد: وقتی حرف‌مان شنیده نمی‌شود روی دلمان گیر می‌کند. ما می‌گوییم «سنجد» را ندهید دست مجری‌اش.

مصادف شدن ماه رمضان با فصل تابستان بازار رقابت سریال های مختلف شبکه ها را هم حسابی داغ کرد. سریال دودکش به کارگردانی محمدحسین لطیفی در شبکه یک، سریال خروس به کارگردانی سعید آقاخانی از شبکه دوم، سریال مادرانه به کارگردانی جواد افشار از شبکه سه و مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد از شبکه تهران از جمله مجموعه های تلویزیونی در این ایام بودند.

قطعی شدن ساخت سری سوم پایتخت

در این فصل خبر خوشی هم از سیروس مقدم کارگردان «پایتخت ۱ و ۲» درباره‌ تولید سری سوم این سریال برای نوروز ۹۲ اعلام کرد: بناست با کمک دوستانی از جمله محسن تنابنده،‌الهام غفوری، مدیر شبکه‌ اول و همچنین آقای سیفی آزاد تولید «پایتخت ۳» را برای نوروز امسال داشته باشیم.

از برکات پخش برنامه تلویزیونی ماه عسل که هر سال مخاطبان فراوانی پای آن میشینند این بود که پسر بچه گم‌شده‌ای که عکسش در برنامه‌ «ماه عسل» به نمایش درآمد، پیدا شد.

ساخت اولین سریال ۱۰۰ قسمتی سیما

علی دارابی معاون سیما در مراسم نشست صمیمانه‌ شورای نظارت بر ارزیابی صداوسیما و حضور برنامه‌سازان برنامه‌های ماه رمضان در شرایطی که تولیدات تلویزیون به حداقل رسیده بود، اعلام کرد: تلویزیون برای نخستین‌بار در تاریخ خود اولین سریال ۱۰۰ قسمتی خود را برای پخش در ماه رمضان سال آینده در دستور کار خود دارد.

در پی انتشار خبری مبنی بر درگذشت قدرت‌الله ایزدی بازیگر معروف به «آقا رشید» در برخی سایت‌های اینترنتی این هنرمند در گفت‌وگویی تصریح کرد: زنده‌ام و حالم خوب است و نمی‌دانم این خبرها از کجا منتشر می‌شود.

شهریور ماه زمانی برای معرفی برترین های رمضانی سیما بود و «ماه عسل»، «دودکش»، «مادرانه» و «عموپورنگ» برترین برنامه‌های رمضان ۹۲ معرفی شدند.

حکایت بی‌پولی تلویزیون به گوش همه رسیده بود و در شهریور ماه یکی از رسانه ها اعلام کرد: این بی پولی باعث شده که مجریان تلویزیون در برخی برنامه‌ها به تبلیغ کالاهای بهداشتی و آموزشی روی بیاورند. همچنین شنیده شده است که تلویزیون برای کسب درآمد از کارشناسان پزشکی که دعوت می‌کند، هزینه ای را دریافت می‌کند. در عین حال معاونت استان‌های سیما طی نامه‌ای به شبکه‌های استانی اعلام کرده است که دیگر به آنها بودجه‌ای تخصیص نخواهند داد و باید خودشان هزینه‌های جاری‌شان را با تبلیغات تامین کنند

عروس و داماد سیما یعنی فرزاد حسنی و آزاده نامداری در روز ولادت امام رضا (ع) مهمان برنامه «صبحی دیگر» شبکه آموزش شدند و برای اولین بار در کنار هم در قاب تلویزیون به صورت زنده دیده شدند.

در این ماه جانشین معاون اجتماعی ناجا از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی یا شبکه‌ تلویزیونی ناجا با همکاری صدا و سیما در آینده نزدیک خبرداد.

همچنین اعلام شد سری جدید برنامه «ویتامین۳» که با آغاز ماه رمضان پخش آن متوقف شده بود، همراه با تغییراتی از شنبه سی‌ام شهریورماه با اجرای سیدعلی ضیاء روی آنتن می رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج