۹۹۱۵۶۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نوبت پرداخت پادوانی رسید، شفر در لیست

حدود ۴۰ روز از حضور احمد سعادتمند به‌عنوان مدیرعامل استقلال می‌گذرد و در این مدت باشگاه با مشکلات عدید‌ه‌ای خصوصا در بحث مالی مواجه بود.

فرهیختگان: حدود ۴۰ روز از حضور احمد سعادتمند به‌عنوان مدیرعامل استقلال می‌گذرد و در این مدت باشگاه با مشکلات عدید‌ه‌ای خصوصا در بحث مالی مواجه بود. سعادتمند از زمان حضورش در اردوگاه آبی‌ها با چند معضل و مشکل در این باشگاه روبه‌رو شد؛ از چندصدایی مدیریتی گرفته تا عدم‌پرداخت به‌موقع به بازیکنان و بلندشدن صدای اعتراض آنها و البته مطالبات بازیکنان خارجی که موعد آنها فرا رسیده و درصورت عدم‌تسویه‌حساب یک‌بار دیگر فیفا استقلال را نقره‎‌داغ می‌کرد.

بااین‌حال، او فعلا توانسته برخی اعتراضات را بخواباند و مخاطرات را از سر استقلال دور کند، هرچند بعضا تصمیماتش به مذاق اعضای هیات‌مدیره و برخی‌‌های دیگر خوش نیامده و از همین جهت انتقادات نسبت به عملکرد او همچنان ادامه دارد. ماجرا‌های ادامه‌دار کارگزاری‌‌ها و اسپانسر‌‌های استقلال در این مدت اخیر و انتشار اسناد و مدارک محرمانه از دل باشگاه و البته داستان‌‌هایی که بر سر دیدار سعادتمند و مجیدی به‌وجود آمد نیز ازجمله همین رفتار‌های قابل‌نقد مدیرعامل جدید استقلالی‌هاست. روز گذشته هم از تصمیم عجیب او برای تشکیل کمیته فنی ۱۲ نفره در استقلال خبر دادیم و اذعان کردیم هیچ استدلال منطقی‌ای پشت این قضیه وجود ندارد، اما در همین اثنی نیز اخباری از دل باشگاه شنیده می‌شود که امیدوار‌کننده بوده و می‌تواند هواداران آبی را نسبت به روز‌های آینده خوشبین کند. این اتفاقات در حیطه فنی و مربوط به مسائل خارج از مستطیل سبز است، اما همین که شنیده می‌شود سعادتمند در راه تسویه‌حساب با طلبکاران خارجی استقلال که شاید می‌توانستند با شکایت خود به فیفا این تیم را یک‌بار دیگر دچار دردسر کنند، اقدامات اساسی انجام داده است، خود در این زمان تعطیلی فوتبال یک خبر خوب و خوشحال‌کننده برای استقلالی‌‌ها به‌شمار می‌رود.

طبق شنیده‌‌های «فرهیختگان» بعد از اینکه نام ۶ طلبکار خارجی ازجمله مارتین فورکل مربی آلمانی، جبارف، منشا و سه وکیل خارجی در لیست باشگاه استقلال برای فیفا ارسال شد تا فدراسیون جهانی فوتبال از محل درآمد‌های این باشگاه طلب این ۶ نفر را پرداخت کند حالا نیز شنیده می‌شود که تسویه‌حساب دو خارجی اسبق تیم نیز در دستورکار سعادتمند قرار گرفته است.

بخت پادوانی باز شد

لئوناردو پادوانی، مدافع برزیلی سابق استقلال که بعد از مصدومیت با پیراهن آبی خانه‌نشین شده و پرونده حضورش در زمین چمن برای همیشه بسته شد، یک‌بار دیگر و پس از حدود ۲ سال بحث پرداخت مطالباتش به‌خصوص بعد از انتقاد به نحوه عملکرد و به قول خودش دروغ‌‌های مدیران وقت استقلال داغ شده و این درحالی است که از باشگاه استقلال خبر می‌رسد پرداخت مطالبات این بازیکن که مجبور به شکایت شده، در دستورکار باشگاه قرار گرفته و قرار است در اسرع‌وقت به او پرداخت شود.

پادوانی طی دو هفته اخیر انتقادات آتشینی را نسبت به برخی صحبت‌‌های مطرح‌شده اما محقق‌نشده مسئولان و مدیران استقلال مطرح کرد تا جایی که حتی آرزو کرد ای‌کاش بازیکن تیم دیگری بود. او رفتار‌های مدیران استقلال در قبال بازیکن مصدوم را با مدیران باشگاه آژاکس هلند مقایسه کرده و سپس در گفت‌وگو با رسانه‌‌های ایرانی این‌طور اعلام کرد که از قول‌‌های الکی آقایان خسته شده و نسبت به این رفتار‌‌ها شکایت دارد. او حتی اعلام کرد زمانی که ایران بود بعد از یک مدت هزینه‌‌های پرستار و شرکتی که در زمان مصدومیتش وسایل و لوازم جانبی او را تامین می‌کرده، پرداخت نشده تا به این شکل او با مشکلات بزرگ‌تری مواجه شود.

حالا سعادتمند بعد از اینکه در روز‌های گذشته تامین منابع مالی در باشگاه صورت گرفته و اسپانسر‌‌ها و افراد مختلف واریزی‌‌هایی را برای استقلال داشتند، با آماده کردن مبلغ صدهزار دلار قرار است آن را از طریق صرافی‌های طرف حساب با باشگاه برای پادوانی در برزیل ارسال کند. از سوی دیگر شنیده می‌شود به‌محض آغاز رقابت‌‌ها مدیرعامل استقلال از پادوانی برای حضور در ایران دعوت به‌عمل می‌آورد تا ضمن تقدیر و تشکر از وی برای زحماتی که با پیراهن آبی متقبل شده، این بازیکن را به عضویت دائم باشگاه استقلال دربیاورد که البته این یکی می‌تواند در حد وعده باقی بماند و پادو هم به دریافت مطالباتش بعد از دو سال راضی است!

از شفر تخفیف می‌خواهند

بعد از اینکه وینفرد شفر، سرمربی آلمانی از استقلال برکنار شد، دست به هرکاری زد تا مطالباتش را از این باشگاه بگیرد. بااین‌حال آبی‌‌ها خوش‌شانس بودند که این مربی آلمانی با باشگاه بن‌یاس امارات قرارداد امضا کرد تا حداقل ‌بخشی از مطالبات شفر به این وسیله پاک شود. اما سرمربی آلمانی اسبق استقلال همچنان مبلغ زیادی از استقلال طلبکار است که البته باید دستمزد پسرش به‌عنوان آنالیزور وقت استقلال را هم به آن اضافه کرد.

درواقع مدیران وقت باشگاه استقلال پس از اینکه قرارداد این مربی آلمانی را به‌حالت تعلیق درآوردند، اقدام خاصی برای مذاکره با او انجام ندادند و وضعیتش را در هاله‌ای از ابهام گذاشتند. پس از بی‌توجهی‌‌های باشگاه استقلال، شفر تصمیم به شکایت از استقلال به محاکم قضایی فیفا گرفت و در ادامه پرونده‌اش را برای رسیدگی به فیفا فرستاد تا رسما از استقلالی‌‌ها شکایت کرده باشد. شکایت این مربی آلمانی پس از بررسی‌‌های لازم به ثبت نهایی توسط فیفا رسید.

شفر در مصاحبه‌ای درباره مطالباتش از استقلال گفته بود: «من و دیگر اعضای کادرفنی از باشگاه به‌دلیل اینکه ۶ ماه حقوق ما را پرداخت نکرده است، شکایت کرده‎ایم. این نحوه برخورد در کشور‌های دیگر صورت تخلف دارد.»

با توجه به قرار‌های از پیش تعیین‌شده و طی صحبت‌‌هایی که علی فتح‌الله‌زاده، سرپرست وقت باشگاه استقلال با شفر داشت، ۱۳ فروردین آخرین مهلت پرداخت مطالبات این مربی آلمانی بوده است که با توجه به مسائل پیش‌آمده، خبری از پرداخت نشد.

طبق پیگیری‌‌ها در این مورد، سعادتمند در مذاکراتی که با شفر داشته، از وی خواسته روند رسیدگی به پرونده‌اش در فیفا را فعلا متوقف کند تا در مذاکرات رودررو بتواند با او به توافق جدیدی برسد. هرچند شنیده می‌شود مدیرعامل استقلال به‌دنبال آن است که از شفر و پسرش در این مذاکرات، تخفیف چشمگیری گرفته و سپس با پرداخت مابقی طلب سرمربی آلمانی و آنالیزور اسبق استقلال پرونده آنها را برای همیشه ببندد. به احتمال زیاد سعادتمند در آینده نزدیک راهی دبی خواهد شد تا بعد از گفت‌وگو و مذاکره با شفر و اقدامات لازم درراستای پرداخت مطالبات، مخاطره به‎وجودآمده برای باشگاه از طرف فیفا را از سر استقلال دور کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قرمزته

      فرهاد مجیدی .ادعا میکرداستقلال رادرست می کنه .بیادبه جای قراردادملیلردی خودش پول نصف طلبکارها رابده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج