جاباما
۹۸۹۰۸۱
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

آمریکا ترکیه را به اعمال تحریم تهدید کرد

سفیر آمریکا در ترکیه این کشور را به اعمال تحریم‌های مختلف در صورت عملیاتی شدن سامانه موشکی اس ۴۰۰ تهدید کرد و خواستار جلوگیری از عملیاتی شدن این سامانه موشکی شد.

خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی: «دیوید ساترفیلد» سفیر آمریکا در ترکیه این کشور را به اعمال تحریم‌های مختلف در صورت عملیاتی شدن سامانه موشکی اس ۴۰۰ تهدید کرد.

به گفته ساترفیلد، عملیاتی کردن سامانه اس ۴۰۰ روسیه با مشارکت ترکیه در برنامه خرید جنگنده‌های اف -۳۵ هماهنگ نیست و باعث ایجاد تهدید برای دیگر متحدان و اعضای ناتو خواهد شد.

سفیر آمریکا در ترکیه افزوده است که اجرایی شدن سامانه موشکی اس ۴۰۰ در ترکیه، آنکارا را در معرض تحریم‌های احتمالی از جمله بر اساس قانون کاتسا قرار خواهد داد.

توافق در خصوص خرید سامانه اس ۴۰۰ با آنکارا در سپتامبر ۲۰۱۷ میان روسیه و ترکیه بسته شد. ارزش قرارداد ۲.۵ میلیارد دلار است، نیمی از این مبلغ با وام روسی تأمین می‌شود. همچنین از دیگر خریداران اس ۴۰۰ روسیه، دو کشور چین و هند هستند.

در تاریخ ۱۲ ژوئیه، اولین بخش از این محموله اس ۴۰۰، به پایگاه هوایی موری در آنکارا وارد شده است، اما استقرار این سامانه موشکی با مخالفت شدید آمریکا و کشورهای اروپایی روبرو شده است.

پیشتر مقامات ترکیه از جمله رئیس جمهور و وزیرخارجه این کشور تاکید کرده بودند که قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه نهایی شده و این توافق قابل بازگشت نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرچقدر ترکیه چاپلوسی آمریکاروبکنه و خوش خدمتی بکنه باز هم آمریکا هرموقع که دلش بخادبامشت به سر ترکیه میکوبه عاقبت نوکری همینه

    • بدون نام

      یعنی هیچ کشوری در این دنیا مثل ایران نیست که مقابل قلدریهای آمریکای شیطان بایستد؟؟؟

    • بدون نام

      هر کشوری که با روسیه دست بده آخرش نابودیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج