جاباما
۹۹۰۱۵۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لیگ‌های مطرح فوتبال اروپا در آستانه بازگشایی

به‌نظر می‌رسد فرانسه تنها کشوری در بین ۵ لیگ معتبر اروپایی باشد که تصمیم به‌تعطیلی مسابقات خود گرفته است و ۴ لیگ دیگر به‌زودی تمرینات و مسابقات خود را آغاز خواهند کرد.

فرهیختگان: به‌نظر می‌رسد فرانسه تنها کشوری در بین ۵ لیگ معتبر اروپایی باشد که تصمیم به‌تعطیلی مسابقات خود گرفته است و ۴ لیگ دیگر به‌زودی تمرینات و مسابقات خود را آغاز خواهند کرد. شیوع بیماری کرونا در جهان به‌سرعت باعث تعویق رقابت‌های فوتبال شد.

درحالی‌که هنوز خطر به‌صورت کامل رفع نشده و مخالفت‌ها برای از سرگیری بازی‌ها وجود دارد، اما اکثر لیگ‌های معتبر ترجیح می‌دهند بیش از این دچار ضرر مالی نشوند و هرچه زودتر مسابقات خود را آغاز کنند. در انگلیس، دولت موافق ادامه لیگ است و اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد از دو یا سه هفته دیگر تمرینات پیگیری خواهد شد و مسابقات نیز در خردادماه و البته بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

تایید نخست‌وزیر

سه لیگ اسپانیا، آلمان و ایتالیا نیز تقریبا در آستانه بازگشایی هستند و شواهد نشان می‌دهد برنامه‌ریزی‌ها برای پیگری بازی‌ها در حال انجام است. اپیدمی کرونا درحال فروکش کردن است و حالا باشگاه‌های فوتبال که در این مدت تعطیلی، میلیون‌ها یورو ضرر کرده‌اند، می‌خواهند هرچه زودتر مسابقات را آغاز کنند تا بودجه لازم برای پرداخت دستمزدهای بازیکنان و همچنین تقویت تیم خود در نقل‌وانتقالات تابستانی را داشته باشند.

اگرچه طبق آخرین آمار در روز شنبه، ۲۷۶ نفر در اثر ابتلا به کرونا در اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند، اما پدرو سانچز، نخست‌وزیر این کشور ابراز امیدواری کرد که لالیگا به‌زودی و پشت درهای بسته برگزار می‌شود. تاکنون ۲۵۱۰۰ نفر از مردم این کشور به‌دلیل کرونا فوت کرده‌اند، اما به‌دلیل اینکه شیب ابتلا به این بیماری رو به نزول است، سران دولت تصمیم گرفتند مجوز انجام بازی‌های فوتبال را صادر کنند. سانچز درباره تصمیمات جدید دولتش گفت: «امیدواریم به‌زودی تصمیم نهایی درباره تاریخ شروع لالیگا و سایر مسابقات ورزشی گرفته شود. فعلا اجازه تمرینات انفرادی برای تیم‌ها را صادر کرده‌ایم و اگر شرایط همین‌گونه پیش برود، به‌زودی اجازه برگزاری مسابقات نیز داده خواهد شد. البته فعلا هواداران باید از طریق تلویزیون بازی‌ها را تماشا کنند و حضور در ورزشگاه‌ها هنوز خطرناک و ناامن است.»

در آلمان هم تیم‌های بوندس‌لیگایی چندین روز است که تمرینات خود را آغاز کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه این کشور کمتر درگیر گسترش این ویروس بوده، زودتر از سایر لیگ‌ها بتواند مسابقات خود را آغاز کند. حتی شاید طی دو یا سه هفته آینده شاهد پیگیری بوندس‌لیگا باشیم که می‌تواند خبر بسیار خوبی برای فوتبال‌دوستان باشد. تصمیم‌گیرنده نهایی در این زمینه دولت آلمان است که باید تایید کند که انجام مسابقات خطری برای بازیکنان نخواهد داشت.

سیمون رولفس، مدیر ورزشی بایرلورکوزن در این زمینه می‌گوید: «مهم‌ترین نکته این است که سیاستمدارها تایید کنند که انجام بازی‌ها بدون حضور تماشاگر تهدیدی برای سلامت افراد نیست و ما می‌توانیم بازی‌ها را بدون نگرانی برگزار کنیم. آنها فکر می‌کنند ما توانایی انجام این کار را داریم. فکر می‌کنم حداکثر طی هفته آینده تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود و در همین ماه جاری میلادی بازی‌ها برگزار شود البته اینکه اواسط یا اواخر ماه باشد هنوز مشخص نیست.»

اختلاف در سری A

باشگاه‌های ایتالیایی نیز اعلام کرده‌اند از امروز یا فردا تمرینات خود را پیگیری خواهند کرد. رم، ساسولو، پارما و اسپال باشگاه‌هایی هستند که گفته‌اند این هفته تمرینات خود را به‌صورت انفرادی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کمپ‌های تمرینی خود آغاز می‌کنند و فعلا تمرینات گروهی در دستور کار آنها نیست.

البته فعلا در این کشور تردیدهایی درباره ادامه مسابقات وجود دارد و مسئولان برگزاری سری A هنوز با وزارت بهداشت بر سر چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی به‌توافق نرسیده‌اند. یکی از بندهای اصلی اختلاف درباره تصمیم‌گیری درخصوص زمانی است که تست کرونای یکی از بازیکنان مثبت اعلام شود. براساس دستورالعمل این پروتکل درصورت وقوع چنین اتفاقی، بازیکن مورد نظر باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد و سایر افرادی که با او در تماس بوده‌اند نیز باید تحت نظارت قرار گیرند. درصورت چنین اتفاقی ممکن است حتی ادامه حضور آن تیم در مسابقات به‌خطر بیفتد و به‌همین‌دلیل مسئولان بازی‌ها با این بند مخالفند.

آنها معتقدند همان‌گونه که در آلمان پس از انتشار خبر ابتلای سه بازیکن تیم کلن به کرونا، تنها همین سه بازیکن راهی قرنطینه شدند، در ایتالیا هم باید چنین قانونی اعمال شود تا برگزاری بازی‌ها دچار وقفه دوباره نشود. فعلا دولت ایتالیا اجازه آغاز تمرینات را برای تیم‌ها صادر کرده و طی یک ماه آینده با بررسی شرایط درخصوص ادامه مسابقات نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج