۹۸۹۴۹۰
۳۷ نظر
۵۰۰۸
۳۷ نظر
۵۰۰۸
پ

روانخواه دلیل اصلی رفتن استراماچونی را فاش کرد

عضو سابق کمیته فنی استقلال بعد از حدود ۴ ماه از ترک ایران توسط آندره آ استراماچونی پرده از رازی بزرگ برداشت و در مورد علت جدایی او صحبت‌های جذابی را به زبان آورد.

ورزش سه: امید روانخواه در خصوص رفتن استراماچونی از باشگاه استقلال گفت: استقلال با استراماچونی شرایطی داشت که اگر بخواهیم تاریخ استقلال بعد از انقلاب را به سه قسمت تقسیم کنیم و در مورد سه دوره طلایی صحبت کنیم، اگر بخواهیم از نظر کیفیت تیمی سه دوره طلایی را در نظر بگیریم مطمئنا استقلال استراماچونی آن شرایط را داشت، ولی هیچ وقت نپرسید چرا این اتفاق افتاد.

او ادامه داد: زمانی که من در کمیته فنی بودم راجع به استراماچونی صحبت کردم، نقش خطیر و ارتباطی که در اروپا داشت در این انتقال خیلی مهم بود. باور کنید کسی استراماچونی را نمی‌شناخت، حتی مخالفش هم بودند. من دلیلی که برای انتخاب استراماچونی آوردم این بود که در یک باشگاه عوامل مختلفی کار می‌کنند، مثل کادرفنی، مدیرعامل هیئت مدیره، گروه پزشکی، کمیته فنی و بازیکنان تیم، ولی مهم‌ترین فرد در یک باشگاه سرمربی تیم است، یک سرمربی تیم را به کمال می‌رساند و یک مربی باشگاه را به فرش می‌رساند. ما می‌توانیم با یک انتخاب درست تمام نواقص باشگاه را پشت آن انتخاب درست پنهان کنیم و برویم باشگاه را درست کنیم.

وی افزود: من دقیقا این جمله را گفتم که شما نمی‌توانید ملاک انتخاب سرمربی استقلال را کارنامه قرار بدهید، ملاک باید کیفیت و دانش آن سرمربی باشد. گفتم شاید بروید یک مربی اروپای شرقی بیاورید یا یک سرمربی که در لیگ حوزه خلیج فارس کار کرده و حتی قهرمانی هم دارد، ولی آن مربی خودش تمرین را سازماندهی نمی‌کند و صرفا قهرمان شده است، چون باشگاهش باشگاه بوده است.

ما مشکلاتی داریم و مربی می‌خواهیم که پای کار باشد و خودش تیم را سازماندهی کند. من همان زمان به بازیکنان گفتم شاید این مربی نتواند تیم را قهرمان کند، ولی من قول می‌دهم تمام مشکلات تمرین شما را حل کند. لیگ ما لیگ تاکتیکی نیست و اگر یک مربی بتواند خوب تمرین بدهد و تمام نیاز‌های بازیکنان را در تمرین تامین کند می‌تواند موفق شود و اسم استقلال موفقیت را راحت‌تر می‌کند.

هافبک سابق استقلال در مورد انتقاد‌هایی که از او بابت آوردن استراماچونی می‌شد هم گفت: چقدر به من انتقاد می‌کردند، اما از همان اول بازیکنان راضی بودند و وقتی با آن‌ها صحبت می‌کردم از همه چیز راضی بودند، تنها مسائل مالی و مدیریتی راضی کننده نبود که همیشه با استقلال بوده است. همان موقع هم همین وزارت ورزش را داشتیم و این سوال پیش می‌آید چطور استقلال از هم پاشیده شد؟ اگر بگذارند جوان‌های خوب و مستعد چه در بخش فنی و چه مدیریت کار کنند، مطمئنا اتفاق‌های خوبی رقم می‌خورد.

روانخواه در مورد اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش و جوانان مقصر رفتن استراماچونی بود هم گفت: اینکه استراماچونی فرار کرد، همه اش به وزارت ورزش و جوانان بر نمی‌گردد. من خودم منتقد وزارت ورزش و جوانان هستم در بحث استقلال، ولی بخشی از آن هم به خود پیشکسوتان برمی گردد و ضعف مدیریت، یک قانون ساده است، وقتی چند ماه به بازیکن و مربی پول نمی‌دهی همین اتفاق رخ می‌دهد. یک وقت است پول نبوده و نداده اند که قابل تحمل است، ولی من می‌دانم آن زمان پول در باشگاه وجود داشت.

او در مورد انتشار قرارداد استراماچونی می‌گوید: چرا وقتی قرار است استراماچونی با استقلال پای میز مذاکزه بنشیند قراردادش منتشر شد؟ به چه شکل منتشر شد و چه کسی این کار را کرد؟ قرارداد استراماچونی خط قرمزش بود، چون رقمش پایین بود، متاسفانه این به مارکت او در اروپا لطمه می‌زد و در باشگاه می‌دانستند قرارداد او خط قرمزش است. برای فراری دادن استراماچونی اول خطیر را فراری دادند و یک جوری بود که شرایطش را برعلیه اش کردند که استعفا کرد و رفت و بعد از آن شرایط برای استراماچونی سخت شد و او هم رفت. وقتی شانس کمی برای بازگشت او بود قراردادش را منتشر کردند، انتشار قرارداد او توسط وزارت ورزش انجام نشد.

هافبک سابق استقلال در مورد نقش وزارت ورزش و جوانان در اتفاق‌های استقلال می‌گوید: اینکه وزارت ورزش و جوانان نتایج را مهندسی می‌کند خیلی پیچیده و سخت است و از سواد افرادی که در فوتبال هستند خارج است. با این حال می‌شود در استقلال سوء مدیریت را کاملا دید، وقتی قرار است تغییری مدیریتی در استقلال بشود کلی اسم مطرح می‌شود، اما برای پرسپولیس خیلی سکرت این کار انجام می‌شود.

این مسائل جای سوال دارد، مشکلات مالی و انضباطی پرسپولیس خیلی ساده حل می‌شود، ولی مشکلات استقلال خیلی پیچیده حل می‌شود. این‌ها سوال‌هایی است در ذهن مردم هستند، وقتی وزارت ورزش متولی دو باشگاه است این سوال به وجود می‌آید چرا سرمربی یک تیم موفق خیلی راحت به پرسپولیس می‌آید، اما برای استقلال اسکوچیچ سرمربی نمی‌شود؟ مردم وقتی این پازل‌ها را کنار هم می‌چینند احساس می‌کنند لیگ دارد مهندسی می‌شود.

او می‌گوید در انتخاب سرمربی برای استقلال حساسیت وجود ندارد: من می‌گویم وقتی قرار ست سرمربی انتخاب شود در استقلال هیچ حساسیتی وجود ندارد. ما باید بدانیم که مربیگری در استقلال کار سختی است، هم باید نیاز‌های تمرینی بازیکنان را بدانی و هم با توجه به شرایط مالی بتوانی تیم را مدیریت کنی، هم زیبا بازی کنی و هم خوب نتیجه بگیری و این‌ها از سختی‌های کار در باشگاه بزرگی مثل استقلال است.

روانخواه در مورد فروش بازیکن در استقلال هم گفت: اتفاقا من فکر می‌کنم این اتفاق بدی نیست، استقلال باید بازیکنانش را با قیمت خوب بفروشد و بعد آن پول را هزینه کند. اگر یک اللهیار صیادمنش به قیمت یک میلیون دلار یا یورو فروخته می‌شود، از پول آن باید ۴ اللهیار صیادمنش به وجود بیاید، مثل اتفاقی که در برزیل و آرژانتین رخ می‌دهد. اگر برنامه وجود داشت خیلی از اتفاق‌های مثبت می‌توانست در استقلال رخ بدهد، من خیلی امیدوار بودم، ولی همه ما فرار کردیم به خاطر اینکه همه به فکر پول و منافع خودشان بودند در حالی که وقتی راه تو درست باشد پول را هم با خود می‌آورد.

رونخواه در مورد رای بازی سپاهان- پرسپولیس هم گفت: نمی‌خواهم کار باشگاه سپاهان را تایید کنم، ولی فکر نمی‌کنید مسائل عجیبی رخ داد؟ مگر می‌شود یک باشگاه نخواهد بازی کند؟ واقعا لیگ در شرایط حساسی بود و اتفاق‌های عجیبی در بیرون از ورزشگاه رخ داده بود. آن بازی اصلا نباید به خاطر کرونا برگزار می‌شد، نه اینکه بدون تماشاگر شود. خود سازمان لیگ در اتفاق‌های آن بازی دخیل بود و نباید فقط سپاهان متضرر شود. این مسائل شک برانگیز است، بازی سپاهان و پرسپولیس در کل لیگ تاثیرگذاشت و با این نتیجه شرایط و سرنوشت بازی‌ها تغییر کرد و تیم‌های مدعی امیدشان خیلی کمتر شد.

هافبک سابق استقلال در پایان گفت: من نمی‌خواهم در مورد فردی صحبت کنم، ولی همین آقای موسوی به صبا آمده نیمه کاراین تیم را رها کرده و در استقلال خوزستان هم همین کار را تکرار کرده است. با این سابقه چرا اجازه داده اند ایشان به استقلال بیاید؟ یعنی یکی نباید این مسائل را رصد کند؟ باید مشخص شود یک نفر از کجا پول می‌آورد و چطور آن را قرض می‌دهد. این مسائل خیلی مهم است.

نمی‌دانم داستان‌هایی که گفته می‌شود چقدر صحت دارد، ولی گوش ما به این اتفاق‌های مدیریتی در استقلال آشنا است. این مسائل مشکلات اصلی استقلال است و این است که برای هواداران این سوال به وجود می‌آورد که چرا وزارت ورزش دقت بیشتری روی انتخاب مدیران این باشگاه ندارد؟ با اینکه همیشه مدعی در این سمت زیاد است، ولی وزارت ورزش هیچوقت در این باره انتخاب درستی نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه مطمئن شدیم که قهرمانیهای پرسپولیس بدجور سوزونده.اگه پرسپولیس پوکر کنه.تلفاتش از کرونا بیشتر میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بلانسبت همه پرسپولیسیا این یارو مثل سگ دروغ میگه وتهمت میزنه و این از عوارض سوزش پوکر قهرماتیه خخخخخخخخخخخخخخخخ خوشا به حال پرشپولیس با داشتن چنین دشمنلن بی مغزی

      • بدون نام

        لنگی تا الان چیزی ب اسم حرف حساب یا واقعیت بگوشت رسیده؟پوکر فقط یه نفر کرد و اونم پرویز مظلومی بود که چوبلتون کرد

      • بدون نام

        لنگیا تمام مردم ایران که هیچ تمام دنیا میدونن که لیگ ایران سه ساله مهندسی شده ست،تیم متفور حکومتی باید میرفت دسته دو اما سلطانیفر بیشرف بهش جام داد،بازی نکرده جام تقدیم کرد حالا امتیاز تقدیم میکنه،سرمربی استقلال و فراری داد،سرمربی پدیده رو انجوری گرفت سپاهان و انجوری زمین گیر کرد،داوران هم که اظهرمنالشمس

    • علی 11

      ای قربون حرف حساب، حرف زدن یه آدم تحصیلکرده و با ادب کجا و حرفهای هوچیگرانه بعضی‌ها کجا، بنده با اینکه سپاهانی هستم ولی همیشه امید روانخواه رو به عنوان یه آدم درست حسابی فوتبال یاد کردم

    • بدون نام

      تو هم دیگه آدم شدی از مهندسی حرف میزنی. برو اول قوره بشو بعد حرف از مویز بزن.

    • بدون نام

      خب معلومه یحیی گل محمدی که خودش کاپیتان پرسپولیس بوده راحتتر میاد پرسپولیس تا اسکوچیچ که گفتن اول بدهیشو بده بعد بیاد؟ استفراعتون ندادش

      پاسخ ها

      • خسته ازتبعیض

        اخه منظورش برانکو و 10مربی گرانقیمت 15سال اخیر پرسمولیس بوده درمقابل قلعه نوعی مرفاوی منصوریان و....

      • بدون نام

        اره جون مادرت یحیی به خاطر مادر تو آمد

    • مجید

      آقای به قول خودت کارشناس لطف کن به عنوان هوادار استقلال درموردبازی پرسپولیس و سپاهان نظر نده واقعا جای تاسف داره چه قدر دارید میسوزید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برگذار نشدن بازی سپاهان وپرسپولیس فقط وفقط به خاطرمصدمیت بازیکنان سپاهان بود وترس از باخت. همین.

      • بدون نام

        برگذار نشدن بازی سپاهان وپرسپولیس فقط وفقط به خاطرمصدمیت بازیکنان سپاهان بود وترس از باخت. همین.

    • حمید

      عالی درست دقیق چکشی،

    • hamid

      خیلی منطقی بود حرفاش

      پاسخ ها

      • اسماعیل

        بله منطقی بود

      • اسماعیل

        بله منطقی بود

      • ایمان

        نمیدونم چرا حرفی از رفتم برانکو و کاربران و مشکلات مالی پرسپولیس نظر.منطق اگه اینه وای به حال بی منطق ها

      • بدون نام

        نمدانم این آقا از کی کارشناس شده یکی میخواد سوال کنه اگر جای پرسپولیس واستقلال عوض می شد بازم اینگونه افاضات میکرد.6شیخ علی کشکت را بساب

      • علی

        شما که دم ازکارشناسی میزنی مگه چشم نداشتی ببینی سپاهان واردزمین نشد.مگه بازی محلی بود.درضمن بازی بدوتماشاگر برای همه بود

      • علی

        بازی بدون تماشاگر برای کل دنیا بود اقای کارشناس منطق که نداری متاسفانه

    • بدون نام

      من موندم اينايي که ادعا ميکنند عقل دارن واقعا عقل دارند؟ اين آقا چرا در مورد تيمش همان روز تو آزادي بازي کرد صحبت نميکنه چرا نميگه تمام تيمها اون روز بدون تماشاگر بازي کردند ؟واقعا خودشونو زدند به خريت
      خر اسمش خر است ولي از خيلي آدماي خرنما بهتر است

    • محمود

      وقتی آخر همه رو پیدا کنی میشه وزارت ورزش، من سوال میکنم، شما میگید وزرات عامل فرار استرا نبود مدیر بود، کی مدیر رو انتخاب میکنه؟ آیا مدیران استقلال و پرسپولیس، میتونن نظر وزیر رو زمین بگذارند؟
      پس پشت همه ی این سیاه بازیها سلطانی فره، که با احساس مردم، پول بیت المال بازی میکنه، چرا هیچ دستگاه نظارتی از او سوال نمیکنه؟ این آقا که یقه اش رو تا پس کله اش محکم بسته،روز قیامت چطور میخواد پاسخ بده؟

    • تاجیـــم تا چشـــت درآد

      بجز موجودات لنگی اگه از الاغم بپرسی میگه حق سپاهان را خوردن،همونطور که به راحتی حق استقلالو خوردن،همونطور که همه بسیج شدن لنگ موفق شه و بقیه تیما تضعیف شن،اصن این دولت دستاوردش تضعیف رقبا،مهیا کردن شرایط برا لنگ و قهرمانیای پوشالی برا لنگ بود،وسلام

      پاسخ ها

      • کیسه زباله آبی

        فعلاً که چش و چار تو و امثال تو دراومده ، «کیسه چی»!!
        خخخخخخخخخخ
        بپا نچایی! دق نکنی از این همه حرصی که میخوری! بابا، یه پوکر که ارزش اینهمه جلز و ولز رو نداره! تازه، مال سرورتون هم که هست! تیمیه که سال‌هاست زیرش دست و پا می‌زنید. الان دیگه باید عادت شده باشه!!
        خخخ

    • gholam.k.l.d

      اشکال ازتونیست آقاامید...بالاخره موفقیت رقیب سوزش داره...

    • آریان

      آخ که پرسپولیس عزیز چطور حال بدخواهان تو گرفتی

    • gorgiyadollah

      تا ادمهایی مثل شما هستند وتفکرشان در مقابل موفقیت تیمهای دیگر با خیالبافی و نظرات کورکورانه وحسادت همراه باشد هیچ وقت استقلال موفق نخواهد شد وزارت ورزش برای کدام تیمها گل زده که برا استقلال نزده .همه تیمها بازی کردند سپاهان هم باید بازی میکرد







      پرسپولیس زحمت کشیده وقهرمان شده ما همه. بازیها را میبینیم خجالت بکشید با این حرف زدنها وتهمتها .

      پاسخ ها

      • محمد

        بااین قضاوتهای ناحقی که کردی بدان آتش جهنم برتو واجب است

    • پیرمرد پرسپولیسی

      عالی ،دقیق ،چکشی ،تا بیخ سوختید !!! حالا باپوکر دیگه باید آتش نشانی روخبرکنید .

    • ح بابایی

      نظرات عالی بود.... واقعا چرا سپاهان پیروزی اصلا برگزار شد؟

    • بدون نام

      گل دومت به لنگ خیلی قشنگ بود
      گلی هم که به دلی سازی سنقر زدی قشنگ بود ولی حیف دوتاش رو به دوتا تیم مریض زدی
      دمت گرمه امید خان

    • انتی اسنپ

      واقعا درست ومنطقی بودتحلیلش.حالا بعضی ها میگن مگه وزیرباید پنالتی بزنه؟نه وزیر باید زیرساخت های دوتیم روبعنوان نفراول درست وعادلانه انتخاب ومدیریت کنه.

    • منطق

      برخی برای اینکه دیده شوند ، دست به کارهای عجیبی می زنند ، آقای روانخواه ، شما برای دیده شدن صحبت منطقی و محکمه پسند بزن ، همان روز بازی پرسپولیس- سپاهان ، چند بازی دیگر در ایران با شرایط کرونا بدون تماشگر انجام شد، حالا این انجام این بازی که نتیجه اش معلوم نبود چه ربطی به وزارت دارد؟ انصاف چیز خوبی است آقای روانخواه!!!!!

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه وزیر ورزش را که عین پسر پسرخوانده تفاوت قائل هست واقعا ماهیت وزیر لنگی واسه همه افراد مشخص شده چرا نماینده گان بی لیاقت ایشان را احضار نمیکند جای تعجب داره چون در جعل اسناد ایشان نقش داشت

    • دنیا

      اون زمان اصللااسم کروناروهم نشنیده بودیم چی میگی

    • پرسپولیس

      اگه وزارت طرف پرسپولیس بود که نمیذاشت برانکو یه سال بدون دریافت حقوق بذاره بره.حالا مقایسه کنید برای برگردوندن برانکو چیکار کردند و برای استراماچونی چیکار کردند؟تنها تفاوت پرسپولیس و استقلال این بود که پرسپولیس برانکو و باقری رو داشت

      پاسخ ها

      • خسته ازتبعیض

        خیلی بی ربط گفتی . برانکو چهارسال موند استرا چهارماه...درضمن تلاش برای بازگرداندن استرا فقط تورسانه ها وهوچیگری بود اصلا چرا استرا فقط بعدازچندماه وصدرنشینی رفت .اگه پولش دومیدادند اصلا نمیتونست بره...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج