جاباما
۹۸۸۶۴۹
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

حنیف: پول اسپانسر استقلال را تا ۱۴۰۲ خرج کرده‌اند

حنیف عمران‌زاده، مدافع پیشین استقلال از نگرانی‌هایش نسبت به آینده استقلال می‌گوید.

ایران ورزشی: از دید عمران‌زاده که سال‌ها در استقلال توپ زده این استقلال بحرانی‌ترین استقلال تمام طول تاریخ است. تیمی که فضایی بسیار متشنج دارد. حنیف از نگرانی‌هایش نسبت به آینده استقلال می‌گوید.

استقلال در ماه‌های اخیر تحولات بسیاری داشته و اخیراً هم سعادتمند مدیرعامل شده که به نظر می‌رسد رابطه مطلوبی با فرهاد مجیدی ندارد.

مسبب این همه تغییر و تحولات تصمیم‌گیران باشگاه در وزارت ورزش هستند. من در طول تاریخ باشگاه استقلال به یاد ندارم که این همه تغییر و تحول شده باشد. ما هم زمانی که در استقلال فوتبال بازی می‌کردیم که زمانش زیاد هم دور نیست، مشکلاتی داشتیم، اما خداوکیلی این شکلی نبود که حالا داریم می‌بینیم. هیچ وقت وضعیت استقلال به این خرابی نبوده است.

انتصاب‌های اخیر در باشگاه استقلال را آیا گره‌گشا می‌بینی؟

امیدوارم که گره‌گشا باشد، اما شما ببینید آیا تیمی که این همه تغییر در هیئت مدیره‌اش دارد می‌تواند به این زودی نتیجه بگیرد. اخیراً آقای سعادتمند به عنوان مدیرعامل انتخاب شدند. یادم می‌آید آقای سعادتمند وقتی در هیئت مدیره به عنوان رئیس فعالیت می‌کرد می‌گفت ۱۸ دلیل دارم که از استقلال جدا شوم که درنهایت به همان دلایلی که خودش می‌دانست از استقلال رفت.

سؤال من از ایشان این است که حالا چه اتفاقی افتاده وآیا آن ۱۸ دلیل دیگر وجود ندارد که ایشان حاضر شده به عنوان مدیرعامل در استقلال فعالیت کند؟ البته این سؤال را نمی‌پرسم که خدای ناکرده بخواهم ایشان را تخریب کنم. به هرحال سعادتمند هم تازه در استقلال امور را در دست گرفته و اعتقاد دارم باید قدری به او زمان داد، اما می‌خواهم به شما بگویم که در هیئت مدیره استقلال چه اتفاقاتی رخ داده است.

الان که فقط دو عضو هیئت مدیره دارد.

بله، همان زمان که سعادتمند رئیس هیئت مدیره بود و رفت مدت‌ها استقلال کسی را به جای او در هیئت مدیره نداشت و تصمیم‌گیران باشگاه هیئت مدیره را با ۴ نفر اداره کردند. چیزی حدود ۴ ماه تیم بدون عضو جدید هیئت مدیره کارش را ادامه داد. شما اگر به وضعیت هیئت مدیره مدیران استقلال نگاه کنید به عمق فاجعه پی می‌برید. فتحی که مدتی مدیرعامل بود والان بابت خرابی‌هایی که در استقلال به بار آورده حتی ترفیع هم گرفته و مدیر مجموعه ورزشی انقلاب شده بلا‌های زیادی سر استقلال در آورد. در زمان او بود که نسخه استرا را هم پیچیدند و اگر فشار هواداری نبود هنوز که هنوز است فتحی در استقلال مدیریت می‌کرد. بعد از فتحی هم مدتی خلیل‌زاده در رأس اموربود و درنهایت حاجی فتح‌الله‌زاده آمد.

فتح‌الله‌زاده هم نتوانست در استقلال دوام بیاورد و دیدید که خیلی زود از سمت خود استعفا کرد. استعفایی که برای خیلی‌ها به یک ابهام بزرگ تبدیل شده است.

فتح‌الله‌زاده هم وقتی می‌بیند اوضاع بروفق مرادش نیست و نمی‌تواند کاری انجام دهد، می‌رود. اوضاع استقلال به حدی خراب بود که فتح‌الله‌زاده با این همه سال تجربه نتوانست دوام بیاورد. حالا شما تصور می‌کنید افراد دیگر می‌توانند؟ خب، من امیدوارم بتوانند، اما تا حالا که کسی نتوانسته. شما نگاه کنید در هیئت مدیره استقلال در ماه‌های اخیر چه قدر تغییر انجام شده. ماجدی عضو فوتبالی هیئت مدیره الان کجا است؟ منزوی چی؟ ایشان هم تجربه فوتبالی دارند و سال‌ها در هیئت مدیره بودند. چرا او در هیئت مدیره فعالیت ندارد؟ این‌ها نشان می‌دهد که استقلال در چه بحرانی گرفتار شده است.

به بازیکنان استقلال بابت اعتراض‌های اخیرشان حق می‌دهی؟

بازیکنان استقلال الان ماه‌ها است فوتبال بازی نکرده‌اند که از لحاظ روحی و روانی برای آن‌ها مشکل‌ساز است. شما خودتان را بگذارید جای بازیکن. نه می‌توانید بازی کنید نه تمرین و باشگاه هم که پول‌تان را نمی‌دهد؟ چه توقعی می‌شود داشت؟ البته با این واکنش تند هم مخالفم، اما باید تا حدی هم به بازیکن حق داد. تا کی باید صبر کنند؟ ترکش این اعتراض‌ها هم که به مدیر رسانه‌ای استقلال خورد درحالی که به نظر من بازیکنان و مربیان خودشان عقل و شعور دارند و با علم کافی نسبت به رفتار‌های باشگاه واکنش نشان داده‌اند.

من وقتی این وضعیت را می‌بینم به خودم می‌گویم با این استقلال نمی‌شود کاری کرد. حتی به این فکر می‌کنم که خود سعادتمند هم به زودی استقلال را ترک خواهد کرد. من از شما یک سؤال دارم که وضعیت استقلال را دنبال می‌کنید؟ می‌دانید تا چه زمان پول اسپانسر‌های استقلال پیشخور شده؟

نقل قول‌های متفاوتی شده. برخی می‌گویند تا سال ۱۴۰۰ و برخی هم اعداد دیگری.

باشگاه استقلال تا سال ۱۴۰۲ پول اسپانسر خود را پیش، پیش گرفته و خورده است. یعنی هیچ راه درآمدزایی وجود ندارد. سؤال من این است که سعادتمند در این شرایط چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ بدون پول می‌شود کار کرد؟ نه، هرگز! در استقلال نمی‌شود، چون من در این تیم بازی کرده‌ام و می‎‌دانم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

‌در لا‌به‌لای تنش‌های اخیر گفته شد که هیچ بعید نیست مجیدی از سمت خود کنار برود. آیا مجیدی تصمیم درستی خواهد گرفت؟

اینکه مجیدی استعفا کند یا نه، نمی‌دانم، اما هیچ مربی در دنیا نمی‌تواند با امیدواری کاذب کار کند. تیمی که زمین تمرین ندارد و مشکلاتی از این قبیل، روح و روان سرمربی‌اش را آزار می‌دهد. باور کنید اگر ماجرای گل در آمدن در زمین تمرین ورزشگاه انقلاب رسانه‌ای نمی‌شد هرگز به این زمین نمی‌رسیدند. به نظر من مجیدی باید هرطور شده امسال را رد کند و برود و با گرفتن یک سهمیه قال قضیه را بکند، اما از سال آینده با یک برنامه‌ریزی مطلوب وارد لیگ شود.

استقلال نباید محل تست دادن مدیران باشد! هرکسی را می‌آورند چند وقتی در استقلال تست مدیریت می‌دهد و می‌رود. این وضعیت حکایت داوران لیگ دو و لیگ سه را دارد که به آنجا می‌روند تا آبدیده شوند بعد به لیگ برتر بیایند. در استقلال هم این ماجرا رخ داده است. به هرحال امیدوارم هرچه زودتر مشکلات استقلال برطرف شود. ما هم که بیرون گودیم خسته شدیم.

بگذریم. از مربیگری در نساجی لذت می‌بری؟

لذت می‌برم، چون اینجا همه چیز سرجای خودش است و هم تکلیف مالک معلوم است، هم مدیرعامل و هم کادرفنی. مشکلات مالی هم که نداریم و تیم فقط به تمرینات خود می‌پردازد. من در حال گذراندن اولین تجربه مربیگری در لیگ برتر هستم. پله‌های مربیگری را هم یکی بعد از دیگری سپری کرده‌ام. اما انصافاً مربیگری از فوتبال بازی کردن سخت‌تر است. وقتی بازی می‌کنی فقط یک وظیفه داری، اما وقتی مربی هستی وظایف دیگری هم داری. کار خیلی پراسترسی است. به خصوص در زمان بازی‌ها.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سال۹۵همه دیدن دربیرو
      حنیف عمران‌زاده دنبال مهدی بدو
      ای بدو ای بدو

      پاسخ ها

      • کوید۱+۱۸

        اون شیث بوددنبال فرهادمیدوید
        شمالنگیهافقط مونده دست ببرین توتاریخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج