۹۸۸۳۷۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مظلومی: مجیدی باید جلوی اعتصاب را می‌گرفت

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: فرهاد باید به سعادتمند کمک کند نه اینکه اتفاقاتی بیفتد که قوز بالای قوز شود.

خبرورزشی: پرویز مظلومی در صحبتی که با روزنامه خبر ورزشی داشت با انتقاد از اتفاقات روز‌های گذشته پیرامون انتشار بیانیه مشترک بازیکنان در فضای مجازی از فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی خواست جلو بیاید و این قاعده را به نفع استقلال خاتمه دهد. سرمربی اسبق استقلال با یادآوری اعتصاب‌هایی که در دوران سرمربیگری خودش اتفاق افتاده بود جنبه‌های منفی این وضعیت را با ما درمیان گذاشت.

آقای مظلومی از ماجرای بیانیه‌نویسی بازیکنان خبر دارید؟

بله بازیکن حق دارد مطالباتش را طلب کند. به هر حال در شرایط زندگی امروز خیلی‌ها تصور می‌کنند فوتبالیست‌ها وضع مالی خیلی خوبی دارند.

مگر این‌طور نیست؟

خیر! البته تا حدی برخی فوتبالیست‌ها شرایط خوبی دارند، اما اکثریت آن‌ها در کرایه ماشین هم مانده‌اند. در فوتبال یک‌سری فوتبالیست‌ها زرنگ هستند که با توجه به ارتباطات‌شان هم پولشان را به موقع می‌گیرند، هم مالیاتشان را باشگاه برایشان پرداخت می‌کند و بیشتر فوتبالیست‌ها در نهایت از باشگاه طلبکار باقی می‌مانند. با این وجود در شرایط فعلی بازیکنان هم باید شرایط باشگاه را درک کنند.

چطور؟

قطعاً اگر پولی در باشگاه وجود داشته باشد مدیریت بازیکنانش را در اولویت قرار می‌دهد. چون همان‌ها هستند که باید با خاطر آسوده در زمین برای مدیرعامل و باشگاه فوتبال بازی کنند و نتیجه بگیرند.

یعنی پولی در باشگاه نیست؟

در شرایط اقتصادی امروز که همه کسب و کار‌ها تعطیل است و اسپانسر‌ها پول نمی‌دهند و پول آن‌ها را هم پیشخور کرده‌اند بازیکنان باید تحمل و صبر بیشتری داشته باشند.

شما ظاهراً از وضعیت باشگاه به خوبی مطلع هستید؟

بله بنده با سعادتمند ارتباط دارم. دوشنبه با او تماس تلفنی داشتم و به من گفت هنوز یک ماه نشده به باشگاه آمده‌ام و دارم تلاش می‌کنم تا مشکلات را برطرف کنم. از مشورت دیگران استقبال می‌کند و سعی دارد بهترین تصمیمات را اتخاذ کند، اما یک ویژگی خاص دارد.

چه ویژگی؟

اینکه با خیال راحت حرف می‌زند. به من می‌گفت همه این پول‌ها را جور می‌کند. اینکه با این اطمینان حرف می‌زند برای من پیشکسوت که ۳۵ سال عمرم را در استقلال گذرانده‌ام قوت قلب است. من امروز در بدنه باشگاه نیستم، اما تا حدودی از وضعیت آن خبر دارم.

فکر می‌کنید با این شرایط آن بیانیه نباید صادر می‌شد؟

قطعاً اشتباه بود! این پست مشترک قوز بالای قوز بود. وقتی بحث طلب خارجی‌ها می‌شود می‌بینیم در قبال پول آن‌ها نمی‌توان امروز و فردا کرد. فیفا شمشیرش را برای استقلال از رو بسته. این‌قدر بدهی روی بدهی باقی‌مانده که دیگر گندش در آمده است. خدا می‌داند چه زدوبند‌هایی پشت به خدمت گیری این خارجی‌ها بوده است. برای همین است که بار‌ها اعلام کرده‌ام «حالم از این فوتبال به هم می‌خورد.» بازیکن را می‌آورند بعد وقت رفتن ۳۰ هزار دلارش را نمی‌دهند تا مجبور شوند ۴۵۰ هزار دلار جریمه بپردازند. بعد از آن هم محرومیت نقل و انتقالاتی، کسر امتیاز و در نهایت سقوط به دسته پایین‌تر. هواداران به این مسائل فکر می‌کنند که اشکشان درمی آید.

منظورتان از بیان این موضوع چیست؟

این است که باشگاه برحسب اولویت‌بندی می‌داند اخطار فیفا شوخی‌بردار نیست. از یک طرف شفر و پسرش، از یک طرف استراماچونی و دستیارانش و آن همه بازیکن خارجی! اگر سعادتمند بخواهد دست روی دست بگذارد فردا حکم سقوط به دسته یک استقلال صادر می‌شود. بازیکن ایرانی حق دارد پولش را بخواهد و کسی منکر این موضوع نیست ولی قطعاً با دانستن این مسائل خودش هم اگر مدیر باشگاه باشد به شکلی تصمیم می‌گیرد که منافع کلی باشگاه ضرر نکند.

بازیکنان چطور می‌توانند به سعادتمند کمک کنند؟

آن‌ها باید کمی تحمل کنند. دیدیم که باشگاه رسماً اعلام کرد پول اسپانسرش را تا سال ۱۴۰۲ پیشخور کرده‌اند. قطعاً آن‌هایی که سعادتمند را به استقلال فرستادند قول‌هایی هم به او داده‌اند پس باید حالا در چنین روز‌هایی کمکش کنند. باید پشت مدیرعاملی باشند که خودشان به او حکم دادند. اگر سعادتمند فرصت کافی داشته باشد حتماً می‌تواند باشگاه را از نظر درآمدزایی و وضعیت اقتصادی به شرایط پایدار برساند.

اما ظاهراً تصمیمات اخیر سعادتمند خیلی مورد قبول اعضای تیم نبوده است.

این اصلاً درست نیست! مدیرعامل تا می‌خواهد یک نفر را عوض کند، هزار نفر موضع می‌گیرند. هر مدیری سر کار می‌آید دوست دارد با آن‌هایی کار کند که با خودش هماهنگ هستند. وقتی رئیس‌جمهور می‌آید افرادی را به عنوان وزیر و معاون می‌آورد که با او هماهنگ هستند. این بنده خدا تا یک تغییر می‌دهد، هزار نفر معترض پیدا می‌شود. کسی حق ندارد در کار مدیرعامل دخالت کند. اگر موردی باشد هیئت مدیره وظیفه دارد ورود کند.

یادتان هست در دوران سرمربیگری شما مشابه چنین اعتصابی انجام شد؟

بله! به خوبی به یاد دارم. این رفتار صحیح نیست! حق را باید گرفت، اما از راهش! بیانیه‌نویسی یعنی چه؟ جمع شوید به باشگاه بروید و حرفتان را بزنید. این فوتبال حرفه‌ای نیست. یعنی چی که من به کمیته انضباطی نمی‌روم؟ پس باشگاه فقط برای پول دادن است؟ باشگاهی که قدرت نداشته باشد بازیکنانش را به کمیته انضباطی بیاورد باشگاه است؟ شما حق ندارید هواداران را نگران کنید. این رفتار‌ها وجهه باشگاه را زیر سؤال می‌برد. وجهه معاونانش را زیر سؤال می‌برد. همه این مشکلات از فضای مجازی است.

فکر می‌کنید فرهاد مجیدی از این موضوع خبر نداشته؟‌

نمی‌دانم! من در گروه بازیکنان نیستم که از این موضوع خبر داشته باشم، اما احتمال می‌دهم که بی‌خبر بوده باشد ولی اگر خبر داشته باید جلویش را می‌گرفت.

سؤالی که این روز‌ها مطرح است عدم دیدار فرهاد مجیدی با مدیرعامل جدید است. چرا این اتفاق نمی‌افتد؟

مجیدی باید بداند مسائل فنی تیم در اختیار اوست و باشگاه هم باید با اختیاراتی که دارد همه امکاناتی که مربی می‌خواهد را در اختیارش قرار دهد. از جمله زمین تمرین و باقی مسائل، اما مجیدی باید بپذیرد که مدیرعامل هم اختیارات خودش را دارد. اتفاقاً وقتی یک مجموعه موفق می‌شود که سرمربی و مدیرعاملش پشت هم باشند. فرهاد باید به سعادتمند کمک کند نه اینکه اتفاقاتی بیفتد که قوز بالای قوز شود. با سعادتمند که حرف می‌زدم اظهار علاقه‌مندی می‌کرد که هرچه زودتر با فرهاد دیدار کند.

اما به نظر می‌رسد مجیدی از تصمیمات مدیریت باشگاه چندان راضی نیست؟

این خوب نیست! مجیدی باید درباره مسائل فنی حرف بزند و مدیریت در حیطه مسائل اجرایی و اداری. وقتی هر یک از آن‌ها در تصمیمات دیگری ورود کنند همه چیز تداخل پیدا می‌کند. سعادتمند می‌خواهد سرپرست تعیین کند، با او مخالفت می‌شود! هرکس باید سر جای خودش باشد. مجیدی باید در این روز‌ها کنار بازیکنانش باشد و کمک کنند تا دست به دست هم داده و از این وضعیت رد شوند. الان اولویت اول مملکت کرونا است. هموطنان ما هر روز می‌میرند ما بر سر شندرقاز توی سر هم می‌زنیم؟ مغازه‌ها بسته است و ملت نان زن و بچه‌شان را به سختی تهیه می‌کنند. سه ماه است درآمدی در کشور نیست. چک‌های برگشتی از سر و کول بانک‌ها بالا می‌رود و الان باید نگرانی‌مان این مسائل باشد نه دعوا بر سر چند درصد از قراردادها.

به نظر شما احتمال دارد با ادامه این روند باز هم شاهد استعفا و بلاتکلیفی باشگاه در بحث مدیریت باشیم تا باز هم مردم نگران مقابل باشگاه تجمع کنند و شعار بدهند؟

مردم هوشیار شده‌اند! به خوبی تشخیص می‌دهند که امروز اوضاع باشگاه چرا به این شکل درآمده است! آن‌ها تیم‌شان را دوست دارند و فرقی برایشان نمی‌کند چه کسی مدیر آن است. آن‌ها می‌خواهند استقلال در آرامش باشد. باشگاه چند ماه بدون مدیر بود البته در همان روز‌ها هم آقای موسوی و خلیل زاده خیلی زحمت کشیدند. با اینکه گرفتاری‌های دیگری داشتند، اما برای استقلال از جیبشان هم خرج کردند.

خلیل زاده همسرش در بیمارستان بود و به رحمت خدا رفت ولی کنار تیم بود. خودش کرونا گرفت باز هم حواسش به استقلال بود. در این دوره و زمان چه کسی حاضر است ۱۰ میلیون تومان از جیبش دربیاورد و خرج کند؟ قطعاً کسی که میلیاردی پول می‌دهد از روی عشق و علاقه است. پس این‌ها جای تشکر دارد. از وزیر می‌خواهیم افراد اقتصادی را در هیئت مدیره استقلال جای بدهد تا هرچه زودتر این شرایط به پایان برسد. بازیکنان هم به جای ایستادن روبه‌روی باشگاه باید کنار باشگاه باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج