۹۸۹۷
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

از درمان سرماخوردگي تا سردرد

درمان های خانگی پرطرفدار/ معجزه زردآلوهاي له شده

اگرچه مردم سراسر جهان از نسخه‌هاي خانگي براي درمان برخي مشكلات خود استفاده مي‌كنند ولي‌ما به شما توصيه مي‌كنيم اين شيوه‌ها را با مشاوره درمانگرتان تجربه كنيد.

درمان های خانگی پرطرفدار/ معجزه زردآلوهاي له شده

درمان های خانگی پرطرفدار/ معجزه زردآلوهاي له شده

بسياري از ما عادت‌مان شده تا هنگام ابتلا به دردهاي ساده و كوچك از قبيل سردرد، كمردرد و دل درد، دست به دامن نسخه‌هاي كم نظير مادربزرگ‌هاي‌مان ‌شويم و با خوردن دم نوش يا جوشانده يك گياه دارويي يا استفاده موضعي از پمادها و روغن‌هاي گياهي درد را به‌گونه‌اي تسكين ‌دهيم. مردم كشورهاي مختلف در سراسر جهان نيز هنگام مشاهده دردهاي خفيف و سرپايي همين كار را مي‌كنند و بسياري از آن‌ها به‌ويژه در كشورهاي آسيايي و آمريكايي نسخه‌هاي خانگي و گياهي مادربزرگ‌ها و درمانگران طب سنتي را به داروهاي شيميايي ترجيح مي‌دهند. اگر چه ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم با نسخه‌هاي طبيعي و خانگي مردم سراسر جهان براي درمان اختلال‌هاي مختلف در بدن آشنا شويد اما سفارش اكيد داريم كه پيش از تجربه اين نسخه‌ها با درمانگر خود مشورت كنيد.


سردردها

1 - تكنيك تنفس و تنظيم دم و بازدم در مدت زمان 15-10 دقيقه در محيطي با نشاط و پر از اكسيژن كمك زيادي به تسكين سردرد مي‌كند. به آرامي نفس كشيدن و با آگاهي و آرامش به ريلكسي اعصاب رسيدن، خود يكي از بهترين شيوه‌هاي بهبود سردردهايي است كه ناشي از چند ساعت كار شبانه روزي و بي‌وقفه است.

2 - ماساژ كف پا يا موضع درد در ناحيه سر با كمك روغن و اسانس نعنا يكي ديگر از شيوه‌هاي تسكين سردرد است. در اين نوع سردردها بيمار احساس مي‌كند كه عضلات سر و عروق خوني آن گرفته و عضلات سخت به‌نظر مي‌رسد.


دردهاي عضلاني

۳ - براي تسكين دردهاي عضلاني و مفصلي پاشويه كردن و ماساژ دادن عضلات و مفاصل با جوشانده برگ تازه گزنه توصيه شده است. اين جوشانده براي دردهاي عضلاني كه ناشي از فعاليت و ورزش شديد است بسيار موثر است.

۴ - بسياري از مردم اروپا بر اين باورند كه پس از گرفتگي عضلات و آغاز درد در ناحيه گرفتگي، خوردن يك قاشق غذاخوري خردل زرد مي‌تواند در كاهش سريع درد موثر باشد.

۵ - ماساژ عضلات دردناك با تركيبي از ريشه خردل پودر شده و روغن زيتون مي‌تواند مسكن فوري براي كاهش دردهاي عضلاني- مفصلي باشد.

۶ - دراز كشيدن در وان حمامي كه با آب ولرم و مقداري نمك دريايي پر شده نيز به كاهش دردهاي مفصلي و آرامش عضلات كمك مي‌كند.


كاهش تب و حرارت بيمار

مردم شهرهاي مختلف در جهان براي كاهش تب و حرارت بيماران‌شان در شرايط لزوم از تكنيك‌هاي مختلفي استفاده مي‌كنند؛ يكي از رايج‌ترين اين روش‌ها كه ما نيز از آن براي كاهش تب و حرارت بدن بيمار استفاده مي‌كنيم، پاشويه كردن بيمار يا مرطوب كردن بدن وي با دستمالي مرطوب و آب خنك است اما به جز اين روش، تكنيك‌ها و نسخه‌هاي خانگي ديگري نيز در جهان وجود دارد كه برخي از آن‌ها را مرور مي‌كنيم.

7 - استفاده از مخلوطي از چند زردآلوي له شده و يك قاشق غذاخوري عسل مي‌تواند تركيب مناسبي براي كاهش ميزان حرارت بدن در افراد بزرگسال باشد. ضمن آن‌كه برخي از مردم بر اين باورند، اين تركيب حرارت بدن را از درون دستگاه گوارش نيز كاهش مي‌دهد.

8 - نوشيدن چند ليوان آب پرتقال تازه و خنك نيز در تنظيم حرارت بدن در شرايطي كه تب و حرارت چندان بالا نيست، بسيار موثر است. به خاطر داشته باشيد كه اين آب ميوه بايد حتما طبيعي باشد و هيچ‌گونه چاشني شيريني به آن اضافه نشده باشد.

9 - برخي از مادربزرگ‌ها به نوه‌هاي‌شان توصيه مي‌كردند، پس از گذراندن تب و كاهش حرارت بدن‌شان يك تا 2 ليوان آب انگور تازه ميل كنند. اين آب ميوه علاوه بر بازگرداندن رطوبت از دست رفته به بدن به تقويت سيستم ايمني نيز كمك مي‌كند.


يكي از شيوه‌هاي درمان مكمل براي بهبود آنفلوآنزا و سرماخوردگي خوردن يك حبه سير با هر وعده غذايي است. امروزه قرص‌ها و كپسول‌هايي نيز در داروخانه‌ها ديده مي‌شود كه همين خاصيت را دارند


درمان سرماخوردگي و زكام

تكنيك‌ها و روش‌هاي مختلفي در مكاتب طب سنتي و طبيعي براي درمان سرماخوردگي و تسكين دردها و عوارض ناشي از آن وجود دارد كه برخي از آن‌ها را اگر چه ممكن است در كتاب‌هاي پزشكي مدرن نبينيم اما تجربه درمانگران و مادربزرگ‌ها نشان مي‌دهد كه در تسكين سرماخوردگي، زكام و سرفه مفيد و موثر بوده است.

10 - نوشيدن روزانه يك ليوان آب جوش با يك قاشق غذاخوري عسل و يك قاشق چاي خوري پودر گياه صبر به تقويت سيستم ايمني بدن كمك مي‌كند و در مواقعي كه فرد مبتلا به سرفه است آن را تسكين مي‌دهد.

11 - در مواردي كه گلودردها حسي مانند گره خوردن جسمي خارجي در گلو را براي بيمار تداعي مي‌كند، بهترين روش براي برطرف شدن آن قرقره كردن آب ليموي تازه و كمي آب براي از بين رفتن باكتري‌هاي درون دهان، گلو و تسكين درد ناحيه گلو است.

12 - گنجاندن عسل در وعده غذايي صبحانه به‌صورت روزانه همزمان با شروع شدن فصل پاييز در پيشگيري از ابتلا به زكام و سرماخوردگي بسيار موثر است.

13 - يكي از شيوه‌هاي درمان مكمل براي بهبود آنفلوآنزا و سرماخوردگي خوردن يك حبه سير با وعده غذايي است. امروزه قرص‌ها و كپسول‌هايي نيز در داروخانه‌ها ديده مي‌شود كه همين خاصيت را دارند.


درمان های خانگی پرطرفدار/ معجزه زردآلوهاي له شده

تسكين سوزش سوختگي‌هاي سطحي

در مواردي كه نوع سوختگي سطحي است و محل آسيب ديده داراي زخم باز و هيچ‌گونه عفونت و جراحتي نيست مي‌توان از روش‌هاي زير براي بهبود سوزش و تسكين درد محل سوختگي استفاده كرد.

۱۴ - ماساژ با عصاره يا ژل آلو‌‌ورا كه از ميان برگ شكسته شده اين گياه به دست مي‌آيد بهترين آرام بخش و تسكين‌دهنده براي سوزش سوختگي‌هاي سطحي است.

۱۵ - به باور برخي از مردم در كشورهاي شرق آسيا، شست و شوي محل سوختگي با سس رقيق شده سويا به كاهش درد و از بين رفتن قرمزي سوختگي‌هاي سطحي بسيار كمك مي‌كند.

۱۶ - در باور ايرانيان باستان نيز عسل به‌عنوان برترين داروي طبيعي براي درمان سوختگي‌هاي سطحي مورد استفاده قرار مي‌گرفته و مي‌گيرد. قرار دادن عسل روي سوختگي و پانسمان آن در بهبود هر چه سريع‌تر سوختگي و برطرف شدن اسكار باقي مانده از آن نقش مهمي دارد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

درمان های خانگی پرطرفدار/ معجزه زردآلوهاي له شده


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج