جاباما
۹۹۰۵۹۱
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

نبی: کی‌روش با تعصب بود، اما ویلموتس نه!

دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید قصد دارد تا درباره شکایت کارلوس کی‌روش با او صحبت کند تا با گفت‌وگو مشکل برطرف شود.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید قصد دارد تا درباره شکایت کارلوس کی‌روش با او صحبت کند تا با گفت‌وگو مشکل برطرف شود.

مهدی محمد نبی درباره زمان شروع لیگ اظهار کرد: ما منتظر نظر ستاد مبارزه با کرونا هستیم. بعد نظر آنها در هیات رییسه بررسی می‌شود و تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنیم. همه نقطه نظرات به نظر ستاد برمی‌گردد. قبول دارم تعلیق فوتبال بلاتکیلی به وجود آورده است اما با این حال برخی باشگاه ها از طریق فضای مجازی تمرینات بازیکنان را زیر نظر دارند.

وی افزود: برای ادامه لیگ باید زمان نقل‌وانتقالات فصل بعد را هم در نظر بگیریم. باید ٨ هفته زمان برای نقل‌وانتقالات داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارسال نامه از سوی باشگاه‌ها تاثیری در اتخاذ تصمیم فدراسیون فوتبال دارد یا خیر، گفت: در هر صورت باید باید به قوانین کشور و لیگ احترام گذاشته شود. این نامه‌ها تاثیر دارد اما تصمیم باید بر اساس مقررات اتخاذ شود.

نبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع شکایت کارلوس کی‌روش بابت پاداش جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و گفت: در ۵ دسمامبر کی‌روش شکایت می‌کند. و ۵ مارس رای به دست فدراسیون می‌رسد. ۴ روز بعد هم درخواست مشروح حکم ارائه می‌شود. با این حال فدراسیون فوتبال هنوز شکایتی به CAS نکرده است. برای مشروح حکم هم ١۵هزار فرانک بر عهده ماست که باید پرداخت کنیم. این را بدانید ما نمی‌توانیم بدون موافقت هیات رییسه به CAS شکایت کنیم. در نامه مشروح حکم عنوان شده ٢۵هزار فرانک باید پرداخت کنیم اما ما به فیفا اعلام کردیم که فقط ١۵هزارتا برای ماست و ١٠ هزار تا برای کی‌روش است. البته کی‌روش فردی عاطفی است و به دنبال این هستیم با او صحبت کنیم تا موضوع شکایت را با تعدیل مناسب حل کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه درباره قرارداد درگان اسکوچیچ هم گفت: قرارداد سرمربی تیم ملی تا پایان جام ملتهای چین است البته مرحله به مرحله پیش می‌رود. وقتی مرحله‌ای تمام می‌شود کارفرما تصمیم می گیرد که ادامه بدهد یا خیر. با این حال او سرمربی تیم ملی ایران است و وظیفه داریم کمک کنیم چون ۴ بازی حیاتی پیش روی ماست. باید از ۴ بازی پیش رو ١٢ امیتاز بگیریم.

او همچنین به موضوع درخواست میزبانی جام ملتهای آسیا اشاره کرد و گفت: برای جام ملت‌های ٢٠١٩ چند کشور تقاضا داده بودند که ما و اماراتی به آخر رسدیم در نهایت امارات انتخاب شد. در بحث حمل و نقل ٩٠ فرودگاه داریم که ١٩ فرودگاه بین‌المللی هستند. در این زمینه باید تعامل خوبی با رسانه‌ها و وزارت‌خانه مختلف داشته باشیم چون می‌توانیم این میزبانی را بگیریم.

نبی درباره آخرین وضعیت شکایت مارک ویلموتس هم گفت: بعد از شکایت ویلموتس فدراسیون وکیلی استخدام کرد بود که بعد متوجه شدند تخصص این وکیل در دوپینگ است. بعد او را کنار گذاشتند. و با نظر هیات رییسه آقای لودویک انتخاب شد. الان هم برخی وکلای ایرانی کارش را زیر نظر دارند. وکیل ما را هیات رییسه انتخاب کرده است و در تخصص من نیست که در پرونده تراکتور و او چه گذشته است. در این زمینه بخش حقوقی باید پاسخ بدهد.

وی تصریح کرد: ولیموتس مربی‌ای بدون زحمت و تعصب نسبت به تیم ملی بود. به برخی مربیان کلماتی (جایزه بگیر) که درباره آن‌ها می‌گوییم وارد است.

نبی درباره اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال هم گفت: پیش از این فیفا از ما جدول زمان بندی خواسته بود. ما پس از تصویب هیأت رییسه، ٢٠ فروردین ماه جدول زمان بندی اصلاح اساسنامه را به فیفا ارسال کردیم. کار شروع شده و نظرات مجمع را جمع کردیم و کمیته حقوقی هم آن‌ها را لحاظ می‌کند. به غیر از پیشنهادات اعضای مجمع فیفا نکاتی را به ما تکلیف کرده بود که در اساسنامه لحاظ شود. البته ما قوانین کشور خودمان را هم باید سر لوحه کارمان قرار بدهیم و فیفا هم به آن احترام می‌گذارد. فکر می‌کنم تا آخر اردیبهشت پیش نویس اولیه را برای فیفا ارسال کنیم و پس از آن در هیات رییسه مطرح می‌شود و بعد برای اعضا ارسال می‌شود تا در روز مجمع تصویب شود. بعد از تصویب هم به مرحله بعد یعنی انتخابات وارد می‌شویم.

او در پاسخ به این سوال که آیا اساسنامه فدراسیون فوتبال تصویب هیات دولت را نیاز دارد یا خیر، گفت: آن دیگر جزو محفوظ‌های فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش است. قوانین داخلی ما در اولویت است و اساسنامه باید مسیر قانونی را طی کند. در دوره قبلی که انتخاب برگزار شد، قانونی بود چون مجمع اساسنامه را مصوب کرده بود. نمایده فیفا و AFC هم در مجمع حضور داشتند اما اینکه مصوبه هیات دولت را نداشت یا داشت، به هر حال مجمع قانونی برگزار شد. در متن انگلیسی اساسنامه جمله‌ای نوشته شده بود که با ترجمه متفاوت بود اما در ماده ٩ اساسنامه آمده بود هرگاه مقایرتی رخ دهد، زبان فارسی تقدم دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چین ، قاتل بین المللی

      با همون تعصبش حدود ۴ تا جام برامون گرفت . با شکایتهاش هم تعصبش رو کامل کرد.

    • بدون نام

      بخور هم بود مث شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج