جاباما
۹۹۰۰۹۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

کار فدراسیون و کی‌روش چگونه به دادگاه کشید؟

ماجرای فرجام خواهی ایران روی پرونده پرداخت پاداش ۲۰۰ هزار دلاری به کارلوس کی روش وارد فاز جدیدی شده است.

ورزش سه: ماجرای فرجام خواهی ایران روی پرونده پرداخت پاداش ۲۰۰ هزار دلاری به کارلوس کی روش وارد فاز جدیدی شده است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بنابر قراردادی که بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ با فدراسیون فوتبال ایران امضا کرد برای عنوان سومی جام ملت های آسیا مبلغ ۲۰۰ هزار دلار پاداش طلب کرده است؛ حال آنکه رقابت های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ در کشور امارات فاقد دیدا رده بندی بوده و همین مسئله طرفین را به یک جنگ حقوقی وارد کرده است.

برطبق قراردادی که میان فدراسیون ایران و کارلوس کی روش امضا شده، فدراسیون متعهد شده در صورت کسب عنوان سومی در رقابت ها، به کارلوس کی روش مبلغ ۲۰۰ هزار دلار پاداش پرداخت کند، اما با توجه به اینکه جام ملت های آسیا در دور جدید مانند جام ملت های اروپا فاقد دیدار رده بندی بوده و دیدارهای رده بندی نیز پلی آف تلقی می شده است، فدراسیون فوتبال از پرداخت این مبلغ به کی روش شانه خالی کرده است؛ موضوعی که با واکنش کی روش و اقدام سریع و شکایت او به فیفا منجر شده و سرمربی سابق تیم ملی فعلا راند اول پرونده را به سود خود تمام کرده است.

کی روش که حالا در کلمبیا رویاهای جدید را دنبال می کند، بعد از خاتمه جام جهانی در مرز ماندن و رفتن، تصمیم به عقد قراراداد جدید و کوتاه مدتی با فدراسیون فوتبال ایران گرفت که مبلغ آن در حدود یک و نیم میلیارد دلار برآورد می‌شود. در عین حال کی روش برای حضور در مراحل مختلف جام ملت های آسیا پاداش هایی را در قرارداد خود لحاظ کرده است ولی عجیب ترین بند به قسمتی مربوط می شود که برای عنوان سومی در جام ملت های آسیا، مبلغ ۲۰۰ هزار دلار پاداش در نظر گرفته شده است؛ موضوعی که احتمالا در غفلت هر دو طرف قرارداد، روی کاغذ آمده و مورد توافق قرار گرفته است.

از سویی فدراسیون فوتبال ایران با توجه به اطلاع از قوانین بازی ها، نمی تواند ادعا کند از عدم برگزاری مسابقات در دیدار رده بندی اطلاع نداشته و از طرف دیگر کارلوس کی روش با استناد به دفترچه جمع بندی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ و حضور ایران در عنوان سوم کلی (و نه رسمی) می تواند ادعا کند که ایران باید این پول را به وی پرداخت کند.

تا اینجای کار استنادهای کی روش بیش از فدراسیون فوتبال ایران قابل قبول بوده و فیفا رای اولیه را برای پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار دلار و البته جریمه، به سود کی روش صادر کرده است. این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران با درخواست گرانت (جزئیات پرونده) قصد دارد این کیس را به دادگاه عالی ورزش ( CAS ) ببرد و در آنجا دوباره برای احقاق حق خود تلاش کند. با این حال به نظر نمی رسد با توجه به مستندات، نتیجه ای غیر از آنچه در فیفا دست کی روش را گرفته، نصیب فدراسیون فوتبال ایران شود.

استناد فیفا برای اعلام حکم، مربوط به قوانین بازی ها و اطلاع فدراسیون فوتبال از این قوانین است. بنابر گفته مرجع رسیدگی با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال ایران اطلاع داشته که در این رقابت ها، بازی رده بندی برگزار نمی شود، نمی توانسته پرداخت پاداش را منوط به مسابقه سومی و چهارمی کند و بنابراین حضور در مرحله نیمه نهایی به عنوان رتبه سوم کلی در نظر گرفته شده است؛ چرا که فدراسیون نمی تواند اثبات کند که تیم ملی در این رقابت ها به رتبه سوم دست پیدا نکرده است.

این موردی است که فدراسیون فوتبال ایران قصد داشته از آن برای فرار از یک پرداخت ۲۰۰ هزار دلاری استفاده کند، اما استنادات لازم برای این موضوع در اختیار طرف ایرانی نیست و به نظر می رسد ارجاع پرونده به دادگاه CAS به جز زمان خریدن چیز دیگری نصیب ایران نکند، تا پرونده کارلوس کی روش نیز مانند قریب به اکثریت بازیکنان و مربیان شاغل در ایران در فیفا ختم به جریمه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فردا پس فردا خانواده این دلال موزامبیکی هم درخواست غرامت میکنند. که شوهرم این مدت ایران بود غصه خورده یا پیر تر شده. داره راه وآپشن های جدید ی را یاد مربی خارجی میده. اسکوچیچ را از همین حالا کنترل کنید.. کپی برداری از روی کیروش نکنه مثل استراماچونی

    • پرسپولیس عشقه

      اینم جنتلمنتون که این قدر پول مملکت هدر دادین جناب کفاشیان تاج ساکت همتون باید تو دادگاهی بشین جواب بیت المال مردم بدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج