۹۹۱۵۶۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ولاسکو + مربی ایرانی به‌جای کولاکوویچ؟

انتخاب سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران به‌ معادله‌ای پیچیده تبدیل شده و هنوز هم تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص صورت نگرفته است.

فرهیختگان: انتخاب سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران به‌ معادله‌ای پیچیده تبدیل شده و هنوز هم تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص صورت نگرفته است. بعد از فسخ قرارداد با ایگرو کولاکوویچ، فدراسیون والیبال با برگزاری نشست‌های متعدد با کارشناسان و مربیان، انتخاب سرمربی تیم‌ملی را کلید زد اما هنوز خبری از انتخاب سرمربی جدید نشده است.

فسخ قرارداد با کولاکوویچ چه زمانی کلید خورد؟

اهداف بلندمدت والیبال و تعیین شاخصه‌های انتخاب مربیان تیم‌ملی در رده‌های مختلف سنی ازجمله موارد مهم نشست روز دوشنبه بود که با حضور بیش از ۶۰ کارشناس، مربی، پیشکسوت و اهالی رسانه برگزار شد. البته فدراسیون والیبال پیش از این دو نشست مشورتی دیگر هم برگزار کرده بود که به‌نظر می‌رسد از همان نشست اول که بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد، بحث برکناری کولاکوویچ مطرح بوده است. فدراسیون والیبال ایران درحالی این نشست‌ها را برگزار کرده که سرمربی تیم‌ملی پیام نوروزی خود را منتشر کرد، اما یک‌هفته بعد در تماسی از سوی فدراسیون والیبال متوجه فسخ قرارداد خود می‌شود.

محمودی: باید در قدم نخست ضعف و قوت مربیان بررسی شود

بعد از پایان همکاری با کولاکوویچ، بحث به‌کارگیری مربی جدید چه ایرانی و چه خارجی در دستور کار فدراسیون قرار گرفته است.

بهنام محمودی، پیشکسوت والیبال کشورمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی و اینکه فکر می‌کنید در این شرایط مربی ایرانی می‌تواند کمک کند یا خارجی، اظهار داشت: «جلسه هم‌اندیشی با حضور بخشی از جامعه والیبال برگزار و نظرات مختلفی مطرح شد. دوستان صحبت‌های خود را مطرح کردند که در بحث تصمیم‌گیری موثر خواهد بود.»

وی ادامه داد: «ما باید نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت‌های استفاده از مربیان ایرانی و خارجی را بررسی کنیم بعد تصمیم بگیریم. اینکه مربی باید چه ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی داشته باشد، بسیار مهم است.»

پای ولاسکو به میان آمد

پیشنهادهای مختلفی درخصوص انتخاب مربی از سوی مربیان و کارشناسان مطرح شد و نکته جالب در این بین استفاده از ولاسکو بود. اگرچه محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرده با هیچ گزینه‌ای صحبت نشده، اما ولاسکو به‌عنوان یکی از گزینه‌ها مدنظر است.

محمودی درباره اینکه جذب ولاسکو می‌تواند برای تیم‌ملی ایران فرصت خوبی باشد یا خیر، عنوان کرد: «ولاسکو هم یکی از گزینه‌هاست، اما هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نشده است. چراکه او مربیگری نمی‌کند و درحال‌حاضر مشاور است.»

فدراسیون والیبال به‌دنبال این است که درصورت جذب مربی خارجی با او قرارداد ۶ ماهه ببندد، این در حالی است که به‌گفته داورزنی، این مربیان ترجیح می‌دهند قرارداد بلندمدت داشته باشند. برخی هم می‌گویند احتمال دارد ولاسکو تحت‌عنوان مدیرفنی در کنار یک مربی داخلی، کادرفنی جدید ایران را تشکیل دهند.

معضلی به‌نام «پول»

گزینه‌های زیادی روی میز رئیس فدراسیون برای هدایت تیم‌ملی قرار دارد، اما آنچه‌ نباید در این بین فراموش شود بحث مالی و تامین هزینه‌های مربی به‌ویژه خارجی است.

بهنام محمودی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال «فرهیختگان» مبنی‌بر اینکه فکر می‌کنید با این شرایط اقتصادی جذب مربی خارجی به‌صرفه باشد، خاطرنشان کرد: «یکی از تهدیداتی که در بحث استفاده از مربی خارجی وجود دارد همین بحث مالی است؛ این یکی از معضلاتی است که ما داریم. همان‌طورکه گفتم باید همه موارد را بررسی کنیم تا تصمیم بگیریم.» وی در پاسخ به این سوال که چه‌زمانی تصمیم نهایی اعلام می‌شود، گفت: «باید ظرف یکی دو ماه آینده این کار صورت بگیرد.»

تعویق یک‌ساله المپیک و فرصت خوب برای انتخاب مربی

تعویق یک‌ساله بازی‌های المپیک توکیو، فرصت خوبی خواهد بود تا فدراسیون با دقت و نظر بالا سرمربی تیم‌ملی را انتخاب کند. فدراسیون هم باید برنامه خود را برای المپیک توکیو مشخص کند، اینکه هدف سکو است یا حضور تا براساس آن بتواند مربی مدنظر خود را جذب کند. به‌نظر می‌رسد برای رسیدن به ‌سکو باید هزینه زیادی صورت گیرد و در این شرایط استفاده از مربی درجه دو و سه خارجی قطعا کارساز نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولاسکو والیبال ایران رو متحول کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج