۹۹۰۱۴۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

قضاوت داوران در لیگ نوزدهم چه نتیجه‌ای برای پرسپولیس رقم زد؟

پیام حیدری کابوس کالدرون شد!

پیام حیدری یکی از داورانی بود که در سال‌های اخیر او را پرسپولیسی می‌دانستند، اما این داور همیشه خوش‌یمن برای پرسپولیسی‌ها در لیگ نوزدهم به کابوس کالدرون تبدیل شد.

خبر ورزشی: پیام حیدری یکی از داورانی بود که در سال‌های اخیر او را پرسپولیسی می‌دانستند، اما این داور همیشه خوش‌یمن برای پرسپولیسی‌ها در لیگ نوزدهم به کابوس کالدرون تبدیل شد.

داوری در لیگ برتر فوتبال ایران همیشه با انتقادات فراوانی روبه‌رو است که بخش زیادی از آن هم بی‌دلیل نیست. داورانی که حقوق و دستمزد خود را به موقع دریافت نمی‌کنند و در هنگام بازی از زمین و زمان فحش می‌خورند، عجیب هم نیست که تمرکز لازم برای قضاوت نداشته باشند.

تازه بعضی‌ها داور‌ها را متمایل به رنگ‌های خاصی می‌دانند؛ مثلاً می‌گویند وحید کاظمی برای سپاهان خوب سوت می‌زند و یا برادران حیدری قرمز هستند. این انتقاد‌های بجا و نابجا بهترین داور قاره آسیا و یکی از سه داور برتر جهان یعنی علیرضا فغانی را از فوتبال ایران فراری داد.

از بس که به او گفتند پرسپولیسی هستی و به خانواده اش در ورزشگاه آزادی توهین کردند که چمدان‌هایش را بست و از لیگ برتر ایران به سمت فوتبال استرالیا فرار کرد. همین فغانی که در جام‌های جهانی فوتبال بدون عیب و نقص سوت می‌زد در ایران زیر فشار توهین سکو‌ها و مربیان گاهی اشتباهاتی می‌کرد که از یک داور در سطح او توقع نداشتیم.

البته داوران فوتبال ایران بی‌عیب و نقص نیستند ولی خب تا چیزی ثابت نشده نباید تهمت زد. مثلاً می‌گفتند برادران حیدری پرسپولیسی هستند ولی در همین لیگ نوزدهم از ۴ شکست پرسپولیس، ۳ شکست در روزی رقم خورد که برادران حیدری قاضی میدان بودند و این خلاف اصل پرسپولیسی بودن آنهاست.

حالا شاید از شانس هر وقت سوت را دست یکی از دو برادر می‌دادند روز خوب پرسپولیس بود و سرخپوشان هم برنده می‌شدند، اما آیا این دلیلی بر پرسپولیسی بودن آنهاست؟ بیایید ببینیم کدام داور‌ها برای پرسپولیس شانس بیشتری می‌آورند و سرخپوشان تهرانی در حضور کدام داور بیشتر بردند.

بیشترین قضاوت

بیژن حیدری بیشترین قضاوت در لیگ نوزدهم را برای پرسپولیس داشت. او در چهار بازی هفته‌های دوم، هشتم، سیزدهم و نوزدهم مأمور قضاوت بازی‌های پرسپولیس بود که حاصل آن دو برد، یک تساوی و یک باخت برای سرخپوشان تهرانی شد.

تعداد داوران

در ۲۰ بازی لیگ برتر برای پرسپولیس ۱۰ داور وظیفه قضاوت را بر عهده داشتند و موعود بنیادی‌فر، سیدمهدی سیدعلی، بیژن حیدری، پیام حیدری، صفایی، اکبریان، سیدوحید کاظمی، عرب‌براقی، اشکان خورشیدی و منصوریان برای این تیم سوت زدند.

صد در‌صد پیروزی

سیدعلی، خورشیدی، عرب‌براقی، منصوریان، اکبریان و بنیادی‌فر داورانی بودند که در روز قضاوت آن‌ها در لیگ نوزدهم پرسپولیس نتیجه‌ای جز برد کسب نکرد و آمار صد در‌صد پیروزی را دارند.

صد در‌صد شکست

پیام حیدری یکی از داورانی بود که در سال‌های اخیر او را پرسپولیسی می‌دانستند، اما این داور همیشه خوش‌یمن برای پرسپولیسی‌ها در لیگ نوزدهم به کابوس کالدرون تبدیل شد و در شکست‌های یک بر صفر برابر شهرخودرو و نفت مسجدسلیمان قاضی میدان بود.

نه خوب نه بد

وحید کاظمی تنها داوری است که نتایج به دست آماده پرسپولیس با قضاوت‌های او نه خوب است و نه بد. کاظمی در دیدار با سپاهان شکست پرسپولیس را سوت زد و در دیدار با صنعت نفت آبادان سوت پیروزی را برای سرخپوشان تهرانی نواخت.

نزدیک‌ترین داوری متوالی

موعود بنیادی‌فر تنها داوری است که در ۴ هفته دو بار برای پرسپولیس سوت زده است. بنیادی‌فر بعد از قضاوت هفته اولش برای پرسپولیس در هفته چهارم، داور شهرآورد تهران شد تا بعد از تنها دو هفته باز هم قاضی بازی پرسپولیس باشد. بنیادی‌فر بعد از این بازی دیگر در لیگ نوزدهم برای پرسپولیس سوت نزده و در همان دو بازی که سوت زد سرخپوشان برنده میدان بودند.

سوت برد‌های پرگل دست چه کسی بود؟

بر خلاف پیام حیدری، برادرش بیژن با وجود قضاوت شکست پرسپولیس برابر تراکتور همچنان برای سرخپوشان خوش‌یمن است. دکتر حیدری در هر دو برد پرگل این فصل لیگ برتر پرسپولیس برابر شاهین بوشهر و ذوب‌آهن اصفهان که با نتایج ۵ بر صفر و ۳ بر صفر خاتمه یافت داور مسابقه بود.

تک سوت

سه داور در تنها یک بازی پرسپولیس قاضی میدان بودند که هر سه داور رأی به برد سرخپوشان دادند. عرب‌براقی، خورشیدی و اکبریان داورانی هستند که در تنها یک بازی از لیگ قاضی دیدار‌های پرسپولیس بودند.

قاضی بد‌ترین شکست پرسپولیس

پرسپولیس در هفته پنجم لیگ برتر سنگین‌ترین شکستش را در لیگ نوزدهم تجربه کرد و با نتیجه ۲ بر صفر به سپاهان باخت که این دیدار را سیدوحید کاظمی سوت زد.

***

در این مطلب قصد نداشتیم نوع قضاوت داوران را مورد بحث قرار دهیم. مثلاً صفایی سه دیدار را این فصل برای پرسپولیس سوت زده که در دو دیدار برای سرخپوشان پنالتی گرفته و در یک بازی هم بازیکن حریف را اخراج کرده است. اصلاً موضوع بحث ما عملکرد داوران نیست و فقط نتایج به دست آمده در روز حضور آن‌ها را بررسی کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج