۹۹۰۷۰۹
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

جزئیات افزایش ویزیت پزشکان عمومی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به جزییات رشد تعرفه های تشخیصی درمانی در سال جاری، درباره چگونگی پوشش هزینه های درمان توسط این سازمان بیمه گر توضیح داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به جزییات رشد تعرفه های تشخیصی درمانی در سال جاری، درباره چگونگی پوشش هزینه های درمان توسط این سازمان بیمه گر توضیح داد.

مهندس طاهر موهبتی گفت: برابر مصوبه دولت محترم و بر اساس مصوبه شوای عالی بیمه، میانگین تعرفه های سلامت در بخش دولتی، غیر دولتی، خصوصی و خیریه ۱۵ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش در بخش ویزیت در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی و متخصص ۲۰ درصد است و در بخش دولتی نیز شاهد ۱۷ درصد افزایش در حوزه ویزیت‌ها هستیم.

نزدیک شدن تعرفه جزء حرفه ای در بخش دولتی و خصوصی

وی افزود: اتفاق خوبی که در این مصوبه داریم نزدیک شدن جزء حرفه‌ای در تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی است. در سیاست‌های کلی سلامت که ابلاغ شد تاکیدی بر این نکته بود که جزء حرفه‌ای در هر دو بخش دولتی و خصوصی باید به یکدیگر نزدیک باشند، امسال تعرفه این جزء در بخش دولتی با ۱۷ درصد افزایش و در بخش خصوصی با ۵ درصد افزایش روبرو بوده است. این اولین باری است که ضریب ریالی جزء حرفه‌ای در بخش خیریه با خصوصی یکسان شده است.

افزایش ۱۵ درصدی تعرفه درمان معتادان

کاهش فرانشیز درمان کودکان معتاد

وی در خصوص افزایش تعرفه‌های درمان معتادان نیز اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات این موضوع برای بیمه سلامت دیده نشده بود، امسال خوشبختانه این اعتبار برای بیمه سلامت در نظر گرفته شده و ما با نزدیک به ۶۰۰ مرکز طرف قرارداد هستیم و خوشبختانه تعرفه این بخش نیز با افزایش ۱۵ درصدی روبرو بوده است. برای گروه‌های کمتر برخوردار و کودکان معتاد نیز فرانشیز از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

افراد فاقد پوشش بیمه درمانی، برای بیمه کردن خود اقدام کنند

موهبتی ادامه داد: سرانه بیمه درمانی ما ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان در ماه است که این رقم در یک سال معادل ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود. از مردم می‌خواهم حتما برای بیمه شدن اقدام کنند، از زمانی که دیگر بر روی تخت بیمارستان کسی را بیمه نمی‌کنیم موارد متعددی داریم که شاید تا ۳۰ میلیون تومان هزینه آنها شده است؛ در حالیکه اگر شخص بیمه بود این هزینه بسیار پایین‌تر قابل انجام بود.

تعرفه های ابلاغی، از ابتدای فروردین ماه ۹۹ اجرایی است

وی در ادامه تصریح کرد: در ابلاغیه اعلام شده تعرفه های تشخیصی درمانی سال جاری قید شده است که این مصوبه از تاریخ اول فروردین ۹۹ اجرایی است و ما مابه‌التفاوت آن را از ابتدای سال چه در بخش بستری و چه در بخش سرپایی محاسبه کرده و در اختیار ارائه دهنگان خدمت قرار می‌دهیم.

چگونگی پوشش هزینه درمانی توسط سازمان بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص تغییرات احتمالی در پوشش‌های بیمه‌ای، گفت: ما کماکان ۹۰ درصد هزینه‌ها را در بخش بستری و ۷۰ درصد را در بخش سرپایی با تعرفه دولتی پرداخت می‌کنیم؛ یعنی اگر در بخش خصوصی افزایش بیشتری اتفاق افتاده ما در این بخش همان تعرفه دولتی را در بخش بستری پرداخت می‌کنیم. بر همین اساس است که در قانون بودجه تاکید می‌شود گروه‌های کمتر برخودار و افرادی که دارای بیمه رایگان هستند به بخش دولتی مراجعه کنند؛ زیرا کسی که توان پرداخت ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان سالانه را ندارد و رایگان بیمه شده است، وقتی به بخش غیر دولتی مراجعه می‌کند باید مابه‌التفاوت تعرفه را خودش باید پرداخت کند.

وی افزود: رشد تعرفه های بخش خصوصی نیز نسبت به سال گذشته به طور میانگین ١٦ درصد و به ترتیب ویزیت سرپایی پزشکان عمومی و متخصص ٢٠ درصد، ویزیت روانپزشکان ۳۶ درصد و ویزیت متخصصین اطفال ٣٨ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بالاتر بودن رشد تعرفه‌های متخصصین اطفال نسبت به سال قبل برای کودکان زیر ٥ سال و با استفاده از نسخه الکترونیک با رویکرد حفاظت بیشتر از اطفال از دیگر نکات مثبت در این حوزه است. متخصصین اطفال در آینده کودکان بسیار تاثیرگذار هستند و باید توجه ویژه‌ای به این گروه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداراشکر ما نه ازطب جدید که فقط ضرر عاید انسان می‌کند استفاده نمی‌کنیم نگران افزایش ویزیت هم نیستیم

    • بدون نام

      آخ وبخت مردم فقیر درست هست که پزشکان بیماران خوب میکنن ولی یه پولی ازمردم میگیرن که بابت پرداخت همان پول زیاد بیماریشون بیشترمیشه.خدا یا بکش که راضییم به مرگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا ما در کشورمان پزشکانی باویزیت رایگان بصورت درمانگاه دولتی که حقوق بگیر دولت باشند نداشته باشیم با این همه سرمایه مالی ونیروی پزشک جوان.که عموم مردم استفاده داشته باشند.

      • بدون نام

        برام اس ام اس تخفیی اومده " کلینیک دندانپزشکی فلان کلیه خدمات دندانپزشکی با نرخ سال قبل" خخخ
        بماند که مراجعه کنید با کلی تبصره زیر حرفشون میزنند اما چیزی که ذهنم رو مشغول کرد اینه که من همون پارسال هم نمیتونستم از پس هزینه اش بربیام که امسال تازه با تخفیف میخواد همون پول رو بگیره
        بعد میگن چرا مردم میرن دنبال روغن بنفشه و آن چیزهای دیگر به خدمات پزشکی که پولشون نمیرسه میرن پی اراجیف طب سنتی که شاید معجزه بشه

    • و.و

      بخش خصوصی را باید به دولتی نزدیک کنید افتخارات است نه بخش دولتی را به بخش خصوصی مردم را چی فرض کردید

    • بدون نام

      اینجا ایرانه...هر روز ی موضوع جدید...هر روز گرونی...هر روز خبر منفی و بازی با روح و روان مردم...والا تو سن ۲۸ سالگی احساس میکنم ۷۰ ساله هستم...

    • بدون نام

      آری بنده گان خدا چون از افراد ضعیف جامعه هستند حتی بعضی هاشان برج های نیمه کاره دارند باید تکمیل کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج