جاباما
۹۸۸۷۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قوانین جدید کرونایی برای برگزاری لیگ برتر

اینکه فوتبال در عین توجه به نکات بهداشتی برگزار شود موضوعی است که مقامات فوتبال انگلیس به آن اندیشیده‌اند و هر بار راهکارهای متفاوتی را هم ارائه کرده‌اند.

خبرورزشی: مسئولان برگزاری لیگ برتر انگلیس قصد دارند هرطور شده مسابقات را به اتمام برسانند. البته کلمه هرطور شده به این معنی است که قوانین سخت و پیچیده‌ای برای یک مسابقه فوتبال باید وضع شود. اینکه فوتبال در عین توجه به نکات بهداشتی برگزار شود موضوعی است که مقامات فوتبال انگلیس به آن اندیشیده‌اند و هر بار راهکارهای متفاوتی را هم ارائه کرده‌اند.

محدودیت روابط عاطفی

بازیکنان لیگ برتری اولین قانونی که باید آن را بپذیرند ایجاد محدودیت در روابط جنسی و عاطفی‌شان است. فوتبالیست‌ها اگر متوجه شوند که همسر یا نامزدشان کوچک‌ترین علائمی از کرونا را دارد باید از هرگونه ارتباط با او دوری کنند. این دوری تا اطمینان از سلامت طرف مقابل ادامه خواهد داشت.

رفت‌وآمد

برای رفت‌وآمد بازیکنان هم تدابیر خاصی اندیشیده شده است. بازیکنان لیگ برتری برای اینکه خودشان را به استادیوم برسانند باید با اتوبوس‌هایی بیایند که از قبل ضدعفونی شده باشد.

پرتاب آب دهان

به خاطر اینکه پرتاب آب دهان می‌تواند در گسترش ویروس کرونا تأثیرگذار باشد، کارت زرد بهترین جریمه برای این اقدام غیربهداشتی به حساب می‌‌آید. هرچند که خود فیفا این برخورد را تأیید نکرده است.

تعداد تعویض

برای اینکه بازیکنان در طول بازی خسته نشوند و بتوانند در فشردگی بازی‌ها قدرت لازم را داشته باشند طرح افزایش تعداد تعویض در نظر گرفته شده است. فعلاً صحبت از ۵ تعویض می‌باشد اما هنوز به قطعیت نرسیده است.

ضدعفونی توپ و زمین

گفته می‌شود ویروس کرونا تا ۷۲ ساعت روی سطوح باقی می‌ماند. بنابراین نیاز است تا همه چیز به‌طور منظم ضدعفونی شود. قرار است توپ مسابقه و زمین قبل و بعد از برگزاری بازی به طور کامل ضدعفونی شود.

دست دادن ممنوع

مراسم ابتدایی بازی معمولاً طوری است که بازیکنان و داور در یک ردیف قرار می‌گیرند و سپس با هم دست می‌دهند. همه این رسومات قرار است در شرایط کنونی نادیده گرفته شود و بازیکنان بدون مقدمات خاصی وارد زمین شوند.

بدون پیرمردها

همین چندوقت پیش بود که روی هاجسون ۷۲ ساله سرمربی کریستال‌پالاس با کرونا دست و پنجه نرم کرد. طبق اعلام پزشکان کرونا در افراد مسن نفوذ بیشتری دارد. این یعنی افرادی که سن و سال زیادی دارند و عضو کادر فنی باشگاه یا اجرایی مسابقات هستند بهتر است در خانه بمانند.

تمرینات ایزوله

آرسنال اولین باشگاهی بود که تمریناتش را شروع کرد. تمرین با گروه‌های ۵ نفره و در زمین‌های متفاوت باعث می‌شود فرصت کامل برای ایزوله کردن زمین وجود داشته باشد. زمین تمرین باید ضدعفونی شود و بازیکنان هم به طور فشرده تمرین نداشته باشند.

مراقبت غذایی

اینکه بازیکنان چه چیزی را با چه کیفیت بهداشتی مصرف کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. قرار است غذایی که در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد ابتدا در جهت سلامتی و دوری آنها از کرونا باشد و سپس نکات بهداشتی در پخت و همچنین حمل آن صورت بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج