۹۹۱۰۲۶
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

ترامپ: چین همه‌ چیز را درباره شیوع کرونا بگوید

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه هم بر فرضیه آزمایشگاهی بودن ویروس کرونای جدید که شواهدی در تأیید آن وجود ندارد اصرار کرد.

خبرگزاری فارس: با آنکه فرضیه آزمایشگاهی بودن ویروس کرونای جدید از سوی مجامع علمی و حتی مقام‌های دولت آمریکا دائماً رد می‌شود «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه هم بر تلاش خود برای نسبت دادن شیوع این ویروس به چین ادامه داد و گفت که چین باید همه چیز را درباره شیوع این ویروس بگوید.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم که همانند ترامپ بر نسبت دادن شیوع کرونا به چین اصرار دارد روز یکشنبه مدعی شد «شواهد زیادی» وجود دارند که نشان می‌دهند این ویروس از آزمایشگاهی در چین نشأت گرفته است. او با وجود این، جمع‌بندی نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه این ویروس ساخته دست بشر نیست را به چالش نکشید.

«موسسه ویروس‌شناسی ووهان» که زیر مجموعه دولت چین است هم ادعاهای برخی مقام‌های دولت آمریکا در خصوص نقش چین در گسترش این ویروس را رد کرده‌ است. بسیاری از متخصصان و کارشناسان گفته‌اند معتقدند این ویروس از طریق حیوانات به بدن انسان منتقل شده است.

ترامپ که قبل از سفر به آریزونا در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد مدعی شد ایالات متحده آمریکا به زودی گزارشی درباره خاستگاه ویروس کرونا منتشر خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا با وجود این جزئیات بیشتری در این خصوص آشکار نکرد.

ترامپ که در هنگام آغاز شیوع ویروس کرونا از پاسخ چین به آن تمجید کرده بود امروز سه‌شنبه گفت: «ما گزارش مشخصی به مرور زمان در این خصوص منتشر خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرد با «شی‌جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین در این خصوص صحبت نکرده است. او گفت: «ما می‌خواهیم آنها شفاف باشند. می‌خواهیم بدانیم چه اتفاقی افتاده تا دیگر هرگز تکرار نشود.»

فرضیه‌ای که ترامپ بر آن اصرار دارد حتی در میان دولت او هم بارها به چالش کشیده شده است. امروز سه‌شنبه «آنتونی فاوچی»، مشاور ارشد «دونالد ترامپ» در امور پزشکی هم بر شکل‌گیری طبیعی و غیردستکاری‌شده این ویروس تأکید کرد.

فاوچی در مصاحبه‌ای با نشریه نشنال‌جیوگرافیک گفت: «اگر شما تکامل این ویروس و آنچه در حال حاضر وجود دارد را در نظر بگیرید [شواهد علمی] تمایل بسیار بسیار شدیدی به این سمت دارند که این ویروس نمی‌تواند به صورت مصنوعی یا دستکاری‌شده ایجاد شده باشد.»

مشاور ارشد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که این ویروس به صورت طبیعی ایجاد شده و بعد وارد بدن گونه‌های جانوری شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو این مورد حق با ترامپه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر روس وچین وانگلیس

      • بدون نام

        کار دست چینیهاست شک نکنید

      • محمدسلماسی

        احسنت..اینا میخوان از چین طرفداری کنن،ولی این ویروس کار خود چینه..باید همه از چین لعنتی غرامت بگیرن..اگه نگیرن باید منتظر ویروسای خطرناک بعدی باشیم

      • بدون نام

        مثل سقوط هواپیما

      • بدون نام

        بله چین اگرمتقلب نباشه بایدحقیقت رابگوید
        باید اجازه بده ازازمایشگاهش بازدیدکنن
        مشخصامقصراست

    • بدون نام

      اتفاقا اکثر کشورها و دانشمندا به این نتیجه رسیدن که ویروس از آزمایشگاهی توی ووهان بوده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منبع: خبرگزاری ابله نیوز

    • بی نام

      واقعاً بی شرمی؛وقاحت؛ ددمنشی؛وحشیگری هم حد و اندازه دارد این ویروس ساخته دست بشر است؛ننگ ابدی بر سازندگان آن باد از انسانیت؛ اخلاق و وجدان دیگر چیزی باقی نمانده.در قرن ۲۱زندگی میکنیم از دمکراسی و حقوق بشر دم میزنند کدام دمکراسی؛کدام حقوق بشر حیوانیت جای همه چیز را گرفته.ای زردشت کو کردارنیک کوپندار نیک کوگفتار نیک تو ای مرد بزرگ بیدارشو برخیز و ببین انسانها چه می‌کنند.

    • بدون نام

      ترامپ تو که میگفتی همه چیز خوبه و امریکا قوی است و ویروس نمیتواند کاری بکند و حالا از این حرفا. عمو فعلا یه فکری برا نابودی ویروس بکن اینجور پیش بره سرخپوستان برمیگردن سر زندگیشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب ایران هم گفت چیزی نیست
        و بزودی رخت برمیبندومیرود

    • بدون نام

      طبیعی بودن وغیرآزمایشگاهی بودن کروناخیلی بعیدست.اماتوسط چه دولتی وچه کسانی انتشارداده شده بیشرین احتمال متوجه سیاوپنتاگن است.11سپتامبرراهم امریکاخودش درست کردوداعش راهم خودش پروراندوفعلیت داد.بیشترین آزمایشگاههای جنگ بیولوژیک راامریکاداردآنهم شایدهمگی درکشورهای خارجی وچین هستند.درسوریه بازورپروپاگاندیسم خبری تهمت میزدندارتش سوریه شیمیایی کرده امادرحقیقت کارخودشان بود توسط داعش یعنی به نیابت ازپنتاگن.

    • بدون نام

      ترمپ‌با هوش مرد متمدن وییس جمهور دوست داشتیه امریکا

    • بدون نام

      ۰۱۰۳ ولا شعور معرفت سرخپوستان با ای حرف زدن تو بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج