جاباما
۹۸۹۴۹۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۸ سال از لالیگای رکورد‌ها گذشت

رئال مادرید توانست در فصل ۱۲-۲۰۱۱ با یک رکورد خیره کننده فاتح لالیگا شود.

ایسنا: به نقل از موندو دپورتیوو، رئال مادرید هشت سال پیش در چنین روزی توانست با فتح لالیگا رکورد جدیدی در این رقابت‌ها ثبت کند. این قهرمانی با پیروزی ۳ بر صفر برابر اتلتیک بیلبائو در سن مامس به دست آمد. تیم تحت هدایت ژوزه مورینیو به حکمرانی بارسلونا پایان داد و توانست با ثبت ۱۲۱ گل در ۳۸ بازی، دو شکست و کسب ۱۰۰ امتیاز قهرمانی را در لالیگا به دست آورد.

در آن سال سفیدپوشان با رهبری کریستیانو رونالدو که توانست ۶۰ گل در ۵۵ بازی (۴۶ گل در لالیگا، ۱۰ گل در لیگ قهرمانان اروپا و ۴ گل در کوپا دل ری) به ثمر برساند یک فوتبال بر اساس ضد حمله را ارائه دادند. در میانه میدان بازیکنان خوبی مانند مسوت اوزیل و ژابی آلونسو حضور داشتند. کریم بنزما و گونسالو ایگواین دیگر مهاجم‌های این تیم به ترتیب توانستند ۳۲ و ۲۶ گل به ثمر برسانند. این در حالی بود که خوسه کایخون با ۱۳ گل چهارمین گلزن برتر تیمش بود.

آن عنوان سی و دومین قهرمانی رئال مادرید در لالیگا محسوب می‌شد (پس از آن سفیدپوشان تنها توانستند یک بار قهرمان این بازی‌ها شوند). شاگردان مورینیو تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند اما در ضربات پنالتی مغلوب بایرن مونیخ شدند. هم‌چنین در کوپا دل ری در یک چهارم نهایی از بارسلونا شکست خوردند. با این حال توانستند یک جام را با ثبت رکورد به خود اختصاص دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج