جاباما
۹۸۸۹۳۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

آخرین آمار جهانی کرونا

کشورهای آمریکا، روسیه، اسپانیا، ایتالیا و ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ را داشته اند.

خبرآنلاین: تا به این لحظه، آمریکا با ۱۳,۱۵۳، روسیه با ۷,۰۹۹، انگلیس با ۶,۰۳۲،اسپانیا با ۲,۷۴۰ و ترکیه با ۲,۶۱۵ مورد بیشترین شمار مبتلایان به کروناویروس ردر ۲۴ ساعت گذشته را داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید.

آخرین آمار جهانی کرونا

آخرین آمار جهانی کرونا

آخرین آمار جهانی کرونا

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

به نوشته روزنامه «گاردین»، ترامپ گفت، از روز پنجشنبه قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی در دولت فدرال تمدید نمی‌شود.

با اینکه ترامپ ایالت‌ها را جهت بازگشایی کسب‌وکارها تحت فشار گذاشته است مدعی شد اعمال قوانین مربوطه در دولت فدرال کنار گذاشته می‌شود «زیرا اکنون فرمانداران آن را انجام می‌دهند».

ترامپ در حالی از لغو قوانین فاصله‌گذاری خبر داد که شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۶۰ هزار نفر رسیده است و در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

اخیراً روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نوشته است، تعداد واقعی کسانی که در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند از آمار رسمی فراتر است.

با این حال ترامپ گفته است که کروناویروس به زودی از بین خواهد رفت و ما به نقطه قبلی باز خواهیم گشت.

این کشور تا این لحظه1,077,347 مورد مبتلا و 62,433 مورد فوتی داشته است. طی 24 ساعت گذشته 778دیگر هم جان خود را از دست دادند.

انگلیس

این کشور تا این لحظه171,253 مورد مبتلا و 26,771 مورد فوتی داشته است. طی 24 ساعت گذشته 674 تن دیگر هم جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنج شنبه گفت انگلیس راهی طولانی برای افزایش شمار آزمایش‌های کرونا در پیش رو دارد.این در حالی است که دولت وی از هدف گذاری‌ها برای ارایه روزانه آزمایش کرونا عقب است.پنج شنبه مهلت تعیینی دولت انگلیس برای دستیابی به هدف ۱۰۰ هزار آزمایش کرونا بود، اما تازه‌ترین ارقام نشان می‌دهد تا روز چهارشنبه ۸۱ هزار و ۶۱۱ آزمایش صورت گرفته است.

جانسون همچنین گفت: شما در فاصله چند روز آینده درباره مکان ما در اجرای آزمایش‌ها خیلی چیزهای دیگر خواهید شنید. به روشنی راه بسیار گسترده‌ای باقی مانده است تا طی کنیم.

روزنامه دیلی میل نوشت: آمار موجود نشان می‌دهد جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در پایتخت انگلیس، ۱۵ برابر قربانیان این ویروس در پایتخت آلمان است.

این روزنامه نوشت: تاکنون چهار هزار و ۷۸۱ نفر از مردم لندن، قربانی ویروس کرونا شده اند که معادل ۰.۰۵۳ درصد جمعیت ۹ میلیونی این شهر است در حالی که این نسبت در جمعیت ۳.۸ میلیون نفری برلین با ۱۳۷ قربانی، ۰.۰۰۳۶ درصد است.

پروفسور جان نیوتون (John Newton)، مشاور دولت انگلیس در امور آزمایش بیماری‌ها گفته است: این موضوع نشانگر ارتباط بیش‌تر لندن با جهان است، اما نتیجه یک پژوهش نشان می‌دهد، دولت آلمان، در مهار همه گیری کووید ۱۹، بهتر و سریع‌تر عمل کرده و به همین علت، شاخص‌های بهداشتی و درمانی آلمان، بهتر و شمار جان باختگان، کم‌تر است.

مرکز ملی آمار انگلیس روز چهارشنبه این هفته اعلام کرد شمار مرگ ناشی از ویروس کرونا در این کشور، ۵۴.۶ درصد بیشتر از آمار روزانه دولت انگلیس است، زیرا دولت انگلیس، فقط شمار قربانیان این همه گیری را در بیمارستان‌های این کشور اعلام می‌کند.

برخی رسانه‌ها در انگلیس با استناد به گزارش‌های مرکز ملی آمار این کشور معتقدند شمار جان باختگان کرونا در انگلیس بیش از ۳۲ هزار نفر است که در این صورت انگلیس پس از امریکا دومین قتلگاه بیماران کرونایی در جهان محسوب می‌شود.

اسپانیا

در 24 ساعت گذشته 268 بیمار مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. شمار جانباختگان اسپانیایی مبتلا به کرونا تاکنون به 24,543 نفر رسیده است.همچنین در این مدت 2,740 مورد ابتلای به ویروس کرونا در اسپانیا به ثبت رسیده است و شمار کلی آمار مبتلایان به 239,639 نفر رسیده است.اسپانیا بعد از آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را دارد.

به دنبال شیوع گسترده بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در اسپانیا، اقتصاد این کشور در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰میلادی شاهد افت شدید ۵.۲ درصدی بوده که به زعم کارشناسان در تاریخ اسپانیا پس از بحران مالی سه ماهه اول سال ۲۰۰۹، وقتی سقوط ۲.۶ درصدی حادث شد، این رقم تاکنون بی سابقه بوده است.

از دلایل اصلی این افت شدید اقتصادی می‌توان به عوامل گوناگونی از قبیل، کاهش ۷.۵ درصدی در سرانه مصرف خانوارها، کاهش ۳.۵ درصدی در سرمایه‌گذاری‌های تجاری، کاهش ۹.۶ درصدی در بازار مسکن و همچنین افت ۸.۴ درصدی در بخش صادرات و واردات اشاره کرد.

این کشور در چهار ماهه اول سال جدید میلادی، با افزایش ۱۴.۴ درصدی در نرخ بیکاری مواجه شده، که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده این رقم تحت تاثیر گسترش بیماری کووید-۱۹ و شرایط قرنطینه تا ۲۱.۷ درصد نیز در سال جاری رشد خواهد داشت.

روسیه

رسانه‌ها گزارش داده‌اند تست ابتلای «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه به کرونا مثبت بوده است.

به گزارش بی بی سی، میشوستین به رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین اطلاع داده که مبتلا به عفونت کروناویروس تشخیص داده شده و موقتاً تا زمان بهبودی از سمتش استعفا می‌کند.

نخست‌وزیر ۵۴ ساله روسیه پیشنهاد داده «آندره بلوسوف»، معاون اول نخست‌وزیر روسیه در غیاب او وظایفش را انجام دهد. پوتین که چند ماه پیش میشوستین را به سمت نخست‌وزیری منصوب کرد از این پیشنهاد حمایت کرد.

میشوستین که یکی از اصلی‌ترین مقام‌های هماهنگ‌کننده مبارزه روسیه با ویروس کرونا است نخستین فرد با مقام رسمی است که به عفونت با این ویروس مبتلا شده است.

مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (پنجشنبه ) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۷۰۹۹ مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه ثبت شده که نسبت به دیروز شاهد افزایش است. از روز گذشته تا کنون همچنین ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که این رقم نیز نسبت به دیروز بیشتر شده است.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۱۰۶۴۹۸ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۱۰۷۳ تن افزایش پیدا کرد.

نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده‌اند - تا کنون نزدیک به ۳.۵ میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته‌اند.

به گزارش مسکو تایمز همچنین گفته شده است شهروندان مسکو به زودی در اماکن عمومی ملزم به استفاده از ماسک خواهند بود.

ترکیه

به گزارش آناتولی، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، طی یک روز اخیر 4 هزار و 846 بیمار کرونایی مبتلا به ویروس کووید-19 ترخیص شدند و در مجموع 48 هزار و 886 نفر بهبود یافتند.

همچنین شمار مبتلایان کرونا در ترکیه با شناسایی 2 هزار و 615 مورد جدید به 120 هزار 204 نفر رسید. از این تعداد 1514 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و در مجموع 803 بیمار نیز به دستگاه تنفسی وصل هستند.

از سوی دیگر با جان باختن 93 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان کرونا در کشور به 3174 تن رسید. همچنین در مجموع یک میلیون و 33 هزار 617 نفر در ترکیه غربالگری کرونا شده‌اند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در توئیتر خود نوشت: ''تعداد تست‌های انجام شده از مرز یک میلیون گذشت. افزایش موارد جدید ابتلا٬ روندی قابل پیش بینی را طی می‌کند. شمار بیماران نیازمند به درمان در بخش مراقبت‌های ویژه و دستگاه تنفسی رو به کاهش بوده و آمار بهبودیافتگان نیز در حال افزایش است. رسیدن به این نقطه کار آسانی نبود، در رعایت تدابیر مصر باشیم.''

ایران

در ایران نیز رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در چارچوب استانداردهای توصیه و پذیرفته شده از طرف سازمان بهداشت جهانی بوده است،گفت: خوشبختانه با اجرای استانداردهای درمانی و همکاری خوب مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی شاهد روند نزولی بیماری در کشور هستیم.

روحانی خاطرنشان کرد: رفتار هوشمندانه و قاعده‌مند مردم ایران یک افتخار بزرگ است و نشان از رابطه خوب و قوی میان مردم و نظام و اعتماد به مسئولان پزشکی کشور دارد.

رئیس جمهور افزود: گسترش و توسعه تست‌های تشخیصی و همچنین شناسایی موارد مشکوک با اجرای طرح غربالگری وزارت بهداشت در کنار همراهی مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه‌سازی مبتلایان موجب کاهش مراجعات به مراکز درمانی شده است.

در خبری دیگر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی در ادامه با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۴۶۴۰ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰۲۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که خوشبختانه تا کنون ۷۵۱۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، گفت: ۲۹۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی در پایان گفت: تا کنون ۴۶۳ هزار و ۲۹۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کرونا عذاب الهی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج