۹۹۱۰۶۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

تکلیف مالکیت همزمان زنوزی در ۲ باشگاه چه شد؟

از زمانی که محمدرضا زنوزی توانست مالکیت تراکتور را از آن خود کند، یک سوال به وجود آمد که چگونه یک مالک می‌تواند بر خلاف قوانین اساسنامه فوتبال ایران در یک سطح بیش از یک تیم داشته باشد اما مدیران فوتبالی ایران نتوانستند مقابله خوبی با این بی‌نظمی و بی‌قانونی داشته باشند.

خبرگزاری ایسنا: از زمانی که محمدرضا زنوزی توانست مالکیت تراکتور را از آن خود کند، یک سوال به وجود آمد که چگونه یک مالک می‌تواند بر خلاف قوانین اساسنامه فوتبال ایران در یک سطح بیش از یک تیم داشته باشد اما مدیران فوتبالی ایران نتوانستند مقابله خوبی با این بی‌نظمی و بی‌قانونی داشته باشند.

ماجرای کرونا و تعطیلی لیگ‌های مختلف فوتبال از جمله ایران باعث شده بسیاری از اتفاقات فوتبال در حاشیه قرار بگیرد. یکی از این اتفاقات اعتراف تبریزی‌ها و به خصوص محمدرضا زنوزی به مالکیت هر ۲ باشگاه لیگ برتری تراکتور و ماشین‌سازی است. اتفاقی که بارها در گذشته به آن پرداخته شد اما نه سازمان لیگی‌ها توانستند برخوردی قاطع داشته باشند و نه تبریزی‌ها سر و سامانی به این حواشی دادند.

اعتراف به جرم در ملا عام

اعتراض و اعلام موضع در موضوعات مختلف باعث شده تا محمدرضا زنوزی و اعضای مختلف هر ۲ باشگاه تبریزی تراکتور و ماشین‌سازی اعلام کنند که زنوزی مالک هر دو باشگاه است و او تصمیم‌گیرنده نهایی اتفاقات رخ‌داده در این باشگاهاست. با نگاهی به صحبت‌های ۳ ماه گذشته مدیران ماشین‌سازی و تراکتور، علنی می‌شود که زنوزی برای هر ۲ باشگاه مدیر تعیین می‌کند، بازیکن می‌خرد، مربی جذب می‌کند و کارهای آن‌ها را پیگیری می‌کند.

اتفاقی که با توجه به اساسنامه لیگ برتر، خلاف قانون است و بسیاری از دیگر باشگاه‌های ایرانی از جمله سپاهان و فولاد نتوانستند همزمان از ۲ تیم در یک سطح از فوتبال ایران تیمداری کنند. باید دید این تعطیلی فوتبال به خاطر کرونا می‌گذارد تا مدیران فوتبالی ایران به چنین مشکلات اساسی رسیگی کنند.

خصوصی نشدن سرخابی‌ها و هزاران دردسر

خصوصی نشدن ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس باعث شده تا علاوه بر مشکلات مالی که برای آن‌ها به وجود بیاورد، مالک تبریزی تراکتور یعنی محمدرضا زنوزی از دولتی بودن این ۲ باشگاه سواستفاده کند و متولی بودن دولت در ۲ باشگاه را توجیهی برای مالکیت همزمان تراکتور و ماشین قرار دهد.

البته این توجیه مالک متمول تبریزی منطقی است زیرا طبق اساسنامه فوتبال نه ارگان دولتی و نه خصوصی حق داشتن بیش از یک تیم در یک سطح فوتبال را ندارد و فدراسیون و سازمان لیگ برای ریشه‌کن کردن این موضوع باید از دولت شروع کند و سپس سراغ باشگاه‌های ایرانی برود.

نبود نظم و ترتیب در اجرای قوانین مختلف در فوتبال باعث شده هر کسی به جای رعایت این قوانین، توجیه و مثالی از دیگرانی بیاورد که قوانین را رعایت نمی‌کنند و باعث شوند دایره بی‌انضباطی و بی‌نظمی در فوتبار گسترده‌تر از قبل شود. شاید این فرصت یک ماهه تا شروع دوباره بازی‌ها زمان مناسبی باشد تا سران فوتبال ایران به فکر حل کردن مشکلات اساسی فوتبال باشند نه به دنبال سفت کردن جای خود پشت میز مدیریت!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول شما تگلیف دو تیم و پیروزی و استفلال معلوم گنید یعد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرسپولیس و استقلال شخص مالکشون نیست و تا زمان واگزاری به شخص وزارت ورزش بصورت وکالتی سرپرستیشون رو بعهده داره و میبینید که برای واگزاری از سازمان حصوصی سازی وووو مجوز میگیرند پس با مالکیت دو باشگاه توسط زن وزی متفاوت هست. پس در واقع پرسپولیس که خار چشمتونه و استقلال مالک ندارند و بصورت سرپرستی توسط وزارت ورزش و معرفی مدیران عامل اداره میشن
        حالا فهمیدی فرقشو یا هنوز میخوای خودتو به کوچه علی چپ بزنی؟

    • اهواز

      چرا از تیمهای وازرت نمیگین که اول فصل قهرمانشون میکنن،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج