جاباما
۹۹۱۱۰۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

عزیزی: کی‌روش بلد بود جطور از فدراسیون پول بگیرد

صحبت با ستاره اسبق فوتبال همیشه جذاب و خواندنی است، چه فوتبال‌ها برقرار باشد و چه تعطیل‌.

فرهیختگان: صحبت با ستاره اسبق فوتبال همیشه جذاب و خواندنی است، چه فوتبال‌ها برقرار باشد و چه تعطیل‌. می‌توان از او به‌عنوان بزرگ فوتبال ایران و یک کارشناس اهل فن درخصوص برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ برتر و سرنوشت برگزاری این رقابت‌ها پرسید‌. البته اعتقاد دارد می‌شود مثل همه‌جای دنیا و با الگوگیری از لیگ‌های مطرح اروپایی درباره لیگ برتر ایران نیز تصمیم‌گیری کرد. درحین این گفت‌وگو نیز درباره مباحث مرتبط روز فوتبال ایران ازجمله شکایت کارلوس کی‌روش از فدراسیون به فیفا و متقابلا شکایت فدراسیون فوتبال از سرمربی سابق تیم ملی به دادگاه عالی ورزش نیز با حماسه‌ساز ملبورن به گفت‌وگو پرداختیم. گفت‌وگو با خداداد عزیزی را در زیر می‌خوانید.

لیگ همچنان بلاتکلیف است و بین باشگاه‌ها هم دعوا به‌راه افتاده!

من فکر نمی‌کنم لیگ برگزار شود. با شرایطی که کرونا دارد به‌نظرم برگزاری ادامه رقابت‌ها کمی مسخره است و باید از الان فکری به حال سال آینده کرد، یعنی باید لیگ را تعطیل کنیم. الان هم که همه‌جای دنیا تعطیل است، ما چطور می‌خواهیم آن را راه بیندازیم؟ ما که جدا از دنیا نیستیم! چطور وقتی به نفع آقایان است سریع فوتبال اروپا را مثال می‌زنند، اما الان فوتبال این قاره را الگو قرار نمی‌دهند؟ الان همه‌جا لیگ‌ها تعطیل است. پس اگر همیشه فوتبال اروپا را بر سر یک عده می‌کوبیدند که باید مثل آنها حرفه‌ای باشیم و چرا مربیان و بازیکنان‌مان مثل اروپایی‌ها نیستند، الان هم شما مثل اروپایی‌ها رفتار کنید. همه‌جای دنیا لیگ‌ها تعطیل است و اینکه الان دوستان به‌دنبال چه چیزی هستند، نمی‌فهمم.

البته خود اروپا هم یک بام و دوهواست و برخی تعطیل کرده‌اند و اما بعضی لیگ‌های دیگر در شرف آغاز هستند!

همه تعطیل هستند و هیچ‌کس شروع نخواهد کرد.

به نظر شما با چه پیش‌فرضی باید لیگ را به پایان رساند. مثلا قهرمانی را به پرسپولیس بدهند یا راهکار دیگری دارید؟

هزار راه وجود دارد باید چهارکارشناس دور هم بنشینند و تصمیم‌گیری کنند. البته کارشناس نه اینهایی که فوتبال را بلد نیستند و اصلا این‌کاره نیستند و جالب اینکه به‌عنوان مدیر هم در راس تصمیم‌گیری نشسته‌اند. چهارکارشناس باید بیایند و تصمیم درست بگیرند. یک راهکار این است که همینطور لیگ را تعطیل بگذارند و اصلا قهرمانی در کار نباشد و چهار تیم اول تا چهارم را برای فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا معرفی کنند و هیچ‌تیمی هم حذف نشود. درست است که باشگاه‌ها هزینه کرده‌اند، اما بهتر است که ‌تیمی حذف نشود و همین ترکیب در سال آینده لیگ را آغاز کند. از سوی دیگر فوتبال ما هم فوتبال درآمدزایی نیست که بگوییم اگر تیمی رتبه بالاتری کسب کرد پول بیشتری می‌گیرد. چهار تیم اول را برای آسیا معرفی کنند و نیازی به تعیین قهرمان نیست و لیگ فصل بعد را با حضور همین تیم‌ها از نو آغاز کنند.

به‌هرحال برخی تیم‌ها در این زمینه از لحاظ مالی متضرر می‌شوند.

درست است، اما خوشبختانه اکثر تیم‌های فوتبال ما دولتی هستند و اگر هم هزینه‌ای شده دولت هزینه کرده است، برای همین زیاد مهم نیست که رقابت‌ها تعطیل شود یا اتفاق خاصی بیفتد. الان هم که نه خبری از حق پخش است و نه اختصاص درآمد باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی پس اجازه دهید، این اتفاق بیفتد، چون برگزار کردن لیگ با این شیوه اصلا فایده‌ای ندارد.

برسیم به بحث کی‌روش؛ بابت سومی در جام ملت‌ها پاداش می‌خواهد و فدراسیون هم می‌گوید بازی رده‌بندی درکار نبوده.

من نمی‌دانم حق او هست یا خیر، چون اصولا این موضوع به من ربطی ندارد. ضمن اینکه این پول به جیب یک نفر دیگر می‌رود و آن را یک نفر دیگر می‌دهد. به ما چه ارتباطی دارد که نظر بدهیم، اما اگر نظر مرا بخواهید متاسفانه کی‌روش یکی دو سال از فوتبال ایران رفته، ولی هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم. عده‌ای می‌گویند او خوب بود و عده‌ای دیگر می‌گویند بد بود. عده‌ای می‌گویند این پول حق کی‌روش است و عده‌ای دیگر این موضوع را قبول ندارند.

دلیل این دو قطبی چیست؟

از قدیم بوده و فقط این وسط ما را بازی می‌دهند و سرکار می‌گذارند. همه‌چیز الکی است این پول را نه من می‌دهم و نه من می‌گیرم که حالا که کی‌روش شکایت کرده، نگران شوم و اظهارنظر کنم. متاسفانه وقتی دوستان بلد نیستند قرارداد ببندند، همین اتفاقات می‌افتد. وقتی مقابل یک آدم بزرگ می‌نشینند، زبان‌شان بند می‌آید، چون آدم بزرگ و مهم ندیده‌اند، خودشان هم فوتبالی نیستند و وقتی می‌نشینند تا قرارداد ببندند، این اتفاقات و عواقب طبیعی است. آن موقع که قرارداد بستیم، وکیل نداشتیم. اصلا وکلای آنها کجا بودند؟ مگر وکلایشان قرارداد را نمی‌خوانند؟ کجا بودند که الان باید ۳۰۰ هزار دلار دیگر بدهیم. البته نوش جان کی‌روش، او هم اینها را خوب پیدا کرده بود، دمش گرم چون کارش را خوب بلد است. هرچقدر مربیان ایرانی نمی‌توانند از فدراسیون خودمان به‌خصوص در مباحث ملی پول بگیرند، به جایش خارجی‌ها دارند خوب پول می‌گیرند. به‌عقیده من کی‌روش مقصر نیست، چون قرارداد بسته و این هنر کی‌روش بوده که اینطوری قرارداد ببندند. اینها این کاره نیستند و نمی‌دانم چرا با این حال صندلی‌ها را رها نمی‌کنند. گویا حسابرسی و نظارتی هم در کار نیست و نمی‌دانم چرا دیوان محاسبات هیچ بررسی نمی‌کند؟ چرا هیچ‌بازرسی نمی‌آید و چرا اصلا مجلس این موضوع را پیگیری نمی‌کند که این چه مدل قرارداد ترکمانچای و گلستان است؟ فقط باید تاسف خورد.

الان هم که بحث حضور استراماچونی به‌جای اسکوچیچ در تیم ملی مطرح شده است!

موضوع شلوغ‌کاری رسانه‌ای است و هنوز به اثبات نرسیده. متاسفانه برخی دوستان شیطنت می‌کنند و این اخبار و شایعات ساخته می‌شود. به نظرم چنین اتفاقی نمی‌افتد.

شما دل‌تان برای فوتبال تنگ نشده است؟

زیاد نه، البته کاری هم نمی‌کردیم که دل‌مان تنگ شود. فوتبال ما خوشبختانه یا بدبختانه چیزی ندارد که دل‌مان بخواهد برایش تنگ شود.

ظاهرا همکاری با سپیدرود خاطره تلخی را برایتان به‌جا گذاشت!

هر چه بود، تمام شد. همه را از ذهنم پاک کردم و رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا هوادارایی که هرکارمیکرد ازش تعریف میکردن ودلالانی که کیروشو به ایران انداختن کاربلدبودن وخودشم که مارمولکی بودبرای خودش

    • بدون نام

      کیروش که همش باخت تو جام ملتها. پاداش برای باخت میخواد ؟. برو پاداشتواز دانشگاه آفریقا بگیر که همش برای تمرین به آنجا میرفتی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج