جاباما
۹۹۰۱۴۱
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

ادامه لیگ برتر بیشتر به ضرر کدام تیم است؟

پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان از تیم‌هایی هستند که نسبت به دیگر تیم‌ها از تماشاگران بیشتری در بازی‌ها برخوردار هستند و قطعاً با بازی‌های بدون تماشاگر، ضرر خواهند کرد.

خبر ورزشی: پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان از تیم‌هایی هستند که نسبت به دیگر تیم‌ها از تماشاگران بیشتری در بازی‌ها برخوردار هستند و قطعاً با بازی‌های بدون تماشاگر، ضرر خواهند کرد.

از راهرو‌های فدراسیون فوتبال خبر رسیده ادامه ۹ هفته باقی‌مانده این فصل لیگ برتر قرار است از خرداد ادامه یابد. البته بر همین اساس نیز قرار است با دستورالعملی که به باشگاه‌ها داده می‌شود، تیم‌ها تمرینات خود را از ۲۰ اردیبهشت برگزار کنند.

نکته بسیار مهم اینجاست که به طور یقین بازی‌ها بدون تماشاگر و با نظارت وزارت بهداشت و درمان در ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود و این مسئله به ضرر تیم‌های پرتماشاگر است. پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان از تیم‌هایی هستند که نسبت به دیگر تیم‌ها از تماشاگران بیشتری در بازی‌ها برخوردار هستند و قطعاً با بازی‌های بدون تماشاگر، ضرر خواهند کرد.

پرسپولیس که با ۴۷ امتیاز بیشترین شانس قهرمانی را دارد و با توجه به بازی‌های باقی‌مانده‌اش که با رقیبان اصلی نیست، شانس بسیار بالایی برای قهرمانی دارد. پیکان، شاهین بوشهر، ماشین‌سازی، فولاد، نفت مسجدسلیمان، نساجی، ذوب‌آهن، گل‌گهر و سایپا حریفان آتی سرخپوشان هستند و شاید بازی‌های بدون تماشاگر برای پرسپولیس زیاد دردسرساز نباشد.

اما استقلال برخلاف رقیب دیرینه بازی‌های راحتی پیش‌رو ندارد. البته آبی‌پوشان با احتساب بازی عقب‌افتاده با فولاد خوزستان، ۱۰ دیدار تا پایان لیگ باید انجام دهند و بعد از سرخپوشان روی کاغذ شانس بیشتری برای قهرمانی دارند.

با این حساب استقلالِ مجیدی باید با تیم‌های فولاد، سایپا، پارس جنوبی، تراکتور، صنعت نفت آبادان، نساجی، سپاهان، شهر خودرو، پیکان و شاهین بوشهر بازی کند و با توجه به اینکه تیم‌های فولاد، شهر خودرو، سپاهان و حتی صنعت نفت آبادان جزو بالانشینان هستند، کار آبی‌پوشان سخت خواهد بود که بدون حمایت تماشاگران خودی امتیازات لازم را کسب کنند.

سپاهان اصفهان هم با ۳۷ امتیاز شانس قهرمانی دارد، ولی این تیم هم باید در ۹ دیدار باقی‌مانده خود حداکثر امتیازات را به دست بیاورد و خوش‌شانس باشد که پرسپولیس و دیگر مدعیان امتیاز از دست بدهند. سپاهان باید به ترتیب با تیم‌های گل‌گهر، سایپا، پارس جنوبی، تراکتور، صنعت نفت آبادان، استقلال، نساجی، شهر خودرو و پیکان بازی کند و با توجه به دیدار‌هایی که با استقلال، تراکتور و شهر خودرو دارد، قطعاً تقابل‌های آسانی پیش‌رو نخواهد داشت. ضمن اینکه در بازی‌های خانگی از چیزی به نام حمایت تماشاگر هم برخوردار نیست.

اما حکایت تراکتور هم برای خود جالب است؛ تراکتوری‌ها در ۲۱ هفته گذشته از لیگ ۱۰ بازی را در خانه برگزار کردند و تنها شکست خانگی آن‌ها مقابل استقلال استراماچونی در دور رفت بود. قرمزپوشان تراکتور از ۱۰ بازی خانگی خود ۲۵ امتیاز کسب کردند و بهترین تیم از لحاظ کسب امتیاز خانگی به حساب می‌آیند.

تراکتور که از حمایت پرشور هواداران خود در بازی‌های خانگی سود می‌برد، حالا باید بدون حمایت علاقه‌مندان و در ورزشگاه خالی یادگار امام (ره) به میدان برود و قطعاً از این لحاظ دچار ضرر می‌شود. بد نیست بدانید به طور میانگین حدود ۴۵ هزار هوادار بازی‌های تراکتور را در یادگار امام (ره) از نزدیک تماشا می‌کردند و تیم خود را مورد حمایت قرار می‌دادند.

نباید فراموش کرد که جدا از بازی‌های خانگی، دو تیم پرسپولیس و استقلال در سایر شهرستان‌ها هم هواداران خود را دارند. طبیعتاً با توجه به جدول بازی‌های باقی‌مانده، استقلال و سپس پرسپولیس بیشترین ضرر و زیان از بازی پشت در‌های بسته را متحمل خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیش درچار

      ولی اگربازیهابرگزارشودیک روحیه ونشاطی توی جامعه ایجادمیشودحتی اگربدون تماشاگرباشدمگراینکه تیمیهایی چون شانس موفقیت خودراکم میبینندمخالفت کنند.که عین ناجوانمردی است ..

    • بدون نام

      موافق تعطیلی لیگ هستن به بهانه کرونا
      پوکر قهرمانی پرسپولیس واسشون مرگه

    • بدون نام

      پوکرفساد همه راناراحت کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج