۹۸۸۹۱۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

حمایت مقام آمریکایی از تجاوزگری ترکیه در سوریه

یک مقام آمریکایی با حمایت از تجاوزگری ترکیه در سوریه، هرگونه عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب را «خطر راهبردی« دانست.

خبرگزاری فارس: «جیمز جفری»، فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور سوریه در باره تلاش ارتش این کشور برای بازپس‌گیری استان ادلب از تروریست‌ها هشدار داد.

به گزارش الجزیره، جفری شامگاه پنجشنبه گفت که کشورش تلاش دولت سوریه برای سیطره بر این استان سوری را «خطر راهبردی» می‌داند.

با این حال، این مقام آمریکایی از عملیات ارتش ترکیه به همراهی گروه‌های مسلح و تروریستی را تأیید و از آن استقبال کرد و مدعی شد که واشنگتن از آتش‌بس در ادلب حمایت می‌کند.

روسیه و ترکیه اسفند ماه گذشته بعد از چندین دور مذاکرات و توافق‌ها بر سر آتش‌بس در استان ادلب سوریه به توافق رسیدند؛ آتش‌بس که تروریست‌های مورد حمایت ترکیه، گاه و بی‌گاه آن را نقض کرده و به نیروهای سوریه و حتی نیروهای ارتش ترکیه حمله می‌کنند.

توافق اخیر ادلب بعد از آن حاصل شد که ارتش سوریه با کمک متحدان خود در واکنش به عدم پایبندی آنکارا به مفاد توافق سوچی، عملیات پاکسازی شمال حماه، غرب حلب و جنوب ادلب را آغاز و طی آن، هزاران کیلومتر مربع را آزاد و پاکسازی کرد.

ترکیه در بحبوحه این عملیات و شکست تروریست‌های مورد حمایت خود، رسماً از آمریکا خواست برای زدن هواپیماهای سوریه و روسیه، سامانه پدافند موشکی پاتریوت را در اختیار آنکارا دهد.

دولت سوریه می‌گوید حضور نظامی کشورهایی مانند آمریکا و ترکیه در خاکش اشغالگری و حمایت سیاسی و تسلیحاتی این دو کشور از گروهک‌ها و شبه‌نظامیان مسلح نقض آشکار قوانین بین‌الملل است.

ترکیه با کمک شبه‌نظامیان مورد حمایت خود، هم‌اکنون ادلب، عفرین (شمال غرب استان حلب) و برخی از مناطق مرزی در استان حسکه سوریه را به اشغال خود درآورده و آمریکا نیز با حمایت از شبه‌نظامیان کُرد، بخش‌هایی از شمال شرق و همچنین منطقه «التنف» (شرق سوریه نزدیک عراق با اردن) را در اشغال خود دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج