جاباما
۹۸۸۸۶۸
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

واکنش وزارت خارجه به گزارش تازه آمریکا علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش سالانه آزادی مذاهب آمریکایی ها را دخالت آشکار در امور داخلی سایر کشورها و بر مبنای اطلاعات غلط، محکوم و مردود دانست

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش سالانه آزادی مذاهب آمریکایی ها را دخالت آشکار در امور داخلی سایر کشورها و بر مبنای اطلاعات غلط، محکوم و مردود دانست

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به انتشار گزارش سالانه «آزادی مذهب در جهان» از سوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: در این گزارش ادعاهای واهی و بی اساسی در ارتباط با کشورمان و بویژه وضعیت یهودیان در ایران مطرح شده که در خصوص هیچ یک از ادیان قانونی و رسمی در جمهوری اسلامی ایران صحت نداشته و مردود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دولت آمریکا در حالی بار دیگر و درقالب گزارشی جدید دست به تکرار اتهامات بی پایه و غیر مستند در خصوص وضعیت آزادی مذهب در جمهوری اسلامی ایران زده که محتوای این گزارش حاکی از عدم شناخت و درک درست از وضعیت ایران در این زمینه بوده و به خوبی بهره گیری از اطلاعات و منابع بی اعتبار و ضد ایرانی در تهیه آن را نشان می دهد.

موسوی با رد ادعاهای غیرواقعی و مغرضانه مطرح شده در این گزارش، انتشار آن را دخالت در امور داخلی دیگر کشورها دانست و تاکید کرد، اینگونه رفتارهای مداخله جویانه آمریکا محکوم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد اینگونه دخالت های آشکار در امور داخلی کشورها و انتشار گزارشهای سطحی علیه آنها در حالی است که میلیون ها فقیر و خیابان خواب در شهرهای مختلف آمریکا که زیر خط فقر قرار دارند از حقوق اولیه و خدمات پزشکی و درمانی محروم اند؛ وضعیتی که با بحران فراگیر و وحشتناک کرونا در این کشور شکل اسف انگیز و فاجعه بار به خود گرفته و به جان باختن دهها هزار شهروند آمریکایی منجر شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب قانون اساسی خود، حقوق اقلیتهای دینی و مذهبی را محترم شمرده و آنها از تمام حقوق شهروندی بویژه مشارکت سیاسی در روندهای کشور و نیز عمل به دستورات دینی خود به صورت کامل بهره مند بوده اند، افزود: ایران از دیرباز برخوردار و بهره مند از جامعه ای متنوع و متکثر از ادیان، اقوام، فرهنگ ها و زبانهای اصیل بوده که این سرزمین را از هزاران سال گذشته جایگاه و پناهگاهی برای زندگی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود برگزیده و امروز نیز مردم ایران با هر دین و زبان و مذهبی، همچنان حلاوت این تنوع و زیبائی را احساس می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش دروغ دروغ بسه دیگه

      پاسخ ها

      • بینام

        انصاف داشته باش

      • باربوسا

        کی دورغ میگه!؟؟!؟!؟!

    • بدون نام

      چرا فشارها و تحریمهای آمریکا در دولت اصلاحطلبان ، علیه کشور چند برابر شده ؟!!؟؟؟!؟؟!!؟؟

    • حسن

      آقای موسوی سخنگوی وزارت خارجی ترامپ لیاقت ندارد که خودتان را برای آن حیوانهای گاو هلندی مثل پنگوئن ارزشی ندارد که جواب بدهی

    • بدون نام

      واقعا ادمی با شخصیت تر از این نبود سخنگو وزارت شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج