جاباما
۹۹۲۲۵۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نظرات متفاوت بازیکنان درباره آغاز لیگ‌های خارجی

هواداران فوتبال این روزها اخبار مربوط به لیگ‌های معتبر اروپایی را دنبال می‌کنند تا بالاخره بفهمند چه زمانی قرار است این مسابقات از سر گرفته شود؛ از فشار اسپانسرها و خریداران حق پخش گرفته تا بحران مالی باشگاه‌ها و حتی تنها برای سرگرمی مردم.

فرهیختگان: هواداران فوتبال این روزها اخبار مربوط به لیگ‌های معتبر اروپایی را دنبال می‌کنند تا بالاخره بفهمند چه زمانی قرار است این مسابقات از سر گرفته شود؛ از فشار اسپانسرها و خریداران حق پخش گرفته تا بحران مالی باشگاه‌ها و حتی تنها برای سرگرمی مردم. دلیل اصلی تلاش‌ها برای برگزاری ادامه لیگ‌ها هرچه باشد، هواداران برای آغاز دوباره بازی‌ها و لذت بردن از هیجان فوتبال لحظه‌شماری می‌کنند. حتی دولت بریتانیا هم گفته برای سرگرم شدن مردم که این روزها در خانه‌هایشان قرنطینه شده‌اند و افزایش انگیزه‌های آنها بهتر است لیگ برتر دوباره آغاز شود.

این اما یک‌سوی ماجراست. در سوی دیگر افرادی هستند که باید خطر حضور در زمین مسابقه و احتمال ابتلا به کرونا را به‌جان بخرند تا این دیدارها انجام شود. طی روزهای اخیر که بحث پیگیری مسابقات جدی‌تر از قبل شده، نگرانی‌ها بابت خطرات احتمالی این کار افزایش پیدا کرده است. بازیکنان دوست ندارند خود و خانواده‌هایشان را در معرض خطر ویروس کرونا و حتی مرگ بر اثر این اپیدمی قرار دهند و از این مساله به‌شدت می‌ترسند.

انجام مسابقات دیوانگی است

جان استونز، مدافع ملی‌پوش منچسترسیتی در این‌باره می‌گوید: «همه ما دوست داریم فوتبال دوباره آغاز شود. شاید خود من بیش از بقیه مشتاق این اتفاق باشم، اما دوست دارم این کار در زمان مناسب و بدون هیچ‌گونه خطری رخ دهد. برای من به‌عنوان یک بازیکن، حضور هواداران در ورزشگاه لذت دیگری دارد. آنها حالا مجبورند در خانه بازی‌ها را تماشا کنند و آن عشق و شور و هیجان در ورزشگاه‌ها دیده نمی‌شود.»

مانوئل لاتزینی، هافبک آرژانتینی وستهام اما کلا با ایده آغاز مسابقات مخالف است و می‌گوید حاضر نیست در چنین شرایطی راهی زمین بازی شود: «ازنظر من پیگیری لیگ برتر در چنین شرایطی دیوانگی است و تا زمانی‌که واکسنی برای این بیماری پیدا نشده، نباید فوتبال را آغاز کرد. اگر از من بپرسید، بی‌صبرانه مشتاق فوتبال بازی کردن هستم، اما مساله مهم حفظ سلامت افراد است. من که در چنین شرایطی حاضر نیستم بازی کنم.»

آنتونیو رودیگر، مدافع چلسی نیز بر این عقیده است که بهتر است مسابقات در این فصل تعطیل شود و باتوجه به اینکه لیورپول فاصله زیادی با رقبا دارد، جام قهرمانی به این تیم داده شود. البته مشکل اصلی در لیگ انگلیس مربوط‌به تعیین قهرمان نیست، بلکه بیشتر رقابت بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان و همچنین فرار از سقوط در انتهای جدول است که نمی‌توان فرمول منصفانه‌ای در این زمینه ارائه کرد. رودیگر می‌گوید: «به‌نظر من آنها می‌توانند جام قهرمانی را به لیورپول بدهند، چراکه فصلی فوق‌العاده را سپری کرده‌اند و مسلما شایسته این عنوان هستند. قرمزها امتیازات زیادی جمع کرده‌اند و از همین حالا هم قهرمانی آنها تقریبا قطعی است و کسی شکی در این‌باره ندارد. درحالی‌که در بسیاری از نقاط دنیا مردم درحال مردن هستند، ما نباید این خطر را قبول کنیم که دوباره فوتبال را ازسر بگیریم. این موضوع خطری جدی برای همه ما است و من به‌شخصه با آن مخالفم. تنها درصورتی می‌توانیم این کار را انجام دهیم که ازسوی مقامات به ما اطمینان داده شود که خطری ما را تهدید نمی‌کند. مسلما اگر قرار باشد لیگ دوباره برگزار شود و افراد بیشتری به کرونا مبتلا شوند، این کار اصلا منطقی نیست.»

از دست دادن مقطع حساس

با این‌حال بازیکنانی هم هستند که معتقدند سرنوشت لیگ‌ها باید ازطریق ورزشی و با انجام مسابقات مشخص شود و نمی‌توان آنها را نیمه‌کاره رها کرد. هوگو لوریس، کاپیتان تاتنهام یکی از آنهاست که شاید حضور این تیم در رده هشتم جدول و عدم حضور آنها در لیگ قهرمانان فصل بعد درصورت رتبه‌بندی تیم‌ها براساس جدول فعلی در حرف‌هایش بی‌تاثیر نباشد: «ما در شرایطی هستیم که همه دوست دارند بازی‌ها را برگزار کرده و تکلیف لیگ در زمین مشخص شود. اینکه مسابقات نیمه‌کاره به‌پایان برسد، یک فاجعه است. لیورپولی‌ها در آستانه قهرمانی هستند و اینکه لیگ را تعطیل کنیم، به‌ضرر آنها نیز هست. به‌نظر در فاصله ۹ هفته مانده به پایان بازی‌ها نباید کارمان را نصفه رها کنیم. ما در برهه حساسی از فصل قرار داریم که می‌توان انتظار دیدارهایی پرهیجان و تماشایی را داشت. به‌همین دلیل کسی دوست ندارد چنین لذتی را از دست بدهد و مسابقات تعطیل شود.»

مانوئل نویر، دروازه‌بان ملی‌پوش بایرن مونیخ نیز از زاویه‌ای دیگر به این موضوع نگاه کرده و معتقد است برگزاری ادامه لیگ مسئولیتی است که در این روزهای سخت بردوش فوتبالیست‌ها قرار دارد و آنها باید الگوی جامعه خود باشند: «اگر این کار ممکن باشد، باید مسابقات را برگزار کنیم. این به سود همه ما است. همه مردم دنیا به ما نگاه می‌کنند و این مسئولیت بزرگی برای همه ما است. البته باید تمام عواقب آن‌را هم درنظر بگیریم و درنهایت بهترین تصمیم برای این موضوع اتخاذ شود.»

باوجود تمام این اظهارنظرها درنهایت این دولت‌ها و مسئولان برگزاری مسابقات هستند که تصمیم نهایی را در این زمینه می‌گیرند. مسائل مالی قطعا نقش مهمی در تصمیم‌گیری نهایی باشگاه‌ها خواهد داشت، اما درصورتی‌که این موضوع باعث بروز اتفاقاتی غیرقابل جبران شود، عواقب آن نیز برای کشورها و فوتبال جبران‌ناپذیر خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج