۹۸۸۵۸۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پسرعموی ژرژ وه‌آ ،بدترین بازیکن دوران لیگ برتر؛

کلاهبرداری تاریخی در باشگاه انگلیسی!

همان روزهایی که ژرژ وه آ توپ طلا گرفته بود، پسرعمویش در لیگ برتر در حال کلاهبرداری بود.

ورزش سه: همان روزهایی که ژرژ وه آ توپ طلا گرفته بود، پسرعمویش در لیگ برتر در حال کلاهبرداری بود.

در طول تاریخ فوتبال معمولا اغلب بستگان از جمله فرزاندان بازیکنان بزرگ نتوانسته اند گوشه ای از درخشش آن بازیکن مهم را تکرار کنند، اما داستان در مورد پسرعموی ژرژ وه آ کمدی تر از حد انتظار پیش رفته است.

این داستان در بین عامه مردم انگلیس نقل شده و حالا گرام سونس و مت لی تیسر حقیقت را درباره یکی از عجیب ترین امضای لیگ برتر فاش کرده اند. ژرژ وه آ، ستاره سابق فوتبال فوتبال لیبریا و رئیس جمهور فعلی این کشور که در سال ۱۹۹۵ به عنوان اولین بازیکن غیراروپایی فاتح جایزه توپ طلا شد، حدود یک سال بعد از دریافت این جایزه با گرمی سونس تماس گرفته و به او گفت که علی دیا، پسرعمویش می خواهد در یک باشگاه پا به توپ شده و به میدان برود.

کلاهبرداری تاریخی در باشگاه انگلیسی!

پس ساوتهمپتون علی دیا را در آن مقطع به خدمت گرفته و دیدار مقابل لیدز در تاریخ 23 نوامبر 1996 اولین و آخرین نمایش بازیکنی بود که بی اغراق می توان نام او را در بین بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر قرار داد.

گرام سونس حالا و بعد از سال ها در این رابطه به اسکای اسپورتس گفت: "این داستانی جالب و خنده دار است، اما چیزی نیست که شما بخواهید آن را خوانده یا بشنوید. ژرژ وه آ با شخصی در باشگاه تماس گرفته و به او اطلاع می دهد یکی از بستگانش به دنبال باشگاه است. او به ساوتهمپتون پیوست و همه بعد از 5 دقیقه می توانستند تشخیص دهند آیا او اصلا قادر به بازی کردن است یا خیر. اما ما در آن مقطع به اندازه کافی بازیکن نداشتیم.

کلاهبرداری تاریخی در باشگاه انگلیسی!

با گذشت چند هفته تعداد زیادی از بازیکنان ما مصدوم شدند و در آن مقطع مت تنها مهاجم آماده ما بود. ما باید در مقابل لیدز به میدان می رفتیم و مت در دقیقه ۲۰ مصدوم شد. تری کوپر، استعدادیاب باشگاه به من گفت که علی دیا روی نیمکت است و بدترین سناریوی ممکن رخ داد. او هر جا توپ می رفت حضور داشت، اما همه ما بعد از ۵ دقیقه حضور علی دیا در تمرین می دانستیم این بازیکن از کیفیت لازم برخوردار استو. ایتن داستان جالبی است."

کلاهبرداری تاریخی در باشگاه انگلیسی!

لی تیسر در ادامه و با خنده داستان را نقل می کند: "صادقانه فکر می کردم او برای حضور در تمرینات ما مسیری دشواری را طی کرده است. وقتی او روز شنبه در رختکن حاضر شد، فکر می کردم رقابت جالبی در راه است.

عضله ام دچار کشیدگی شده بود و به گرام سونس نگفتم، در تمرینات روز جمعه کمی مشکل داشتم اما تصور می کردم چندان حاد نیست. بعد از گذشت 20 دقیقه عضله ام کشده شده و ماهیچه ران پایم دچار پارگی شد. این اتفاق تقصیر من بود و به جای من شاید بدترین بازیکن تاریخ لیگ برتر وارد میدان شد."

کلاهبرداری تاریخی در باشگاه انگلیسی!

خود علی دیا نیز به دلیل عملکرد افتضاح هم در آن بازی تعویض شد. او فقط ۱۴ روز از قرارداد یک ماهه اش در ساوتهمپتون را سپری کرده و در ادامه بازیکن آزاد اعلام شد. علی دیا پیش از بازنشستگی برای تیم هایی چون گیت شید و اسپنیمور یونایتد به میدان رفت. او اکنون ۵۴ ساله بوده، در سال ۲۰۰۱ مدرک دانشگاهی دریافت کرد و در حال حاضر پسرش سایمون در لیگ یک تایلند برای پلیس ترئو بازی می کند.

کلاهبرداری تاریخی در باشگاه انگلیسی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فوتبال را کثیف کردن و وکردنش یار دوازدهم کرونا،نباید شروع شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج