۹۹۱۴۹۸
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

تابلوی ناصر حجازی به قلم یک نقاش کُره‌ای

فصل اول حضور افشین قطبی در فوتبال ایران که منجر به قهرمانی معجزه‌آسای پرسپولیس در لیگ هفتم شد، ماه عسل این مربی ایرانی-آمریکایی در فوتبال ایران بود.

ورزش سه: فصل اول حضور افشین قطبی در فوتبال ایران که منجر به قهرمانی معجزه‌آسای پرسپولیس در لیگ هفتم شد، ماه عسل این مربی ایرانی-آمریکایی در فوتبال ایران بود.

قطبی که پیش از شروع فصل منجر به قهرمانی به عنوان دستیار دوم جام جهانی ۲۰۰۶ را کنار کادرفنی کره جنوبی و دیک ادووکات تجربه کرده بود، در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ دستیار اول پیم وربیک سرمربی هلندی کره بود که چندی پیش درگذشت.

او که نامش از زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ در ایران مطرح شده بود، در همان ایام مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت و حبیب کاشانی و حمید استیلی برای مذاکره با او به دوبی رفتند که در مذاکره ای در فرودگاه دوبی توافقی در آخرین لحظه بین طرفین اتفاق افتاد.

جالب اینکه در ابتدا به قطبی پیشنهاد دستیاری داده می‌شود اما زمانی که او قبول نمی‌کند و به قصد ترک جلسه از استیلی و کاشانی خداحافظی می‌کند، استیلی به مدیرعامل پرسپولیس می‌گوید که او را به عنوان سرمربی تیم بیاورند و همین اتفاق هم می‌افتد و بعد از توافق اولیه افشین قطبی قرارداد خود را با پرسپولیس امضا می‌‌کند.

اما در روزهای یارگیری و آماده سازی سرخ‌پوشان در آن فصل قطبی درگیر مسابقات ملی در مالزی بود و وقتی به ایران آمد که دستیارانش حمید استیلی و علیرضا مرزبان همه کارهای فنی لازم را برای شروع فصل انجام داده بودند. قطبی هم در مصاحبه‌ای پیش از شروع فصل اعلام کرده بود که به استیلی که قهرمان بزرگ ملی است اطمینان کافی دارد و کار را به او سپرده تا او با سلیقه خود تیم را برای فصل جدید آماده کند. تیمی که در نهایت اما بعد از فراز و نشیب های بسیار به قهرمانی لیگ رسید.

تابلوی ناصر حجازی به قلم یک نقاش کُره‌ای

قطبی که در این فصل به دلایل نتایج خوب پرسپولیس و البته نحوه صحبت کردن و همچنین تیپ و قیافه خاصش بسیار مورد توجه هواداران قرار گرفت و به سرعت به لقب امپراتور مفتخر شده بود، در شرایطی تیم را به قهرمانی رهنمون کرد که 6 امتیاز از پرسپولیس کم شده بود.

تیمی که در نهایت با 69 امتیاز قهرمان لیگ شد تا وعده قطبی برای کسب 75 امتیاز در رقابت‌های لیگ به نوعی به واقعیت بپیوندد. قهرمانی دراماتیک و عجیب و غریبی که با گل دقیقه 90+7 سپهر حیدری در دیدار پایانی لیگ برتر در ورزشگاه آزادی رقم خورد.

تابلوی ناصر حجازی به قلم یک نقاش کُره‌ای

در طول سالی که قطبی در ایران مشغول به کار شد ، نام دیگری هم در کنار وی مطرح شد که به سرعت در غیاب شبکه‌های اجتماعی بین اهالی فوتبال ترند شد. یوروم همسر دورگه افشین قطبی با اصلیت کره‌ای و هلندی که یک هنرمند نقاش، یک روزنامه‌نگار، یک بلاگر و ... بود و به همراه همسرش به تهران مسافرت کرده بود.

کمی پیش از انتهای فصل یوروم که برای اولین بار در ورزشگاه آزادی به همراه همسر مرحوم منصور پورحیدری حاضر شده بود، نمایشگاه نقاشی خود را با تاثیر از اتفاقاتی که در بازی های پرسپولیس رخ داده بود، برپا کرد و تابلوهایش را در یک گالری در خیابان پاسداران به نمایش گذاشت.

تابلوی ناصر حجازی به قلم یک نقاش کُره‌ای

تابلوی ناصر حجازی به قلم یک نقاش کُره‌ای

تصاویر مربوط به همان نمایشگاه است که یوروم نقاشی‌هایش را در سبک امپرسیونیسم به نمایش گذاشته بود و البته اغلب بازدید کنندگان از نمایشگاه او از فوتبالیست های پرسپولیس بودند. بازیکنانی که تجربه چندانی از این سبک نقاشی نداشتند و از تفاوت بین نگاه نقاش و تصویر واقعی(عکس) تعجب می‌کردند و این مساله را دستمایه خنده و شوخی قرار می‌دادند.

تابلوی ناصر حجازی به قلم یک نقاش کُره‌ای

در بین تابلوهای یوروم تصاویری از دربی و همچنین فیروز کریمی و ناصر حجازی نیز وجود داشت که روایت شخصی او را از مسابقات فوتبال نشان می‌داد. تصویر او از حجازی که تنهایی اورا روی نیمکت استقلال نشان می‌دهد.

تابلوی ناصر حجازی به قلم یک نقاش کُره‌ای

در باره این نمایشگاه در آن زمان شایعاتی هم وجود داشت و گفته شد که یکی از هواداران ثروتمند پرسپولیس مبلغی را برای خرید تابلوها هزینه کرده اما این موضوع هرگز به اثبات نرسید تا تابلوهای همسر افشین قطبی بعد از یک هفته نمایش در گالری مذکور به وی بازگردانده شود چون بعید به نظر می رسد از اهالی فوتبال کسی برای خرید آثار هنری دست به جیب شده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه زشت

    • یک منتقد

      اسطوره یعنی کسی که بین تمام قاره محبوب باشه. به خاطر اخلاق و افتخاراتش
      نه واسه گرفتن ی پنالتی!

    • H

      ارزش حجازی ورای رنگ ها است خدا رحمتش کنه
      حجازی متعلق به هیچ کس نیست مانند بهزادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج