جاباما
۹۸۹۲۷۳
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

رپورتاژ آگهی

همه چیز درباره‌ی مهاجرت، در زمان کرونا

این روز‌ها بیشتر کشور‌های جهان در حال دست و‌پنجه نرم کردن با این ویروس منحوس هستند، همانطور که می‌دانیم شیوع این ویروس اتفاقات عجیبی را در جهان رقم زده، سقوط بورس و متزلزل شدن اقتصاد جهان، بسته شدن مزر‌ها و … یکی از مهمترین اتفاقات متاثر از این بحران، مسئله مهاجرت به دیگر کشور‌ها و به تعویق افتادن پرونده‌های مهاجرتی است.

این روز‌ها بیشتر کشور‌های جهان در حال دست و‌پنجه نرم کردن با این ویروس منحوس هستند، همانطور که می‌دانیم شیوع این ویروس اتفاقات عجیبی را در جهان رقم زده، سقوط بورس و متزلزل شدن اقتصاد جهان، بسته شدن مزر‌ها و … یکی از مهمترین اتفاقات متاثر از این بحران، مسئله مهاجرت به دیگر کشور‌ها و به تعویق افتادن پرونده‌های مهاجرتی است. از همین رو کشور‌های دنیا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تغییراتی را در برنامه‌های مهاجرتی خود اعلام کرده‌اند.


همه چیز درباره‌ی مهاجرت، در زمان کرونا
در این مقاله می‌خواهیم تاثیر ویروس کرونا در مهاجرت را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهیم.
شرایط موجود بهترین فرصت جهت ارائه مدارک، برای مهاجران است
می‌توانیم برای مهاجرت به کشور مورد نظرمان، از همین امروز اقدام کنیم و مدارک مورد نظر خود را جمع آوری کنیم، تا هر زمان که محدودیت‌ها برداشته شد ما اولین نفر در صف مهاجران و بررسی پرونده‌مان باشیم. پس زمان را از دست ندهید و دست به کار شوید!
تاثیر کرونا بر سفر‌های خارجی
کشور ایران به عنوان یکی از کشور‌های درگیر ویروس کرونا، با مشکلاتی زیادی برای سفر‌های خارجی مواجه شده است. از عمده‌ترین مشکلات پیش روی افراد بسته شدن مرز‌ها و محدودیت‌های سفر‌ها است. بسیاری از تور‌های نوروزی و تفریحی به واسطه شیوع ویروس کرونا کنسل شده است. از همین رو، بسیاری از آژانس‌های مسافرتی بدون کسر هزینه مبالغ دریافتی را به متقاضیان عودت داده‌اند.

همه چیز درباره‌ی مهاجرت، در زمان کرونا
صنعت گردشگری، به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش اقتصاد در کشور‌های دنیا قلمداد می‌شود، این روز‌ها ویروس کرونا خسارت جبران‌ناپذیری را به صنعت وارد کرده است.
چه کشور‌هایی ممنوعیت ورود برای ایرانیان در نظر گرفته‌اند؟
بسیاری از کشور‌های دنیا با توجه به روند شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی را برای ورود ایرانیان به کشور خود در نظر گرفته‌اند، از جمله این کشور‌ها میتوان به:
ایتالیا، ترکیه، آمریکا، آلمان، کانادا، فرانسه، استرالیا، اسپانیا، آفریقا، روسیه، لبنان، قزاقستان، تاجیکستان، عمان، امارات، نیوزلند، هلند، چین و…. نام برد.
ویروس کرونا و لغو وقت سفارت‌ها
اولین قدم برای اخذ ویزای هر کشور، گرفتن وقت سفارت آن کشور است. در این زمان، افراد زیادی که قصد سفر به کشور‌های دیگر را داشتند از ماه‌های قبل، وقت سفارت خود را گرفته بودند، اما در حال حاضر به علت شیوع کرونا بیشتر سفارت‌ها به صورت موقتی اقدام به لغو وقت سفارت و یا جا‌به‌جایی آن به تاریخ دیگر کرده‌اند. بهتر است قبل از مراجعه به سفارت، حتما از لغو نشدن وقت خود مطمئن شوید.
آخرین وضعیت سفارتخانه‌ها در ایران در زمان شیوع کرونا
همانطور که گفتیم، گرفتن ویزای شینگن به دلیل تعطیلی سفارت‌ها در حال حاضر با مشکلاتی روبرو شده است. آخرین وضعیت سفارت‌ها در ایران به شرح ذیل است:
سفارت اتریش از تاریخ ۲۷ فوریه) ۸ اسفندماه ۹۸ (امکان صدور ویزا از طریق سفارت را ممنوع اعلام کرده و کسانی که قبل از این تاریخ، پاسپورت را تحویل داده‌اند نتیجه از طریق پیک برای مسافر ارسال خواهد شد.
سفارت ایتالیا هرگونه مراجعه به سفارت این کشور در ایران را ممنوع اعلام کرده و همچنین تا اطلاع ثانوی تشکیل پرونده جدید نخواهد داد.
سفارت آلمان از ۱۱ اسفند ۹۸ تا اطلاع ثانوی اقدام به تعطیلی سفارت خود در ایران کرده است.
سفارت لهستان بدون اعلام مدت زمان، خدمات خود را به حالت تعلیق درآورده است و در حال حاضر به وقت‌هایی که قبلا گرفته شده است خدمات ارائه می‌نماید.
سفارت هلند از تاریخ ۸ مارچ (۱۸ اسفند ۹۸) تا اطلاع ثانوی، کلیه خدمات روادید را به حالت تعلیق درآورده است و کلیه وقت‌های این بازه لغو شده‌اند.
سفارت دانمارک کلیه خدمات روادید خود را به حالت تعلیق درآورده است.
سفارت فرانسه در حال حاضر خدمات ویزا را انجام داده و مشکلی در روند صدور ویزا با شهروندان ایرانی ندارند. اما گمانه زنی‌هایی در رابطه با تعطیلی این سفارت هم در روز‌های آتی پیش‌بینی می‌شود.
کشورکانادا در حال حاضر در ایران کارگزاری برای صدور ویزا ندارد. با به وجود آمدن شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا امکان سفر به کشور‌ها برای انگشت‌نگاری ویزای کانادا وجود ندارد. برای همین باید برای اخذ ویزای خود صبر کنید، اما جای نگرانی وجود ندارد، زیرا افرادی که اقدام به ثبت نام ویزای خود کرده‌اند مهلت انجام انگشت‌نگاری آن‌ها از ۳۰ روز به ۹۰ روز افزایش داشته است.
محدودیت صدور ویزای توریستی
با توجه به ممنوعیت‌های در نظر گرفته شده در دیگر کشور‌ها و محدودیت‌های موجود برای ورود و خروج، در صورت عدم ضرورت از این گونه سفرها، اقدامتان را به تاخیر بیاندازند. این نکته بدین معنا است که شانس گرفتن ویزای توریستی در مدت شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش و همچنین امکان انتقال ویروس افزایش پیدا کرده است.
دولت کانادا، تمهیداتی برای درخواست ویزای توریستی ایرانیان در نظر گرفته است. ایرانیانی که ضرورتی برای دریافت ویزای توریستی دارند، قادر خواهند بود پرونده خود را به صورت آنلاین ارسال کنند.
رفتار کشور‌ها با مهاجران در زمان کرونا
بررسی رفتارشناسی مردم و دولت‌ها با ایرانیان مهاجر، بستگی به پیشینه و عقبه اخلاقی، رفتاری، اجتماعی و همینطور تشابهات و تضاد‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی کشور‌ها دارد. تقریبا همه کشورها، در حال حاضر، مرزشان را به روی کشور‌هایی که درصد ابتلای بالایی به کرونا داشته اند، بسته اند؛ اما توجه کنید که این اتفاق، همیشگی نیست و توجه داشته باشید که برای تکمیل پرونده مهاجرتمان نیاز به زمان داریم!
رفتار کشور ترکیه‌ با مهاجران در دوره شیوع کرونا
ورود به این کشور برای ایرانیان بسیار راحت است و نیازی به اخذ ویزا ندارد. در این روز‌های شیوع کرونا ترکیه جزو اولین کشور‌هایی بود که خیلی زود مرز خود را به روی ایران بست؛ اما بطور کلی رابطه‌ی دوستانه‌ای با ایران دارد و ایرانی‌ها هم در این کشور سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده‌اند، در واقع این مهاجرت‌های توریستی بدون ویزای ایرانیان، همواره به نفع ترک‌ها هم بوده است. امروزه این کشور شناخته شده، مهاجران زیادی از سرتاسر جهان را در خود جای داده، از این رو در حال حاضر نمی‌تواند ریسک کند و مرزهایش را به روی ایرانیان باز بگذارد و باعث نگرانی مهاجران دیگر کشور‌ها شود. از طرفی نرخ بالایی از مهاجرت به این کشور مربوط به تحصیل در ترکیه است.
دانشگاه‌های این کشور از رتبه و اعتبار خوبی برخوردار هستند و فرصت‌های بسیاری برای ایرانی‌ها ایجاد کرده است.
از تهدید کرونا تا فرصت مهاجرت
با توجه به مشکلات پیش آمده در جهان، پیشنهاد ما به شما این است که ناامید نشوید و رویای مهاجرت خود را همچنان در سر بپرورانید، چرا که این ویروس تا چند ماه دیگر بارش را می‌بنند و از بین می‌رود. پس از فرصت استفاده کنید!
در وحله اول می‌توانید بصورت آنلاین با مشاورین مهاجرت، شرایط خود را در میان بگذارید و مطمئن باشید که حداقل بیش از پنجاه درصد روند مهاجرتی شما در همین دوران و با همین شرایط قابل انجام شدن است.
با توجه به تمامی محدودیت ها، اگر به نیمه پر این لیوان نگاه کنید و هوشمندانه عمل کنید، می‌بینید که شیوع ویروس کرونا برای شما زمان خریده است. مثلا کسانی که نقصی مدرک دارند اکنون فرصت دارند تا مدارک خود را کامل کنند یا اشخاصی که تحت فشار زیاد زمانی بودند اکنون می‌توانند با حوصله و دقت بیشتر و متعاقبا با کیفیت دقیق‌تر و کاربردی‌تر مراحل را طی نمایند.
اگر شما فردی بودید که بخش اصلی پروسه مهاجرت خود را طی نموده و اکنون زمان سفرش فرا رسیده بود باید منتظر بمانید چرا که تمامی سفارت‌های کشور‌های مختلف به تناسب حداقل دوماه تعطیلی دارند، ضمن اینکه بخش اعظم پرواز‌های بین کشور‌ها لغو شده است، این‌ها همه در حالی است که تمام ارگان‌ها از جمله دانشگاه‌ها و مراکز کاری مختلف که طرف قرارداد شما بوده‌اند این شرایط را درک می‌کنند و حتی بخش اعظم این سختگیری‌ها برای حفظ سلامت خود شماست، دانشگاه‌ها و مراکز دیگر به متقاضیان و مراجعه کنندگان خود این فرصت را بدون اعمال جریمه یا از بین رفتن موقعیت فرد اعطا کرده‌اند.
اگر این مقاله برایتان مفید بود، حتما آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه دانش و تخصص دارید، تجربه و دانش خودتان را برای بهبود این مقاله با ما در میان بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج