۹۹۱۵۲۹
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

قهرمانی قطعی پرسپولیس؟ ساده نباشید

بعد از اعلام رئیس‌جمهوری در مورد بازگشایی محدود استادیوم‌ها، امید‌ها برای تداوم فصل جاری مسابقات لیگ برتر هم افزایش پیدا کرده است. بسیاری، اما بر این باورند که با توجه به اختلاف امتیازی فاحش پرسپولیس در صدر جدول، دیگر چیزی به اسم کورس قهرمانی معنا ندارد و لااقل تکلیف جام روشن است.

همشهری ورزشی: بعد از اعلام رئیس‌جمهوری در مورد بازگشایی محدود استادیوم‌ها، امیدها برای تداوم فصل جاری مسابقات لیگ برتر هم افزایش پیدا کرده است. بسیاری اما بر این باورند که با توجه به اختلاف امتیازی فاحش پرسپولیس در صدر جدول، دیگر چیزی به اسم کورس قهرمانی معنا ندارد و لااقل تکلیف جام روشن است.

در عین حال اما نباید فراموش کنیم این فوتبال است و هر اتفاقی می‌تواند در آن رخ بدهد. در یک نمونه کلاسیک بهمن تهران در میانه‌های دهه ۷۰ در مقطع پایانی فصل چنین اختلاف امتیازی با پرسپولیس داشت، اما سرخپوشان ناباورانه این فاصله را جبران کردند و قهرمان شدند.

شرایط مشابه حتی در لیگ ششم حرفه‌ای وجود داشت و استقلال تا میانه‌های نیم‌فصل دوم با ۱۲امتیاز از پرسپولیس جلو بود، اما نهایتا شاگردان دنیزلی تیم مرفاوی را در جدول گرفتند. همه اینها یعنی از حالا نمی‌توان بابت قهرمانی پرسپولیس مطمئن بود؛ مخصوصا که می‌توان احتمال داد چند عامل همه معادلات صدر را به هم بریزد.

افت بدنی صدرنشین

شاید به جرأت بتوان گفت تعطیلات ناشی از شیوع کرونا، کلافه‌کننده‌ترین وقفه تاریخ لیگ برتر است؛ روزهایی که هیچ‌کس نمی‌داند کی به پایان می‌رسد و اصلا در پایان این وقفه خبری از بازگشایی مسابقات خواهد بود یا نه. به همین دلیل هم نمی‌دانیم تیم‌ها در آغاز دوباره مسابقات قرار است با چه فرم ذهنی و بدنی به میدان بیایند.

الان عمده تحلیل‌ها مبتنی بر این پیش‌فرض است که پرسپولیس با همان سطح کیفی قبل از تعطیلات به مسابقات برمی‌گردد؛ اما آیا کسی می‌تواند از این قضیه مطمئن باشد؟ بارها دیده‌ایم حتی عقب و جلو شدن چند روزه تاریخ یک مسابقه هم می‌تواند روی نتیجه آن تأثیر بگذارد، بنابراین ادامه لیگ از هر نظر هندوانه دربسته خواهد بود.

پیروزی استقلال بر فولاد

هم‌اکنون مدام از فاصله ۱۰امتیازی پرسپولیس در صدر جدول سخن گفته می‌شود، درحالی‌که این فاصله در شرایط حقیقی می‌تواند کاهش بیابد.

در حقیقت اگر استقلال بازی عقب‌افتاده‌اش را از فولاد ببرد، به ۸ امتیازی سرخپوشان خواهد رسید و جبران این فاصله در طول ۹هفته به هیچ‌وجه غیرممکن نخواهد بود. به یاد بیاورید که پرسپولیس در پایان هفته ششم مسابقات همین امسال ۵امتیاز از سپاهان صدرنشین عقب بود، اما این فاصله را جبران و اختلافی حیرت‌انگیز ایجاد کرد.

احتمال کسر امتیاز

واقعیت آن است که پرسپولیس -متأسفانه - پرونده‌های مفتوح پرشماری در فیفا دارد و هر آن احتمال می‌رود که یکی از آنها به مرحله اعمال مجازات سنگین برسد. در لیگ ششم حرفه‌ای پرسپولیس با سپاهان در کورس فشرده قهرمانی بود که ۶ امتیاز از این تیم کم شد.

بنابراین رقبا می‌توانند روی این مسئله هم حساب کنند و تا هفته‌های آخر بحنگند. بدیهی است که دوست نداریم هیچ تیمی در ایران با هیچ نوعی از مجازات‌های بین‌المللی مواجه شود، اما الان فقط داریم در مورد احتمالات حرف می‌زنیم. فکر کنید در فاصله ۳ یا ۴ هفته به پایان فصل، ۶ امتیاز از پرسپولیس کسر شود؛ در این صورت حتما تعقیب‌کنندگان این تیم بابت ول کردن رقابت حسرت خواهند خورد.

غیبت مهره‌های کلیدی

در فوتبال گاهی غیبت یک بازیکن کلیدی ممکن است برای یک تیم به‌شدت دردسرساز شود؛ طوری که مثلا بارسلونا در یک مقطع به‌خاطر مصدومیت لیونل مسی فقط یک بازی از ۶ مسابقه‌اش را برد.

حالا تصور کنید پرسپولیس در آغاز مسابقات لیگ برتر یکی، دوبازیکن کلیدی‌اش را به هر دلیلی از دست بدهد؛ کما اینکه همین الان مهدی ترابی نخستین بازی بعد از تعطیلات را به‌دلیل محرومیت از دست خواهد داد. در این صورت شاید خیلی از معادلات تغییر کند.

همچنین به‌خاطر عقد قرارداد علیرضا بیرانوند با آنتورپ بلژیک، ممکن است پرسپولیس تا پایان فصل نتواند از دروازه‌بان شماره یک تیم ملی استفاده کند.

پرسپولیس بازی سخت ندارد؟ مطمئنید؟

در کنار فاصله امتیاز زیاد، یکی از دلایل اطمینان خیلی از هواداران پرسپولیس از قهرمانی این تیم آن است که می‌گویند سرخپوشان در مقطع ابتدایی دور برگشت با همه مدعیان بازی کرده‌اند و به‌اصطلاح مسابقات سخت‌شان به پایان رسیده.

این مسئله روی کاغذ درست به‌نظر می‌رسد؛ اما اولا هنوز مسابقاتی مثل مصاف با فولاد اهواز، بازی با نفت در مسجد سلیمان، دوئل با ذوب‌آهن، پیکار با نساجی در مازندران و همچنین دیدار بیرون از خانه با گل‌گهر سیرجان باقی مانده است. یادتان باشد همین گل‌گهر در دو بازی آخر خانگی‌اش برابر تراکتور مساوی کرده و استقلال را برده است.

همچنین می‌توانید به این نکته فکر کنید که پرسپولیس هنوز در تاریخ لیگ برتر موفق به شکست نفت مسجد سلیمان نشده است! آیا واقعا می‌توان این بازی‌ها را آسان فرض کرد؟ حتی دوئل با تیم‌های در خطر سقوط همچون سایپا، پیکان و شاهین هم بسیار سخت است، چون این تیم‌ها برای بقا با همه توان خواهند جنگید و چه بسیار پیش آمده که تیم‌های فانوس‌به دست در این شرایط، از مدعیان قهرمانی سرسخت‌تر بوده‌اند. بنابراین اگر جزو کسانی هستید که قهرمانی پرسپولیس را از الان قطعی می‌دانید، سخت در اشتباهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرض نخور همه چیزمعلوم توزمین معلوم‌میشه داداش

    • مصطفی

      کسر امتیاز برای فصل آینده اعمال میشه. لطفا اطلاعات غلط ندین

    • احسان

      به کوری چشم نویسنده مثلثی پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

    • m m

      خوب اونم پرسپولیس بود که جبران کرد و قهرمان شد.

    • بدون نام

      اصلن
      پرسپولیس سقوط میکنه دسته پایین تر شما خیالتون راحت میشه

    • بدون نام

      آخه نویسنده محترم چرا فقط نیمه پر لیوان را می بینید؟ از کجا معلوم که رقبا و همین استقلالی که شما می فرمایید همه بازیهاشو ببره؟ اگر لیگ بخاطر کرونا تعطیله برای همه تیم‌ها بوه و اگر پرسپولیس بازیکنانش افت بدنی داشته باشند بازم شامل همه تیم‌ها میشه و اگر قرار باشه بازیکنی از پرسپوليس مصدوم بشه، این احتمال شامل همه تیم‌ها میشه و باز اگر بازیکنی قرار بشه از تیم جدا بشه، از تیم‌های دیگر هم هستند که جدا میشن، یک کم فکر کن بنویس.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا.کیسه کشا می خوان یه چیزی گفته باشند

      • mamad.69

        اینا میخان فشار رو از روی مثلث تاس بردارن... همون تیمهایی ک با ما بازی دارن با مثلث تاس هم بازی دارن

    • ۵۵۵۵

      نویسنده حرص نخور خون بالا میاری

    • حامد کریمی

      پس این کیسه کش ها را قهرمان کنید دیگه گناه دارن بد بدبختا می خوان قهرمان بشن مسئولان هم جرات تصمیم گیری قاطع ندارم ولی بدونن پرسپولیس همیشه قهرمانه

    • ر ز

      شمااگه چیزی نگید و نفوس بد نزنید.یعنی پرسپولیس چند بازی رو نمی
      بره

      پاسخ ها

      • علی

        واقعا خودتون هم از این چرندیات خنده تون نمی گیره وفقط پرسپولیس که از نظر کیفی مثل قبل نباشه و تیمهای دیگه مشکلی ندارند بیایید و کمی هم واقع بین باشید بله در فوتبال اتفاقات غیره منتظره وجود داره وکسی هم منکر این مسئله نیست و خلاصه خیلی ها نمی خواهند که پرسپولیس چهارمین قهرمانی بیاره چونکه تا به حال هیچ تیمی در ایران ۴ سال پیا پی نتونسته قهرمان بیاره

    • بدون نام

      این یورو یه جایش میسوزه بدبخت خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج