جاباما
۹۹۱۸۱۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

ندای اذان در خیابان‌های لندن طنین‌انداز شد

ندای دلنشین اذان برای اولین بار در انگلیس به لطف شرایط قرنطینه و عدم امکان برگزاری گردهمایی‌های مذهبی در مساجد این کشور، در خیابان‌های شرق لندن طنین انداز شد.

ایرنا: ندای دلنشین اذان برای اولین بار در انگلیس به لطف شرایط قرنطینه و عدم امکان برگزاری گردهمایی‌های مذهبی در مساجد این کشور، در خیابان‌های شرق لندن طنین انداز شد.

مسئولان شهرداری منطقه «والثام فورست» توافق کرده‌اند که ۹ مسجد مستقر در این منطقه، با توجه به شرایط ویژه ناشی از بحران کرونا، تا پایان ماه مبارک رمضان مجاز به انجام این اقدام خدا پسندانه هستند.

ندای اذان در خیابان‌های لندن طنین‌انداز شد

«عرفان ابراهیم» یکی از مسلمانان ساکن شرق لندن در این باره به نشریه مترو لندن گفته که ماه رمضان امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است و مسلمانان قادر به حضور در مساجد و شرکت در مراسم عبادی نیستند. اما شنیدن صدای اذان می‌تواند پیوند بین آنها و مسجد را برقرار کند.

او افزود که پیش از اجرای این پروژه خداپسندانه، جزواتی برای توجیه اهالی منطقه توزیع شده است. ابراهیم گفت، برخی افراد واکنش مثبت و برخی آنچنان که انتظار می‌رفت واکنش منفی نشان دادند اما در مجموع همه چیز خوب پیش رفت.

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در کنار شرایط قرنطینه و تعلیق مراسم عبادی، فرصت‌های تازه‌ای را فرا روی مساجد این کشور برای ارتباط با مسلمانان قرار داده است. بیشتر مساجد با انتقال مسیر حرکت تبلیغ از فضای فیزیکی به فضای مجازی روی آورده و در این مدت برنامه‌های عبادی متنوعی را برای مسلمانان تدارک دیده‌اند.

مرکز اسلامی انگلیس (دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری) از ابتدای ماه مبارک رمضان، روزانه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی تا اذان مغرب به افق لندن برنامه‌هایی را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از طریق شبکه‌های مجازی پخش می‌کند. سایر مساجد هم به همین ترتیب برنامه‌های مجازی شامل ادعیه خوانی، کلاس‌های آموزشی و سخنرانی برای مسلمانان تدارک دیده اند.

این تحولات در حالیست که مقوله اسلام هراسی در انگلیس پس از رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا و پیش از بحران کرونا روند فزاینده‌ای داشت.

«مسعود شجره» دبیر سازمان حقوق بشر اسلامی انگلیس در همین خصوص گفت اسلام‌هراسی در این کشور از مرحله «هراس» و ترس از اسلام گذشته و به مرحله نفرت از مسلمانان رسیده است.

با این حال به نظر می‌رسد که بحران کرونا تاحدی به کاهش آمار جرائم مرتبط با تنفر از مسلمانان در چند ماه گذشته منجر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج