جاباما
۹۹۲۳۳۸
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

چند درصد دانش آموزان به شاد پیوستند؟

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۷۸ درصد دانش آموزان یعنی ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شبکه شاد عضو شده‌اند گفت: تا امروز ۸۹۲ میلیون و ۲۱۰ هزار فایل در شبکه شاد بارگذاری و تبادل شده است.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۷۸ درصد دانش آموزان یعنی ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شبکه شاد عضو شده‌اند گفت: تا امروز ۸۹۲ میلیون و ۲۱۰ هزار فایل در شبکه شاد بارگذاری و تبادل شده است.

مهدی شرفی با اشاره به موضوع آموزش از راه دور و چالش‌های فناوری گفت: تا امروز ۸۹۲ میلیون و ۲۱۰ هزار فایل در شبکه شاد بارگذاری و تبادل شده که به طور متوسط هر فایل ۲۰ مگابایت است.

وی در پاسخ به نتیجه گیری مجری برنامه مبنی بر اینکه «تبادل این میزان فایل معادل ۱۸ میلیون گیگابایت می‌شود و اگر هرگیگابایت را ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان درنظر بگیریم، ارزش ریالی اینترنت مصرف شده ۱۸ تا ۹۰ میلیارد تومان می‌شود، مگر آموزش رایگان نیست، برای چه چنین رقمی را به مردم تحمیل کرده‌ایم؟» گفت: سه ماه است که مدرسه‌ها تعطیل است، هزینه آموزش، ایاب و ذهاب و غیره قبلا وجود داشته و اکنون این هزینه‌ها به نوعی جایگزین هزینه‌های جاری شده است.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش افزود: البته ما به دنبال آن هستیم که هزینه مصرفی شبکه شاد رایگان شود. این موضوع با ستاد ملی مدیریت کرونا نیز مطرح شده و پیگیر هستیم که از طریق مراجع ذیربط این اتفاق بیفتد و اینرتنت مصرفی رایگان شود.

شرفی با بیان اینکه نمی‌توانستیم آموزش‌ را در تعطیلات ناشی از کرونا تعطیل کنیم گفت: از همان روزهای ابتدایی تعطیلات، آموزش مکمل از طریق رسانه ملی شروع شد. ضعف بزرگ آموزش تلویزیونی عدم امکان تعامل دوطرفه بود و آموزش و پرورش باید دنبال راه دومی می‌رفت که در زمان محدود قابل پیاده سازی و جوابگوی جمعیت ۱۶میلیونی باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا شبکه شاد ایجاد و همکاران ما دریافت مجوز استفاده رایگان از اینترنت را به ستاد کرونا بردند. آنها که متولی پهنای باند هستند باید کمک کنند تا فرایند آموزش پیش برود و هزینه خانواده‌ها هم کمتر شود.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ما به طور پراکنده آموزش ها را در پیام رسان‌های خارجی شروع کرده بودند و هزینه اینترنت استفاده از پیام رسان خارجی چند برابر بوده است اظهار کرد: مصرف پهنای باند داخلی ۳۰ درصد افزایش یافته و به این معناست که از پهنای باند خارجی صرفه جویی شده است. قبلا مردم اینکار را در پیام رسان‌های دیگر انجام می‌دادند و چندبرابر هزینه می‌کردند.

شرفی با اشاره به اینکه ۷۸ درصد دانش آموزان یعنی ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شبکه شاد عضو شده‌اند گفت: اگر یک دستگاه تلفن هوشمند هم در خانه باشد برای چند فرزند دانش‌آموز قابل استفاده است و این پوشش ما را افزایش داده است.

وی افزود: کانال‌های اختصاصی محتوا ایجاد کرده‌ایم. ۵۰۰۰ محتوا بارگذاری شده و معلمان می‌توانند اینها را به اشتراک بگذارند. ضمن آنکه فایل‌های بارگذاری شده در داخل شبکه، فشرده سازی شده است. پوشش شبکه خوب است. ۹۸ درصد مدیران مدارس عضو شبکه شاد هستند و امکانات جدید در حال اضافه شدن است.

وی درباره بازخودرهای دریافتی و میزان رضایت از شبکه شاد گفت: افرادی که استفاده کرده‌اند تعدادی با بنده تماس گرفتند و رضایت داشتند. شبکه شاد بسیار زود فراگیر شد. اکنون سیستم کارش را انجام می‌دهد. استفاده از شبکه الزامی نبوده است. به هرحال شبکه شاد تنها کانال رسمی آموزش است. اگر جایی امکان استفاده نباشد روش‌های دیگر آموزش دنبال می‌شود؛ اما اگر دسترسی وجود داشته باشد باید این کار را انجام دهند.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه استفاده از مدرسه تلویزیونی کند و شل نشده است گفت: اما باید درنظر داشت که آموزش یک فرایند تعاملی است. محتوا ارائه شد اما دانش آموزی که محتوا را از تلویزیون دیده اگر سوال داشته باشد باید در یک بستری آن را مطرح کند که در مدرسه تلویزیونی این امکان وجود نداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاد چی باید برم مدرسه این جوری پدر مادر دارن زجر می‌کشن معلم پس چی کار کنه ستایش و پدر مادر بکشن

    • مینا

      ازاین به بعد مدارس ومعلم فقط برای رفع شکال باشد.یه مدرسه درسطح کشور باشد به اسم مجازی
      ویک کلاس
      تمام مدارس جمع بشن
      سال دیگه امتحان کتید
      اگه موفقیت امیز بود
      دیگه مدارس جمع کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه . میان مدارس رو جمع می کنن بخاطر این برنامه شاد . !!! هیچ چیز نمیتونه جای کلاس حضوری رو بگیره مهندس .

    • بدون نام

      چرت ترین جهان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقوقش تو جیب معلما بدبختی مال مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج