جاباما
۹۹۰۴۹۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

کنایه نماینده مجلس به درخواست ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا

یک نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید در ایران امکان خرید بلیت و تهیه یک صندلی برای دیداری در شش ماه آینده که یکی از الزامات فیفا است وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: یک نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید در ایران امکان خرید بلیت و تهیه یک صندلی برای دیداری در شش ماه آینده که یکی از الزامات فیفا است وجود ندارد.

محمدرضا تابش، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره دورنمای درخواست فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ گفت: شاید پتانسیل بالقوه برای برگزاری جام ملت های آسیا را در کشورمان داشته باشیم اما بالفعل شدن آن را در شرایط و وضعیت کشور تا هفت سال آینده بعید است.

* ساخت ۱۰ ورزشگاه دور از توان ایران است

وی درباره اینکه میزبان چهار سال زودتر معلوم می‌شود گفت: با توجه به بضاعت مالی و توانمندی موجود در کشور که به علت تحریم‌ها با چالش های بسیاری روبرو شده است، ساخت حداقل ۱۰ ورزشگاه مدرن دور از توان ایران است.

* آیا امکان خرید بلیت برای دیداری در شش ماه آینده در آزادی وجود دارد؟

نماینده مجلس شورای اسلامی که در برنامه رادیویی ایران امروز صحبت می‌کرد، در واکنش به اظهارات مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون مبنی بر اینکه ۱۲ ورزشگاه استاندارد در ایران وجود دارد، گفت: ما ورزشگاه استاندارد نداریم. یکی از الزامات میزبانی این است که هواداران از شش ماه قبل بلیت خود را خریداری کنند. آیا در ورزشگاه آزادی چنین شرایطی وجود دارد؟ داشتن ورزشگاه به حرف نیست. من هم می‌توانم بگویم ۲۰ ورزشگاه داریم. ادعای داشتن ورزشگاه با استانداردهای فیفا و AFC به دور از واقعیت است.

تابش تاکید کرد: در حسن نیت مسئولان فدراسیون فوتبال شکی ندارم ولی وقتی اهتمام به کاری می‌کنید باید راهبرد و استراتژی هم مشخص باشد. باید ضرورت‌های میزبانی را به دست بیاوریم. باید وزارتخانه‌های مختلف نسبت به مسئولیتی که دارند متعهد شوند و در زمان مقرر ماموریت خود را به پایان برسانند.

* رقبای ما برای اخذ میزبانی شرایط بهتری دارند

وی با بیان اینکه رقبای ایران در آسیا لابی‌های قدرتمندی دارند، یادآور شد: باید ببینیم رقبای ما چه کسانی هستند. قطر دو سال دیگر میزبان جام جهانی است و عربستان منابع مالی و قدرت لابی گری دارد. هند هم در مقایسه با ایران به زعم تصمیم گیرندگان شرایط بهتری دارد. موافقت فیفا هم در این شرایط مطرح است که با این پرونده‌های مالی بعید به نظر می آید به میزبانی ایران موافقت کنند.

تابش همچنین در واکنش به اظهارات مهدی محمدنبی نبی مبنی بر اینکه فوتبال ایران در صورت نگرفتن میزبانی چیزی از دست نمی‌دهد، تاکید کرد: ما خیلی چیزی از دست می دهیم. ما چندین بار برای گرفتن میزبانی اقدام کردیم و شکست خوردیم. در گذشته هم در مسابقاتی قهرمانی شدیم که فقط چهار تیم در آن تورنمنت حضور داشتند. شکست در گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ دور از شأن ملت ایران است.

* نباید AFC به دهان ما بزند

این نماینده مجلس تصریح کرد: در این موضوع تاریخ و تمدن سازی ملت شریف ایران مطرح است. این موضوع وهن به ملت است که به علت فراهم نشدن امکانات لازی و ناتوانی در لابی با نمایندگان AFC میزبانی را از دست بدهیم. نباید به جایی برسیم که AFC به دهان ما بزند و ایرادهای ما را بگوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر بدانی تاج چکار کرد با ورزش ایران

    • بدون نام

      بزارین ای اف سی یه خورده بنده به این کار مسئولین ما چیکار داری داداش!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج