۹۹۰۷۸۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

درد مشترک لیگ برتر ایران و انگلیس چیست؟

در لیگ برتر انگلیس، دعوا بین شش تیم بزرگ این لیگ و تیمهایی که در معرض سقوط قرار دارند به شدت بالا گرفته و دو طرف یکدیگر را به تبانی و کارشکنی متهم می‌کنند.

ورزش سه: درحالیکه لیگ برتر انگلیس برای محقق کردن پروژه شروع دوباره فصل و به پایان رساندن آن تلاش می‌کند، فوتبال باشگاهی انگلیس شاهد نبرد سنگین بین ششم تیم بالای جدولی که به "شش بزرگ" معروفند و شش تیمی که در انتهای جدول در معرض سقوط قرار دارند، بوده. دعوایی که با اتهام‌زنی‌های دوطرفه و متهم کردن یکدیگر به تبانی، لابی‌گری و کارشکنی همراه است.

روزنامه انگلیسی میرر در توصیف دعوای شدید بین تیم‌های بالای جدول و پایین جدول لیگ برتر درباره شروع دوباره رقابتهای این فصل، آن را به مثابه جنگ داخلی توصیف کرده. شش تیم بالای جدول با قدرت تمام خواهان شروع دوباره فصل هستند و می‌گویند در صورت تعطیلی کامل فصل، فشار اقتصادی‌ای که به باشگاه‌ها وارد می‌شود می‌تواند کل جامعه را دستخوش مشکلات بزرگ کند.

بر اساس گزارشها ۲۰ باشگاه لیگ برتری این هفته در جلسه دیگری گرد خواهند آمد تا درباره پروژه شروع مجدد فصل و برگزاری ادامه بازی‌ها در هشت تا ده استادیوم بی‌طرف تصمیم‌گیری کنند. لیگ برتر به باشگاه‌ها اعلام کرده که دولت انگلیس و پلیس این کشور به برگزاری مسابقات باقی‌مانده در چند ورزشگاه بی‌طرف اصرار دارند و این تصمیم ممکن است به مسابقات فصل آینده هم سرایت کند.

اما همین مساله بازی کردن در زمین‌های بی‌طرف به بزرگترین مانع برای توافق همه باشگاه‌ها و شروع دوباره فصل تبدیل شده است. بر اساس این گزارش، باشگاه‌های برایتون، وستهام، واتفورد، بورنموث، استون‌ویلا و نوریچ که در حال حاضر شش تیم انتهای جدول هستند همگی با این تصمیم مخالفت کرده‌اند. مدیر ارشد باشگاه برایتون، باشگاه علیرضا جهانبخش، به صراحت مخالفت باشگاهش با این تصمیم را اعلام کرده و گفته آنها حاضر نیستند امتیاز بازی در زمین خودشان را از دست بدهند.

بر اساس قوانین لیگ برتر، در رای‌گیری بین باشگاه‌ها برای شروع مجدد فصل، تصمیم جمعی زمانی حکم قانون می‌گیرد که حداکثر ۱۴ تیم به آن رای مثبت بدهند. دیلی میرر می‌گوید گزارش‌ها نشان می‌دهد که به جز شش تیم انتهای جدول، تیمهای دیگری هم با این تصمیم مخالف هستند و در نتیجه شروع فصل در جلسه آتی رای اکثریت مورد نظر را بدست نخواهد آورد.

دیلی‌میل می‌گوید شش تیم پایین جدول تنها در صورتی حاضرند به شروع مجدد و ادامه فصل جاری رای بدهند که در کنار این، تصمیم گرفته شود که در این فصل هیچ تیمی از لیگ برتر به دسته پایین‌تر سقوط نخواهد کرد.

این در حالی است که تیمهای بالای جدول که از آنها به عنوان "شش بزرگ" یاد می‌شود اصرار دارند که سقوط به دسته پایین‌تر و صعود تیمها از چمپیونشیپ به لیگ برتر، دست نخورده باقی بماند. این گزارش می‌گوید شش تیم بزرگ برای این خواسته خود در حال لابی کردن هستند و این موضوع، تیمهای پایین جدولی را به شدت عصبانی کرده و باعث شده آنها شش بزرگ را به دشمنی با خود متهم کنند. اما تیمهای بالای جدولی هم تیمهای قعرنشین را به کارشکنی در شروع مجدد لیگ و اهمیت دادن به منافع مستقیم خود محکوم کرده و آنها را شایسته نکوهش می‌دانند.

نکته جالب اینکه در فوتبال ایران هم داستان مشابهی برقرار است و به جز تیم پرسپولیس که به دنبال کسب قهرمانی است و همچنین یک تیم میانه جدولی که به دنبال کسب سهمیه آسیا است، مابقی تیمها به شروع مجدد لیگ علاقه‌مند نیستند. در عین حال اگر قرار به معرفی قهرمان و سقوط‌کننده برای رقابتهای این فصل باشد به نظر می رسد بخش زیادی از آرا دستخوش تغییر شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج