۹۸۸۶۰۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلال در لیگ نوزدهم چندساله است؟

تیم استرا و مجیدی را از نظر سنی بررسی کردیم تا ببینیم کدام‌شان در بازی دادن به جوان‌ها ریسک بیشتری کرده‌اند.

خبرورزشی: استقلال لیگ نوزدهم را با هدایت استراماچونی جوان استارت زد. مربی‌ای که تحول عظیمی در سبک بازی آبی‌ها ایجاد کرد و به جوانان تیمش هم بدون ترس میدان می‌داد. قبل از آمدن استرا تا دل‌تان بخواهد استقلال بازیکن باتجربه و مسن داشت، اما قبل از آمدن این مربی ایتالیایی کاپیتان‌های اول تا سوم استقلال را کنار گذاشتند تا استرا کارش را با بازیکنانی کم‌تجربه‌تر شروع کند و حاصلش هم شد امتیاز از دست دادن‌های لحظات آخر. تیم استرا و مجیدی را از نظر سنی بررسی کردیم تا ببینیم کدام‌شان در بازی دادن به جوان‌ها ریسک بیشتری کرده‌اند.

مسن‌ترین بازیکن

تا قبل از آمدن بودروف، مسن‌ترین استقلالی وریا غفوری بود که ۳۲ سال سن داشت و از همه بزرگ‌تر بود، ولی در تیم مجیدی بودروف با ۳۳ سال سن مسن‌ترین است.

جوان‌ترین

جوان‌ترین استقلالی لیگ نوزدهم الان در ذوب‌آهن توپ می‌زند. سجاد آقایی با بیست و یک سال سن جوان‌ترین استقلالی لیگ نوزدهم است که توسط استراماچونی به بازی گرفته شد، اما جوان‌ترین بازیکن تیم مجیدی چند ماهی از آقایی بزرگ‌تر است. در این فصل مهدی قایدی بیست و یک ساله جوان‌ترین بازیکنی به حساب می‌آید که فرهاد مجیدی در ترکیبش قرار داده است.

مثبت سی

پرونده بالای سی ساله‌های استقلال خیلی سبک است. استقلال فقط ۴ بازیکن بالای سی سال دارد که در زمان استرا فقط سه نفر حاضر بودند و بودروف با نظر مجیدی به جمع باتجربه‌های استقلال اضافه شد. دیاباته، وریا غفوری، میلیچ و بودروف بالای سی ساله‌های استقلال در لیگ نوزدهم بودند.

منفی بیست و سه

این فصل استقلال تا دل‌تان بخواهد بازیکن جوان تست کرد که در سهمیه زیر ۲۳ سال این تیم قرار داشتند. در لیگ نوزدهم استقلال به عارف غلامی، مهدی قایدی، سجاد آقایی، زکریا مرادی، شاهین طاهرخانی، محمد بلبلی و رضا آذری بازی داد که سهم مجیدی استفاده از ۴ بازیکن و سهم استرا هم ۵ بازیکن از این هفت بازیکن بود. زکریا مرادی هم در زمان بدون سرمربی بودن استقلال حضور در لیگ برتر را تجربه کرد که نه استرا به او بازی داد و نه مجیدی فرصت پیدا کرده تا در لیگ برتر از او استفاده کند.

منفی بیست

هیچ جوان به دنیا آمده‌ای در قرن بیست‌ویکم هنوز فرصت پوشیدن پیراهن استقلال را تجربه نکرده و انگار همه باید صبر کنند که حداقل بیست سال‌شان بشود تا بتوانند برای استقلال به میدان بروند.

بیست و شش نفر

در لیگ نوزدهم به ۲۶ نفر فرصت رسید تا پیراهن استقلال را بپوشند. مجیدی از ۱۹ بازیکن استفاده کرد و استرا هم به ۲۲ بازیکن بازی داد. مجیدی به دلیل مصدومیت شاگردانش دستش بسته‌تر بوده و حتماً در ادامه لیگ به بازیکنان دیگر لیستش هم بازی می‌دهد.

تیم استرا جوان‌تر بود

میانگین سنی بازیکنانی که استراماچونی به زمین فرستاده ۲۶/۱۷ سال است. تیم استرا از تیم مجیدی که به‌طور میانگین ۲۶/۵۷ سال را دارد کمی جوان‌تر است و اگر این اختلاف را محاسبه کنیم تیم سرمربی ایتالیایی حدود ۵ ماه جوان‌تر از تیم مجیدی می‌شود و این یعنی فرهاد به باتجربه‌تر‌ها اعتقاد بیشتری دارد.

بازیکنانی که در لیگ نوزدهم برای استقلال به میدان رفتند به‌طور میانگین ۲۶/۱۱ سال را داشتند و این یعنی تیم فعلی آبی‌پوشان تیم نسبتاً جوانی است و اگر این تیم را حفظ کنند سال بعد قطعاً شاهد پیشرفت آن‌ها خواهیم بود و اگر چوب حراج به جوان‌ها بزنند و مثل سجاد آقایی به استعداد‌های تیم توجه نکنند، همان آش و کاسه سابق می‌شود که غذایش یا شور بود یا بی‌نمک!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خسته ازتبعیض

      حیف که طبق برنامه چندساله استرا راهم پراندند حیف نه فقط برای استقلال که برای فوتبال ایران...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج