۹۸۸۷۳۱
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش چین به الحاق کرانه باختری به اسرائیل

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اقدام رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی اشغالی کرانه باختری فلسطین به این رژیم ابراز نگرانی و آن را غیرقانونی توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: با شدت گرفتن اظهارنظرهای مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی درباره تدارک برای الحاق کرانه باختری فلسطین به رژیم صهیونیستی، چین مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرد.

به گزارش وبسایت وزارت خارجه چین، یک خبرنگار در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه چین از این مقام چینی سوال کرد: «سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در تاریخ ۲۷ آوریل اعلام کرد که ایالات متحده آماده به رسمیت شناختن اقدامات اسرائیل برای گسترش دادن حاکمیت اسرائیلی بر مناطقی از کرانه باختری است اما انتظار دارد که اسرائیل به مذاکرات با فلسطینیان ادامه دهد. آیا شما نظری درباره این موضوع دارید؟».

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سوال، نگرانی پکن درباره اقدام تل‌آویو در الحاق اراضی فلسطینی را اعلام کرد.

او گفت: «چین نگرانی خود را درباره طرح اخیر به منظور الحاق بخشی از اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری اعلام می‌کند چرا که این کار نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۴ شورای امنیت سازمان ملل است».

به گفته گنگ شوانگ، «ما امیدواریم که طرف‌های مربوطه از انجام اقداماتی که تنش‌ها بین فلسطین و اسرائیل را تشدید می‌کند، اجتناب ورزند».

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: «جامعه بین‌المللی باید نقشی سازنده ایفا و فرایند سیاسی را تقویت کند و برای اجرای راهکار دو دولتی و کار برای از سرگیری مذاکرات سیاسی بین فلسطین و اسرائیل تلاش کند.

به دنبال رونمایی کردن دولت دونالد ترامپ از طرح موسوم به «معامله قرن»، مقام‌های رژیم صهیونیستی از تدارک برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری به این رژیم خبر دادند.

مقام‌های ارشد آمریکایی از قبیل مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور هم در موضعی همنوا با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که واشنگتن مشکل و مخالفتی با الحاق اراضی فلسطینی به این رژیم ندارد.

در هفته‌های اخیر و به دنبال اعلام توافق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی و سفید» برای تشکیل کابینه، احتمال اقدام تل‌آویو برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری به خود تقویت شده چرا که نتانیاهو و گانتز پیشتر موافقتشان را با این موضوع اعلام کرده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چین

    • میلاد م

      منظور مخالفت چین میخواهد از امریکا امتیاز بگیره
      برای چین مهم نیست که کرانه باختری برای اسراییل باشد یا فلسطین

    • جواد مقدم

      تصمیم اسراییل در الحاق کرانه باختری رود اردن را محکوم می کنیم !!!

    • بی نام

      چینی های لعنتی بروید خفاشتان بخورید اظهار نظر نکنید

    • بدون نام

      مرگ بر چین و روسیه کمونیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج