۹۹۲۱۹۴
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

کتاب الکترونیک مخاطب دارد یا کتاب کاغذی؟

یک ناشر گفت: میزان استقبال از کتاب‌های ایبوک در کشور ما به اندازه کشورهای اروپایی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان : احمد دولت آبادی مدیر مسئول انتشارات نگارتابان، در خصوص حرکت صنعت نشر ما به سمت انتشار کتاب های ایبوک گفت: ظرفیت انتشار کتاب های ایبوک در صنعت نشر ما وجود دارد؛ اما میزان استقبال از کتاب های ایبوک در کشور ما به اندازه کشورهای اروپایی نیست و هنوز کاغذ حس خودش را در میان مردم دارد. بنابراین اگر قرار باشد کتاب های ایبوک بیشتری در کشور تولید شود، باز هم انتشار کتاب های کاغذی ادامه خواهد داشت و اینگونه نخواهد بود که کتاب کاغذی دیگر در کشور منتشر نشود.

او افزود: در کشورهای اروپایی هم که استقبال از کتاب های ایبوک بیشتر از ایران است، روزنامه جمع نشده است و کتاب کاغذی هم در کنار کتاب های ایبوک منتشر می شود. هنوز هم روزنامه ها در این کشورها فعالند و روزنامه‌نگاران به کار خود ادامه می دهند. مردم ما در این چند سال بیشتر به مطالعه کتاب روی آوردند و جمعیت کتابخوان ما افزایش یافته است. اما هنوز آن طور که باید از کتاب های ایبوک در کشورمان استفاده نمی شود و هنوز کتاب کاغذی را بیشتر استفاده می کنند.

مدیر مسئول انتشارات نگار تابان ادامه داد: البته این گونه نیست که مردم از ابزارهای جدید برای مطالعه کتاب استفاده کنند، شاید یکی دوبار کتاب را از روی تبلت و وسایل الکترونیکی بخوانند اما این روند ادامه دار نیست. کسانی را دیدم که کتاب الکترونیک را به صورت رایگان دانلود کردند اما پس از آن کتاب کاغذی را خریداری کرده اند.

دولت آبادی بیان کرد: قبول دارم قیمت کتاب در کشورمان بالاست و از این مسئله ناراحت هستم. من هم عضوی از جامعه هستم و مانند دیگر اعضای جامعه به مطالعه روزمره نیاز دارم و برای تهیه کتاب هایم با مشکل مواجه می شوم. مخاطب حق دارد که به کتاب دسترسی داشته باشد. هنوز حتی یک کتابفروشی در برخی از شهرهایمان وجود ندارد. متاسفانه ما فقط روی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران تمرکز کردیم. مسئولان ارشاد باید نمایشگاه های استانی کتاب را در شهرهای دوم و سوم استان ها هم برگزار کنند و تنها در مرکز استان این نمایشگاه ها برگزار نشود.

مدیر مسئول انتشارات نگارتابان تصریح کرد: متاسفانه یا خود شهرهای دوم و سوم استان ها نخواستند میزبان نمایشگاه استانی کتاب باشند یا اینکه اداره ارشاد در این شهرها ضعیف عمل کرده است. از علت اصلی این مسئله آگاهی ندارم اما مردم تبلیغات کتاب را در سایت ها می بینند و دوست دارند کتاب های جدید را مطالعه کنند.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم به طور مستقیم کتاب را از سایت ها می خرند و به خرید اینترنتی کتاب روی آوردند، تا چند سال دیگر پخش‌های کتاب کم رونق می شوند. وقتی مردم می توانند کتاب را در خانه تحویل بگیرند دیگر به کتابفروشی نمی روند. مردم کتاب را از هرسایتی که باشد تهیه می کنند و ترجیح می دهند، مستقیم با فروشنده کتاب در ارتباط نباشند و کتاب را با تخفیف از راه های دیگری تهیه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه دلیلی داره که قیمت pdf یک کتاب داستان با کتاب کاغذی برابر هست؟یعنی هزینه چاپ و کاغذ صفر هست؟من خیلی کتاب دوست دارم ولی قیمتها خیلی زیاده و اگر pdf با قیمت نصف عرضه میشد شاید میتونستم بخرم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا با ایشان موافق هستم. قیمت کتاب الکترونیک باید خیلی پایین تر از کاغذی باشد. قیمت برابر نه تنها خریدار را مجاب به خرید نسخه کاغذی نمیکند، بلکه باعث رونق دانلود غیر قانونی و بعد از آن نابودی تولید آثار تازه نیز میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج