۹۹۰۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

از همين امروز دست به كار شويد.

دم‌نوش‌هاي ضدبيماري پاییزی

اگر دوست داريد پاييز و زمستان را بدون سرماخوردگي و زكام پشت سر بگذاريد بايد از همين امروز دست به كار شويد. تنها راه گذراندن پاييز و زمستان بدون دردسر تقويت سيستم ايمني بدن و افزايش توان جسمي براي مقابله با انواع بيماري‌ها و ويروس‌هاي شايع اين فصل است.

دم‌نوش‌هاي ضدبيماري پاییزی

دم‌نوش‌هاي ضدبيماري پاییزی

اگر دوست داريد پاييز و زمستان را بدون سرماخوردگي و زكام پشت سر بگذاريد بايد از همين امروز دست به كار شويد. درمانگران طب سنتي در جهان بر اين باورند كه تنها راه گذراندن پاييز و زمستان بدون دردسر تقويت سيستم ايمني بدن و افزايش توان جسمي براي مقابله با انواع بيماري‌ها و ويروس‌هاي شايع اين فصل است. به همين دليل اين درمانگران به خانواده‌ها توصيه مي‌كنند تا مصرف برخي از گياهان و موادغذايي را در آستانه شروع فصل پاييز در سبد غذايي خود و فرزندان‌شان بگنجانند و تدابير سلامت و تندرستي اين مكاتب درماني را همزمان با شروع فصل‌هاي سرد در خانه اجرا كنند.


پاكسازي يا بخور گياهي

يكي از ساده‌ترين روش‌ها در طب سنتي ايران براي پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي، التهاب‌هاي مجاري تنفسي و حتي عفونت‌هاي سينوسي استفاده از بخورهاي گياهي در طول فصل پاييز و زمستان است. از آنجا كه آماده كردن اين بخورها اصلا كار مشكلي نيست، پيشنهاد مي‌كنيم دست كم يك بار در روز فضاي خانه را با بخورها گياهي پاكسازي كنيد.

بهترين گياهان دارويي براي تهيه بخور آويشن و بابونه است كه مي‌توان از هر يك از آن‌ها به تنهايي يا در كنار هم براي پاكسازي فضاي خانه استفاده كرد. براي تهيه اين بخور بهتر است ميزان مساوي از هر يك از اين 2 گياه را در 2 ليوان آب بجوشانيد و پس از آن‌كه آب به جوش آمد آن را روي حرارت بسيار كم گذاشته و اجازه دهيد بخار آن در سراسر فضاي خانه پخش شود. اين بخور علاوه بر پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها به‌عنوان يك درمان كمكي مي‌تواند در بهبود سرماخوردگي، زكام و التهاب‌هاي سيستم تنفسي به شما كمك كند.


دم‌نوش‌هاي ضدبيماري پاییزی

سالاد مقوي پاييزي

براي تقويت سيستم ايمني و دفاعي بدن از همين امروز مي‌توانيد دست به كار شويد. با برنامه‌ريزي مشخص و منظم هر روز از سبزي‌ها و ميوه‌هاي تازه حاوي آنتي‌اكسيدان در رژيم و برنامه غذايي خود استفاده كنيد. به اين ترتيب كه در يكي از وعده‌ها يا ميان وعده‌ها حتما تمامي اعضاي خانواده را به صرف يك سالاد ميوه مقوي گرد هم جمع كنيد. بهتر است از ميوه‌هاي تازه در اين برنامه غذايي استفاده كنيد. علاوه بر اين سبزي‌هايي مانند اسفناج، كلم و هويج را هر روز در يكي از وعده‌هاي غذايي ميل كنيد. اين دستور را در طول فصل‌هاي سرد سال ادامه دهيد به‌ويژه اگر در گروه افرادي قرار داريد كه پاييز از راه نرسيده دچار سرماخوردگي مي‌شوند.


دم‌نوش‌هاي ضدبيماري پاییزی

تسكين علائم با چاي سلماني‌ها

درمانگران مكتب طب سنتي هند، (آيورودا)، براي درمان سرماخوردگي از چاي و دم‌نوش دارچين استفاده مي‌كنند. اين درمانگران علاوه‌بر آن‌كه از دارچين به‌صورت مستقل براي درمان سرماخوردگي، آنفلوآنزا و زكام استفاده مي‌كنند، از اين چوب خوش عطر و بو براي تهيه برخي از داروهاي تركيبي خود براي درمان بيماري‌هايي دستگاه گوارش، نفخ شكم، اسهال و تسكين دردهاي روزهاي قاعدگي نيز بهره مي‌گيرند. درمانگران مكتب آيورودا بر اين باورند كه نوشيدن يك تا ۲ ليوان چاي دارچين در طول روز سيستم دفاعي بدن را نسبت به ابتلا به سرماخوردگي و زكام مقاوم و ايمن مي‌كند.


دم‌نوش‌هاي ضدبيماري پاییزی

دم‌نوش گل‌گاوزبان بنوشيد

براي پيشگيري از ابتلا به زكام و سرماخوردگي و تقويت خود كافي است دم نوش گل گاوزبان را به برنامه هفتگي خود اضافه كنيد.

به‌عنوان مثال مي‌توانيد هفته‌اي ۲‌فنجان گل گاوزبان را در برنامه روزانه خود قرار دهيد و در كنار نوشيدن چاي معمولي يا چاي سبز‌، دم نوش گل گاوزبان بنوشيد و سپس نوشيدن دم نوش گاوزبان را ادامه دهيد و تعداد فنجان‌ها را به ۳ تا ۴ فنجان در هفته برسانيد. اين نوشيدني كمك مي‌كند تا علاوه بر تعريق كافي بدن، سموم و مواد زائدي كه در بدن وجود دارد و موجب ابتلاي شما به بيماري‌هاي شايع فصل‌هاي سرد مي‌شود، از بدن‌تان خارج شود.


اين شربت را در پاييز هم بنوشيد

حتما با شربت تخم بالنگو آشنا هستيد. بسياري از خانم‌ها از اين شربت در كنار عرق‌هاي گياهي خوش طعم و خوش عطر همچون عرق نعنا يا عرق شاه‌تره در فصل تابستان براي خنك كردن و افزايش نشاط اعضاي خانواده يا مهمانان خود استفاده مي‌كنند و از اثرات مفيد آن مطلع هستند اما شايد كمتر درباره خواص اين شربت گياهي در پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي شنيده باشند. درمانگران طب سنتي ايران نوشيدن مستمر اين شربت را در پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي در پاييز بسيار موثر مي‌دانند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

دم‌نوش‌هاي ضدبيماري پاییزی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج