جاباما
۹۹۱۰۴۳
۳ نظر
۵۰۶۲
۳ نظر
۵۰۶۲
پ

قهرمانان ۱۰ لیگ برتر اروپا در ۲۰ سال اخیر

سایت گل فهرستی از تیم‌های قهرمان ۱۰ لیگ برتر فوتبال اروپا در ۲۰ سال اخیر را به تصویر کشیده است.

خبرگزاری فارس: سایت گل فهرستی از تیم‌های قهرمان ۱۰ لیگ برتر فوتبال اروپا در ۲۰ سال اخیر را به تصویر کشیده است و این در شرایطی است که در سال ۲۰۲۰ تنها لیگ فوتبال فرانسه، پاری سن ژرمن را به عنوان قهرمان معرفی کرده است و لیگ فوتبال هلند (اردی ویسه) هم لیگ امسال خود را لغو کرده است.

بر این اساس در لیگ برتر انگلیس که با پیشتازی قاطعانه لیورپول در جریان است، در صورت ادامه مسابقات، می‌تواند قرمزها را به اولین قهرمانی خود در بیش از ۲۰ سال اخیر برساند.

این در شرایطی است که در این ۲۰ سال منچستر یونایتد موفق شده ۸ عنوان قهرمانی را بدست آورد و چلسی با ۵ قهرمانی در رده دوم است. منچستر سیتی هم ۴ بار قهرمان جزیره شده‌اند که دو بار آن به صورت پیاپی در دو سال اخیر بوده است.

در لالیگا اسپانیا، در صورت پیگیری مسابقات بارسلونا می‌تواند در تعداد قهرمانی در لالیگا هت‌تریک کند. آبی‌اناری‌ها در ۵ سال اخیر ۴ بار قهرمان شده‌اند و رئال تنها یک بار مانع از قهرمانی‌های متوالی کاتالان‌ها شده است.

کاتالان‌ها در ۲۰ سال اخیر ۱۰ قهرمانی لالیگا بدست آورده‌اند و رئال مادرید ۶ بار موفق به فتح جام شده‌اند.

سری آ ایتالیا در سیطره یوونتوس است. بانوی پیر ایتالیا ۸ بار متوالی قهرمان شده‌اند و می‌توانند در صورت از سرگیری کالچو، به نهمین قهرمانی متوالی خود دست یابند.

آخرین قهرمانی تیمی به غیر از یوونتوس در ایتالیا به سال ۲۰۱۱ و قهرمانی میلان باز می‌گردد که آن‌ها پس از ۵ قهرمانی متوالی اینترمیلان به این عنوان دست یافتند.

در بوندس لیگای آلمان هم بایرن مونیخ قدرت بلامنازع محسوب می‌شود. تیم مونیخی موفق شده در ۱۰ سال اخیر ۸ عنوان قهرمانی را بدست آورد که ۷ مورد آن متوالی بوده است و بورسیا دورتموند هم دو قهرمانی را در کارنامه بوندس لیگایی خود ثبت کرده است.

باوارایی‌ها در ۲۰ سال اخیر، ۱۴ قهرمانی لیگ را بدست آورده‌اند.

در لیگ فوتبال فرانسه (لوشامپیونه)، که قبل از پایان مسابقات پاری سن ژرمن را قهرمانی اعلام کرده است، تیم پاریسی پیش از این توانسته بود در ۷ سال اخیر ۶ قهرمانی را کسب کند.

در ۲۰ سال اخیر المپیک لیون البته با ۷ قهرمانی رکورددار است.

قهرمانان ۱۰ لیگ برتر اروپا در ۲۰ سال اخیر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هاشم

      خب ایرانم میزاشتی داخلشون،،، یعنی تیمهایی که چند سال پشت سر هم قهرمان شدند بقیه تیمها مثل پرسپولیس هزار مشکل براشون میسازن ، و میگن وزیر باهاشونه،،،بابا توی زمین حریف ما نیستید الکی حرف چرت میزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگو لنگی

      • بدون نام

        چی میگی لنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج