جاباما
۹۸۹۲۲۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

پول رسید، طلسم فرهاد - سعادتمند امروز می‌شکند

در چند ماه اخیر به جز چنددستگی در بدنه مدیران، مشکلات مالی طاقت‌فرسا و کمرشکن و حواشی تغییرات گسترده از کادرفنی گرفته تا مدیریت باعث شده بود آب‌خوش از گلوی استقلال پایین نرود.

فرهیختگان: «حساب بازیکنان و سایر اعضای تیم استقلال طی امروز، فردا و شنبه شارژ می‌شود. با پیگیری‌های احمد سعادتمند منابع مالی به‌منظور پرداخت بخشی از قرارداد بازیکنان و سایر اعضای تیم استقلال تهیه شد. ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد اعضای کادر فنی، پزشکی، تدارکات و تعدادی از بازیکنان امروز به حساب آنها واریز شد و مابقی بازیکنان و ارکان باشگاه نیز تا فردا و شنبه مطالبات خود را دریافت می‌کنند.» این متن خبری بود که چهارشنبه گذشته در کانال رسمی باشگاه استقلال انتشار پیدا کرد تا موجی از امیدواری را بین بازیکنان و کادر فنی این تیم به‌وجود بیاورد و البته به‌نوعی آرامش را در اردوی آبی‌ها نیز حکمفرما کند.

در چند ماه اخیر به جز چنددستگی در بدنه مدیران، مشکلات مالی طاقت‌فرسا و کمرشکن و حواشی تغییرات گسترده از کادرفنی گرفته تا مدیریت باعث شده بود آب‌خوش از گلوی استقلال پایین نرود. بعد از انتشار خبر شارژ مالی استقلالی‌ها این بحث مطرح شد که این خبر در راستای فرافکنی برای خریدن زمان منتشر شده و درواقع خبری از پول و پرداختی به بازیکنان و کادر فنی نیست. در همین راستا پیگیری یکی از منابع خبری نیز به آنجا ختم شد که حداقل تا روز پنجشنبه هیچ پرداختی برای بازیکنان استقلال در کار نبوده و این خبر هم در راستای همان خبر تشکر از هواداری منتشر شده که قرار بود به دیاباته و میلیچ پول بدهد، اما با رسیدهای جعلی‌اش فقط آنها را عصبانی کرد. با این حال روند پرداخت‌ها شکل حقیقی به‌خود گرفت.

همه آنها که پول گرفتند

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که تلاش‌های احمد سعادتمند جواب داده و او با تامین منابع مالی سرانجام موفق شده است تا حدود ۱۰ درصد دیگر از قرارداد و دستمزد کادرفنی و بازیکنان را پرداخت کند. روز چهارشنبه اقدام لازم برای پرداخت به ۱۶ نفر از اعضای کادرفنی، پزشکی و تدارکات استقلال و همچنین پنج نفر از بازیکنان انجام شد. نکته قابل‌توجه اینکه این واریزی روز چهارشنبه انجام شده و در روز پنجشنبه به حساب‌ها نشست و عجیب نیست اگر چهارشنبه‌شب بازیکنی در گفت‌وگویی اعلام کرده باشد هیچ پولی به حسابش ننشسته چون قرار بود این اتفاق طی یکی دو روز آینده رخ دهد.

در ادامه پرداختی‌های باشگاه استقلال به بازیکنان نیز روز پنجشنبه یعنی دو روز پیش به حساب ۱۶ آبی‌پوش دیگر واریزی انجام شد که این مبلغ امروز شنبه به حساب آنها نشست و سایر بازیکنان که برای آنها طی دو روز پرداختی صورت نگرفته امروز در نوبت پرداخت بخشی از قرارداد و دستمزد خود قرار می‌گیرند تا فردا یکشنبه به‌صورت میانگین تمامی بازیکنان ۵۰ درصد یعنی نیمی از قرارداد خود را از باشگاه دریافت کرده باشند.

تلاش‌ها برای پرداخت مطالبات دو بازیکن خارجی یعنی دیاباته و میلیچ همچنان ادامه دارد و بعد از اخطاریه‌ای که مهاجم آفریقایی استقلال برای این تیم ارسال کرد و بعد از مصاحبه پنجشنبه‌شب سعادتمند و قول او برای حفظ شیخ قرار است طی هفته جاری پرداختی‌های بازیکنان مالیایی و کروات استقلال نیز انجام شود.

مجیدی بالاخره به دیدار مدیرعامل می‌رود

نکته دیگری که طی هفته گذشته حاشیه‌های زیادی را برای استقلال به‌وجود آورد عدم ملاقات سرمربی و مدیریت جدید باشگاه بود. بعد از رسانه‌ای شدن خبر ملاقات سعادتمند با مجیدی که قرار بود برای اولین‌بار محقق شود این اتفاق با اطلاع‌رسانی کانال باشگاه صورت نگرفت و طبق این اطلاع‌رسانی که بر اساس آن گفته شده بود مجیدی به زادگاه پدری‌اش در شمال مراجعت کرده و قرار ملاقات سرمربی و مدیریت به هفته آینده موکول شده است، حالا و طبق شنیده‌های «فرهیختگان» این اتفاق قرار است عصر امروز(شنبه) رخ داده و طرفین درخصوص موارد مختلف با محوریت موفقیت استقلال صحبت‌هایی را انجام دهند.

البته عده‌ای درخصوص اینکه چرا تابه‌حال این دو نفر با هم دیدار نداشته‌اند مدعی شدند که فرهاد تا خبری از واریزی برای بازیکنانش نباشد به ملاقات سعادتمند نخواهد رفت ولی هرچه بود درنهایت این امر هم تحقق پیدا کرده و نه‌تنها بازیکنان بلکه کادرفنی و ازجمله خود فرهاد هم بخشی از قراردادهای خود را دریافت کردند تا آقای سرمربی با خیال راحت به دیدار سعادتمند برود.

تصمیمات عجیب وزیر و هیات‌مدیره ناقص

در این بین اما یک نکته بسیار تاسف‌آور برای باشگاه بزرگ و مردمی استقلال نیز وجود دارد و اینکه هنوز خبری از افراد فعال در بدنه هیات‌مدیره آبی‌پوشان نیست و تا به‌امروز احمد سعادتمند به تنهایی تمامی امور را پیش برده است. استقلالی‌ها بعد از خداحافظی با علی فتح‌الله‌زاده و همچنین اسماعیل خلیل‌زاده و از سوی دیگر عبدالرضا موسوی و البته استعفای کامران منزوی این روزها فاز جدیدی از مدیریت را تجربه می‌کنند و آبی‌ها با رویکردی نو در اندیشه حل و فصل مشکلات هستند.

در این خصوص باید به اقدام عجیب وزارت ورزش اشاره کرد و این سوال را پرسید که چگونه می‌شود سلطانی‌فر در یک برهه زمانی حدود یک ماهه، سه تصمیم جداگانه درخصوص سه عضو مستعفی هیات‌مدیره گرفته و با یک استعفا موافقت و با یک استعفا مخالفت کرده و یک نفر دیگر را روی هوا نگه داشته است! وزیر ورزش در این مدت استعفای فتح‌الله‌زاده را پذیرفت، با استعفای خلیل‌زاده و منزوی مخالفت کرد و هنوز تصمیمی در مورد استعفای موسوی نگرفته است و این درحالی است که طبق چارت مدیریتی استقلال این تیم فعلا از خلیل‌زاده به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره و سعادتمند، منزوی و نظری به عنوان اعضای هیات‌مدیره بهره می‌برد. یعنی هیات‌مدیره‌ای چهار نفره که حداقل یک عضو کم دارد.

سعادتمند دست تنها امور را پیش می‌برد

اگر نخواهیم به زوج بودن تعداد نفرات فعلی اعضای هیات‌مدیره استقلال و کم اثر و خنثی بودن برخی از این اعضا اشاره کنیم، باید به تنها بودن سعادتمند در اداره امور و تامین منابع مالی و سازماندهی امور فنی و سایر موارد اجرایی اشاره کنیم. هرچند تصمیم عجیب خلیل‌زاده برای خداحافظی با استقلالی‌ها که حدود یک ماه پیش، شرط بازگشت خود را عدم مدیریت سعادتمند عنوان کرده بود نیز هنوز جای سوال دارد چراکه این تصمیم استقلال را به‌سمت یک ابهام مدیریتی دیگر سوق داده و مشخص نیست که آیا در آینده‌ای نزدیک خلیل‌زاده همچنان رئیس هیات‌مدیره واقعی خواهد ماند یا خیر. در این خصوص نیز شنیده می‌شود قرار است اعضای هیات‌مدیره یعنی این چهار نفر امروز جلسه‌ای را در باشگاه استقلال برگزار کنند.

جایگزین مباشری مشخص شد

هادی مباشری، معاون اداری باشگاه استقلال که در زمان فتحی به بدنه مدیریتی باشگاه اضافه شده بود نیز بعد از حضور یک‌ماهه سعادتمند در باشگاه از سمت خود کنار رفت تا آبی‌ها به‌دنبال یک معاون اداری دیگر باشند. مباشری که دومین حضور جدی‌اش در استقلال را سپری می‌کرد در یک مقطع توفانی و در آن زمان که هنوز جدایی استراماچونی از جمع استقلالی‌ها قطعی نشده بود و بازگشت وی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، در جمع معترضان استقلالی جلوی باشگاه حاضر شد و با آنها به مشاجره پرداخت و حتی خبر کتک خوردن او نیز از سوی رسانه‌ها منتشر شد.

طبق شنیده‌های «فرهیختگان» گویا قرار است بعد از ادغام معاونت‌های اداری و مالی با یکدیگر در باشگاه استقلال، یک عضو از دایره معتمدان وزیر ورزش، ریاست این اداره جدید در این باشگاه را عهده‌دار شود. شنیده می‌شود گویا مدیرعامل استقلال برای این سمت محمود صیدانلو، رئیس سابق فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری را درنظر گرفته که البته با وجود بازنشستگی صیدانلو به احتمال زیاد او در آینده‌ای نزدیک در باشگاه استقلال مشغول به‌کار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیم حکومتی کیسه و پول و...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج