۹۹۰۴۰۰
۱۸ نظر
۵۰۱۰
۱۸ نظر
۵۰۱۰
پ

نامه مطهری به آملی لاریجانی درباره قانون انتخابات

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست استفساریه قانون انتخابات مجلس درباره ردصلاحیت منتخبان مجلس پس از تایید اولیه را در دستور کار مجمع قرار دهد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست استفساریه قانون انتخابات مجلس درباره ردصلاحیت منتخبان مجلس پس از تایید اولیه را در دستور کار مجمع قرار دهد.

در نامه علی مطهری خطاب به صادق لاریجانی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:

«جناب آقای صادق لاریجانی دامت برکاته

رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

با اهداء سلام، شاید مستحضر باشید که پس از رد صلاحیت منتخب مردم اصفهان در انتخابات مجلس دهم، در اوایل این مجلس استفساریه‌ای درباره تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تصویب مجلس رسید مبنی بر این که پس از تأیید صلاحیت اولیه و رأی مردم، شورای نگهبان نمی‌تواند منتخب مردم را رد صلاحیت کند بلکه طبق ماده ۳۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس باید اسناد و مدارک جدید به مجلس ارسال شود تا در بررسی اعتبارنامه‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد و اگر بناست آن فرد حذف شود، به احترام رأی مردم این کار توسط مجلس که نماینده مردم است انجام شود نه اینکه شورای نگهبان پس از رأی مردم رأساً اقدام به حذف او نماید.

شورای نگهبان با این مصوبه مجلس مخالفت کرد و مجلس بر نظر خود اصرار ورزید، لذا این مصوبه در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد. عجیب است که تا امروز هنوز رسیدگی به این مصوبه در دستور کار مجمع قرار نگرفته است. اینجانب از طریق دبیرخانه مجمع موضوع را پیگیری کردم، در پاسخ گفتند چون تا یک سال پس از وصول، در دستور کار مجمع قرار نگرفته است طبق آیین‌نامه مجمع نظر شورای نگهبان حاکم است.

البته سابقه این موضوع به قبل از ریاست جناب‌عالی برمی‌گردد ولی این سؤال برای بنده و سایر نمایندگان مجلس و مردم مطرح است که اولاً چرا تا یک سال این مصوبه در دستورکار مجمع قرار نگرفته است. اگر در دستور قرار گرفته بود و تکلیف آن روشن شده بود، امروز ابهام و بحث و جدل در موضوع مدرک تحصیلی منتخب مجلس یازدهم از حوزه تفرش وجود نداشت که آیا باید در بررسی اعتبارنامه‌ها در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شود یا شورای نگهبان می‌تواند رأساً انتخابات آن حوزه را باطل کند.

ثانیاً اساساً آیا این ماده آیین‌نامه مجمع، عادلانه و حکیمانه است که اگر موضوع مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان تا یک سال در دستور کار مجمع قرار نگرفت، نظر شورای نگهبان حاکم است؟ آیا این احتمال وجود ندارد که دبیرخانه مجمع زمانی که با مصوبه‌ای از مجلس مخالف است، آن را تا یک سال در دستور کار قرار ندهد تا نظر شورای نگهبان حاکم شود؟

این نامه را از آن جهت سرگشاده نوشتم که مردم ما بدانند که اگر گاهی گفته می‌شود مجلس ناکارآمد است، برخی از عوامل ناکارآمدی به خارج از مجلس مربوط است.

به هرحال تقاضا دارم دستور فرمایید این موضوع در دستور کار مجمع قرار گیرد و چنانچه نیاز به اصلاح آیین‌نامه است اقدام مقتضی انجام شود. قبلاً از حسن توجه جناب‌عالی سپاسگزارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرج

      باز به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری چند نفر دورت جمع شدند خیال باطل کردی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفش درسته..مطهری تنها نماینده واقعی در مجلس ایرانه .که بدون لکنت وترس از کسی حرفشو می زنه....

      • ن

        اینو صلاحیتش رو تائید کنید
        ول کن نیس

    • عادل

      موضوع مطروحه آقای مطهری دیریازود یک موضوع بسیارمهم است چون نماینده ها دارای مردم انتخاب میشوند ورای آنها باید ارزش داشته باشد مرحبا آقای مطهری الحق پسرخاله پدرتی

    • بدون نام

      آملی لاریجانی راباجنتی وکدخدایی درنیانداز؟!

    • بدون نام

      داره خودش به زمین زمان میزنه که چراتاییدنشده ...

    • بدون نام

      خدایا دوره ش کی تموم میشه؟ استاد مطهری بزرگ کجا و استاد فرار به جلو و فرار از پاسخگویی کجا

    • بدون نام

      مطهری اصلاحطلبه و اگر رد صلاحیت نمبشد قطعأ رأی نمی آورد چون چهره واقعی متورمین اصلاحطلب برای مردم روشن شده ؟!؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطهری نه اصلاح طلبه نه اصولگرا تنها نماینده واقعی در مجلس ایرانه که بدون ترس حرفشو می زنه..در ضمن بعضی اقایون که مرد میدان بدون رقیب می باشند .باید از حرف های درست ایشون ناراحت باشند

    • مصطفی

      تو این سه سال چرا پیگیری نکردی ؟ الان تا بیای جواب نامتو بگیری فرصت تمامه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا یک نامه نمی دهی که در این وضعیت کرونا مردم را به دفاتر خدمات دولت نکشاند برای ثبت نام کد بورس و اوراق بهادار برای سهام عدالت

    • بدون نام

      نماینده باید برای همیشه پاسخگوی اعمالش باشه ،

      پاسخ ها

      • بینام

        خوب اگر راست می‌گویند اصلاح‌طلبان را تایید می‌کردند تا مردم نشون آنها میداد کی رای میاره

      • محمد کاظم پانیره

        ایشون در جایی گفته بود مجلس حرف آخر را نمی‌زند! خب اگه راست میگی عطای این مجلس رو به لقایش ببخش، بابا اگه خدایی فکر میکنی ! برای چی اینقدر دنبال پست و مقامی ، چون ردصلاحیت شده زمین و زمان رو به هم میدوزه.

    • حسین فولادگر

      نمدونم این بشرچراازرونمیره؟ باز نظرمیده!

    • محسن

      حرفش کاملاً درست است. چرا نظر مجلس شورای اسلامی حاکم نباشد.

    • حسن

      مطهری آنقدر خودت را به این در وآن در نزن این کار خدا بود که تو رد صلاحیت شدی چون برای مردم کاری نکردی جز به افراد خاص که بتونی تنش ببار آوری واقع ان سخت است که صندلی را ترک کنی البته برای افراد کم خیلی هم صندلی مهم نیست ولی برای مثل شما خیلی خیلی سخت است

    • بدون نام

      دفاع از حق و حقوق لازمه زندگی است بهر حال در یک نظام الهی مظلوم واقع شده است تنها صحبت پست ومقام نیست اعتبار وشخصیت انسان نباید نادیده گرفته شود انهاییکه همواره دم از عدالت واسلام میزنند کجا هستند مرحله ازمایش وامتحان است نباید درقبال همچون مواردی از ترس جانب احتیاط را در پیش گرفته از مسیولیت شانه خالی کند بتماشای ضایع حقی بنشیند و در برابر ظالم سکوت کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج